Ik heb een ex-overheidsmotor op het oog: een transalp van 2003, met ongeveer 35.000 op de klok.
als het een ex politie motor is geweest zou ik het niet doen..
De km stand kan goed kloppen aangezien de meeste dienst motoren er na ca 6 jaar of60.000100/120.000 km uit gaan. Het wagenpark gaat nu ook van Honda over op BMW.
Het onderhoud is in het algemeen wel goed, echter weet ik uit ervaring dat deze motoren harde klappen vangen op veel soorten manieren.
Als de prijs goed is en de staat ook, dan kun je het proberen.. Maar ik zou de hoofdprijs er niet voor geven..
Zitten er trouwens geen kleurverschillen of boorgaten in van stickers en toebehoren?
Succes ermee!!
Je moet eens bellen naar motoport (motoport.nl)
Tel 0475-485300
Die hebben een aantal motors daar staan van de koninklijke marechaussee voor onderhoud en volgens mij ook te koop. Misschien dat ze je een paar tips willen geven.
Ze gaan wel wat langer mee dan 60.000km hoor. Ik zie ze met 120K nog voorbij komen in actieve dienst. Anders moeten ze iedere 1,5 jaar een nieuwe motor aanschaffen.
Boorgaten en verkleuringen van stickers krijg je gratis bij een ex-overheidsfiets. Net als het restant van de draadboom van de apperatuur. Ook worden de meeste fietsen meer dan eens kromgereden voor ze met pensioen gaan.
Zoals met elke motorveiling: Je kan mazzel hebben, maar het meerendeel is rotzooi. Zelf zou ik het niet eens overwegen.
Is dit een motor die via overheid (Domeinen) verkocht wordt, of een ex politiemotor
Heb navraag gedaan, het gaat om een ex-politiemotor. Keuze blijft lastig. Stiekem had ik natuurlijk een beetje gehoopt dat er iemand zou zijn die dit sterk aan-, of juist af zou raden.
Martell hierboven heeft wel gelijk, er is meer dan voldoende aanbod. Misschien dat ik die ouwe ex-politiemotor toch eens ga bekijken... als ik toevallig een keer in de buurt ben
Bedankt voor alle reacties!!
Ik heb een ex-overheidsmotor op het oog: een transalp van 2003, met ongeveer 35.000 op de klok.
Wie heeft er ervaring met het kopen van zo'n soort motor? Zelf redenerend, is 35.000 in bijna 10 jaar niet veel, iemand die kan beredeneren dat die motors zo weinig rijden?
De transalp heeft een 5-digits teller, dus hij zou al een keer rond geweest kunnen zijn (zou zichtbaar moeten zijn aan slijtage/vernieuwing van de steuntjes, etc?)
Waar op te letten bij het kopen van zo'n motor? Alle tips en kennis zijn welkom
Ik heb hier wel indirect ervaring mee.
Kennis heeft een Honda Pan European ST1100 of 1200.
Hij heeft hier heel veel problemen mee (aanlopende remmen etc, olielekkage etc).
Toen ik er eens goed naar ging kijken, blijkt het dus een ex-KLPD fiets te zijn.
Het ding is nu in een hele rare kleur zilver gespoten (zeker geen Honda kleur), maar de binnenkant van een aantal kappen en onderkant van de tank is gewoon uni-wit (volgens mij ook al geen Honda kleur). Dat was de eerste aanwijzing....
Toen ik ook nog een boel losse bedrading en boorgaten tegenkwam, was het al gauw duidelijk....
1 bak ellende dat ding.....ik zou er nog geen 2 meter mee willen rijden.....
Ik heb hier wel indirect ervaring mee.
Kennis heeft een Honda Pan European ST1100 of 1200.
Hij heeft hier heel veel problemen mee (aanlopende remmen etc, olielekkage etc).
Toen ik er eens goed naar ging kijken, blijkt het dus een ex-KLPD fiets te zijn.
Het ding is nu in een hele rare kleur zilver gespoten (zeker geen Honda kleur), maar de binnenkant van een aantal kappen en onderkant van de tank is gewoon uni-wit (volgens mij ook al geen Honda kleur). Dat was de eerste aanwijzing....
Toen ik ook nog een boel losse bedrading en boorgaten tegenkwam, was het al gauw duidelijk....
1 bak ellende dat ding.....ik zou er nog geen 2 meter mee willen rijden.....
Ik vermoed dat er ergens een 1 is kwijtgeraakt...teller staat nu op +/- 85000, motor is van 1997 oidEn hoeveel is die teller teruggedraaid voordat ie 'm zelf kocht?