Slechte ervaringen Louis.nl (DE)?

Vaak besteld maar jouw ervaring nog niet gehad. Afgelopen zondag nog een bestelling geplaatst welke maandagochtend direct verzonden is..
Vreemde vind ik dat het desbetreffende artikel nu ook gewoon nog te bestellen is. Als voorradig.
 
Vaak besteld maar jouw ervaring nog niet gehad. Afgelopen zondag nog een bestelling geplaatst welke maandagochtend direct verzonden is..
Ook al iets teruggestuurd dan? ,ze kunnen daar niet rekenen 🥳
 
Als ik 'even' naar Tilburg moet rijden is het voordeeltje er wel af. Vroeg me gewoon af of meer mensen deze ervaring hebben of is het toevallig zo bij alle bestellingen die IK daar doe?
Bedoel, ik weet ongeveer wat ik zoek. Google komt dan met diverse zaken die dát produkt verkopen en vaak is Louis het goedkoopst. Maar bestel ik het en dan blijkt het niet leverbaar te zijn:?
Ze zitten inmiddels ook in Assen.
 
Ze zitten inmiddels ook in Assen.
Da's nog verder. Ik zit in Vlissingen. Hier hebben we eigenlijk alleen motoport Goes. Heel ruime kleding afdeling hoor, maar moet maar net je smaak bij zijn. Laatst wel naar 2 outlets in Breda geweest, maar daar niet kunnen slagen. Vond dat toch echt outlet, restjes die niemand wil zeg maar.
 
Ook al iets teruggestuurd dan? ,ze kunnen daar niet rekenen 🥳
Haha, nee nog nooit nodig geweest gelukkig. Ik heb tot +- 8 jaar geleden wel in een motorzaak gewerkt die spullen leverde van Louis. Vanuit die tijd kan ik mij herrineren dat het sporadisch voorkwam dat iets niet geleverd kon worden. Maar dan stond het op de website van Louis vaak aangeduid als restpartijen. Retouren gingen destijds prima en met garantie waren ze altijd erg soepel. Maar dat is dus inmiddels bijna een decennium geleden, de tijd vliegt 😱
 
Hun levertijd vind ik voor hedendaagse begrippen erg lang.
Paar weken geleden ook wat spul besteld dat op voorraad was.
3x moeten bellen om een status update te krijgen.
Uiteindelijk werd de bestelling 2x verstuurd, 1x ontvangen, maar ook 2x gecrediteerd.

Gaat niet daar bij Ome Louis.
Maar dat is tot nu toe) ook de enige slechte ervaring.
Had eens een probleem met een Shoei helm.
Moest worden terug gestuurd naar de importeur.
Kreeg zonder vragen een hele nette leenhelm mee, nieuw!
Probleem kon niet worden opgelost, bleek enkele ritten na terug krijgen.
Terug in de winkel in Aken werd die Shoei ingenomen en mocht ik me een andere helm uitzoeken.
 
Hmm, ik had via de mail hun ook laten weten dat ik er een beetje klaar mee was. Nu krijg ik een mail met excuses, we hebben nog een keer geïnventariseerd en het bleek wel voorradig en is inmiddels verstuurd. Met track&trace.
Waarschijnlijk dus gewoon een zooitje in de inventaris.
 
20230823_110547.jpg



Winkel heeft tekort aan personeel, maar die er zijn doen hun best.
 
Kan het ze niet kwalijk nemen.. vind het überhaupt al knap dat ze nog draaien met een personeelstekort.

En door de vergrijzing zal het nog veel erger worden de komende jaren.
 
Mijn ervaring met Louis is positief. Bestellen, betalen, retouren, terugbetalen geen probleem. Ook met andere Duitse bedrijven (Polo, FC-Moto, en ooit Hein Gericke) eigenlijk altijd goed.
Ik heb de indruk dat als je on-line bestelt bij Louis de spullen sowieso altijd uit Duitsland komen, ook al zijn ze ook op voorraad in Nederland. Dat geeft inderdaad wat langere levertijden, maar dat is meestal geen probleem. Geldt trouwens ook voor RAD.eu (België).

Het lastigste vind ik meestal de aflevering door PostNL, DHL, UPS, DPD of weet ik veel wie, dat gaat niet altijd even soepel met aangeven wanneer ze precies komen of pakket omleiden naar een afhaalpunt. Hoewel DPD de laatste keren opmerkelijk strak op tijd was (binnen het opgegeven tijdvak van 1 uur).
 
I stand corrected!
Zaterdagavond nog eens wat kleins besteld.
Vanmiddag geleverd via premium delivery.

:j
 
10 Dagen geleden begaven mijn motorlaarzen het, 19 jaar oud, kan gebeuren. Ik via google iets gevonden wat mij wel aan stond. Diverse aanbieders met dezelfde laarzen, maar Louis.nl had ze ook. 60eu goedkoper dan elders en gratis verzending. Mijn maat voorradig, dus besteld.
Nu 10 dagen later heb ik eens gemaild hoe het met de bestelling staat, ik heb immers betaald. Krijg ik een mail dat 'helaas niet meer leverbaar is' en mijn geld teruggestort wordt.

Ik baal hiervan en heb het al 2 x eerder bij hun gehad (helm en motorjas voor zoon/2 aparte bestellingen). Mij begint dit een beetje op fraude te lijken? Je koopt iets via een webshop wat voorradig is, duurt lang en krijgt dan bericht dat het niet meer leverbaar is. Al die tijd hebben zij wel het geld en kunnen daar mee doen wat zij willen.

In een ver verleden, toen ze nog de papieren catalogus hadden, had ik best goede ervaringen met ze. Maar de laatste tijd heb ik telkens dit. Herkent iemand dit? Ik vind het niet fair en niet netjes..
Er staat op de site of het voorradig is bij die filiaal.
Dat klopt altijd en anders bel je dan als je het al weet.
 
Er staat op de site of het voorradig is bij die filiaal.
Dat klopt altijd en anders bel je dan als je het al weet.
Ik woon dus niet in de buurt van een filiaal,daarom bestel ik online en ook dan kun je zien of het op voorraad is (in de webshop).
 
Ik bestel online en kom elk jaar wel een keer in Aken of Duisburg. Nog nooit problemen gehad. en ik denk dat ik al dertig jaar kom.
 
Mensen worden niet automatisch digibeet omdat ze ouder worden. Ik zie die foute aanname veel gemaakt worden maar er is geen enkele reden dat vergrijzing gaat zorgen voor meer digibeten.
Vandaar de smiley, kijk maar hoe al die grijze gebruikers hier alles online bestellen.

Zelf bestel ik alleen online als het echt niet anders kan, dus misschien was mijn “grapje” ook een beetje wensdenken.
 
Ik heb een hekel aan winkelen dus ik doe bij voorkeur alles online. Soms is dat lastig met maten, maar inmiddels weet ik wel welke maten ik bij welke merken moet hebben.
 
Heel blij dat ze nu een winkel in Assen hebben! Direct ophalen met zeer scherpe prijzen waar een webshop niet tegenop kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan