ervaringen Exo-Tech Evo Solid

sterremos20

MF'er
14 apr 2015
75
23
was vandaag even bij Motoport, ik wil mijn Roof helm binnenkort vervangen, daar deze niet meer lekker zit.
ik kwam de Exo -Tech evo solid tegen., vond het een helm die wel lekker zat, in tegenstelling tot de roof.
heeft er iemand ervaring met deze helm , hoe is het herrie in de helm bij het rijden?
Wil nu een helm hebben die meer de herrie demp.

wil wel weer graag een helm waar het kinstuk geheel naar achter geklapt kan worden

Ben benieuwd

Ron
 
Ik heb hem nu bijna een jaar ben er tevreden over maar maakt wel wat meer herrie als een gewone integraal helm, dus oordoppen zijn wel aan te bevelen.
 
Ik heb de Exo-Tech Carbon, en mij bevalt hij uitstekend. Helm maakt wel wat meer herrie dan een integraal helm, maar is ongetwijfeld veel stiller en comfortabeler dan een Roof...
 
Ik heb ook de exo Tech carbon sinds kort en ben er zeer over te spreken. Herrie is iets meer dan bij een normale helm maar rij toch altijd met oordoppen.
Alleen er werd mij verteld dat hij een interieur had speciaal voor brildragers, maar ik krijg mn bril er niet lekker in. Dus doe ik iets fout of lulde die verkoper uit zn nek?
 
Ik krijg de helm ook niet op als ik mijn bril op houd. Moet altijd mijn bril even af doen. Krijg de helm ook niet op, als ik de kinnebak dicht houd. Dat ik mijn bril niet op kan houden, vind ik in het begin erg vervelend (en heeft me ook al een bril gekost), maar ben er inmiddels aan gewend
 
Ik krijg de helm ook niet op als ik mijn bril op houd. Moet altijd mijn bril even af doen. Krijg de helm ook niet op, als ik de kinnebak dicht houd. Dat ik mijn bril niet op kan houden, vind ik in het begin erg vervelend (en heeft me ook al een bril gekost), maar ben er inmiddels aan gewend
Nee ik bedoel meer dat ik de bril niet normaal op krijg. Zitten er bij jou uitsparingen in de voering voor de pootjes? Als ik de bril op zet zitten de pootjes boven mn oren, dus krijg m niet lager.
 
Ik heb ook de exo Tech carbon sinds kort en ben er zeer over te spreken. Herrie is iets meer dan bij een normale helm maar rij toch altijd met oordoppen.
Alleen er werd mij verteld dat hij een interieur had speciaal voor brildragers, maar ik krijg mn bril er niet lekker in. Dus doe ik iets fout of lulde die verkoper uit zn nek?
Herkenbaar..geen Exo-tech maar met mijn Shoei is het hetzelfde. Deze heeft ook uitsparingen voor een bril. Echter zitten die ruim een cm. boven de lijn waar de pootjes van mijn bril zitten, dus als ik mijn bril op heb hangt die boven mijn neus ipv op mijn neus.

Toen ik mijn helm kocht droeg ik altijd lenzen dus ik ga binnenkort maar even een andere bril kopen. Ik vraag me alleen sterk af of er monturen zijn die de pootjes zo hoog hebben zitten dat ze in de uitsparingen in de helm vallen. Dus ik denk dat het gewoon een smallere bril wordt waarbij de pootjes strak langs mijn hoofd lopen.
 
Nee ik bedoel meer dat ik de bril niet normaal op krijg. Zitten er bij jou uitsparingen in de voering voor de pootjes? Als ik de bril op zet zitten de pootjes boven mn oren, dus krijg m niet lager.
Ik heb geen problemen met dragen van mijn bril eerlijk gezegd. Nu heb ik geen hele dikke brillenpoten of zo
 
Als ik zo jullie ervaringen lees dan heeft Scorpion een aardige inhaalslag gemaakt. Heb jaren geleden de eerste helm de combat gekocht. En deze gelijk terug gebracht.
Deze was een stuk oncomfortabel dan mijn Roof
 
Als ik zo jullie ervaringen lees dan heeft Scorpion een aardige inhaalslag gemaakt. Heb jaren geleden de eerste helm de combat gekocht. En deze gelijk terug gebracht.
Deze was een stuk oncomfortabel dan mijn Roof
Ik heb zowel een Combat als een Exo-tech, en de Exo tech is inderdaad een stuk comfortabeler, maar was ook aanzienlijk duurder....

De combat is vooral een leuke helm om te zien (vooral als je een afwijkend mondstuk er op zet)
 
Ik heb ook de exo Tech carbon sinds kort en ben er zeer over te spreken. Herrie is iets meer dan bij een normale helm maar rij toch altijd met oordoppen.
Alleen er werd mij verteld dat hij een interieur had speciaal voor brildragers, maar ik krijg mn bril er niet lekker in. Dus doe ik iets fout of lulde die verkoper uit zn nek?
Om die reden heb ik, toen ik aan een nieuwe bril toe was, een tweede bril erbij genomen,
een met rechte pootjes
Die steek je veel makkelijker naar binnen dan de gebogen pootjes, en veel minder irritant na bv een uur rijden.
De helm drukt je oren toch strak tegen de gebogen pootjes zodat het pijnlijk word, dat is nu niet meer het geval.
 
Om die reden heb ik, toen ik aan een nieuwe bril toe was, een tweede bril erbij genomen,
een met rechte pootjes
Die steek je veel makkelijker naar binnen dan de gebogen pootjes, en veel minder irritant na bv een uur rijden.
De helm drukt je oren toch strak tegen de gebogen pootjes zodat het pijnlijk word, dat is nu niet meer het geval.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, heb wel een zonnebril met rechte pootjes. Zal die eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan