Slechte ervaringen Louis.nl (DE)?

10 Dagen geleden begaven mijn motorlaarzen het, 19 jaar oud, kan gebeuren. Ik via google iets gevonden wat mij wel aan stond. Diverse aanbieders met dezelfde laarzen, maar Louis.nl had ze ook. 60eu goedkoper dan elders en gratis verzending. Mijn maat voorradig, dus besteld.
Nu 10 dagen later heb ik eens gemaild hoe het met de bestelling staat, ik heb immers betaald. Krijg ik een mail dat 'helaas niet meer leverbaar is' en mijn geld teruggestort wordt.

Ik baal hiervan en heb het al 2 x eerder bij hun gehad (helm en motorjas voor zoon/2 aparte bestellingen). Mij begint dit een beetje op fraude te lijken? Je koopt iets via een webshop wat voorradig is, duurt lang en krijgt dan bericht dat het niet meer leverbaar is. Al die tijd hebben zij wel het geld en kunnen daar mee doen wat zij willen.

In een ver verleden, toen ze nog de papieren catalogus hadden, had ik best goede ervaringen met ze. Maar de laatste tijd heb ik telkens dit. Herkent iemand dit? Ik vind het niet fair en niet netjes..
iS het niet beter eerst bellen en vragen of het in voorraad is 😉
 
Waarom is dit geen topic waard? Ik vraag gewoon of ik de enige ben met deze ervaring. 3 aparte bestellingen in ongeveer een jaar, allemaal best wat geld. Alle keren na ruim een week eens geïnformeerd naar levertijd en elke keer hetzelfde antwoord; het is niet voorradig en we storten uw geld terug. Nu bij de laatste heb ik mijn onvrede geuit, antwoord; ah, het is er toch...

Ik ben dus niet geheel tevreden (vroeger wel, denk al 20 jaar klant).
IMG_2035.jpeg
 
Woensdag een tankring besteld bij Louis. Was nog een op voorraad en vandaag bezorgd en al kunnen monteren. Is zeg dikke prima.
 
Paar keer online besteld en dat is altijd goed gegaan. Prijstechnisch zijn ze vaak één van de goedkopere. Al fluctueert dat soms wel eens per dag, dus check dat goed en wis je cookies en browser historie.
Sinds kort hebben ze een winkel in Assen. Die vind ik persoonlijk wat armoedig in vergelijking tot hun filialen in Duitsland en de webshop. Veelal hun eigen (vage) merken i.p.v. de grote merknamen.
Zal wel te maken hebben dat er een MKC Moto filiaal op steenworp afstand zit.
 
Bij Louis kan het soms een tijdje duren. Ook een bestelling geplaatst, een deel van de bestelling had de volgende dag in huis, en een deel bleef maar hangen met de status 'Zending nog niet ontvangen of verwerkt' in de DHL app. Dit bleef enkele dagen zo. Vervolgens gebeld: "pakket is in Nederland", werd mij verteld. Pas de volgende dag 's avonds stond er "verwerkt in het sorteercentrum". Kan dus soms even duren als de bestelling uit Duitsland moet komen.
Tot nu toe zijn alle bestellingen aangekomen, heb geen ervaringen met retour zenden. Zou daar eerlijk gezegd ook niet aan beginnen als ik dit niet in de winkel zou kunnen afhandelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan