Slechte ervaringen Louis.nl (DE)?

Via deze webshop helm gekocht €500,- na een week niets maar dan ook niets gehoord, gebeld om uitleg wordt te woord gestaan door iemand die zeer slecht Nederlands spreekt en ook niet begrijpt zijn advies was dat ik bestelling maar moest annuleren gezien er volgens hem geen voorraad was en product ook niet weer kwam dit terwijl op moment van bellen nog steeds de helm op voorraad zou moeten zijn volgens webshop.
5 min later een mail gestuurd wordt vlot gereageerd met mededeling dat bestelling is in gepakt en klaar voor verzending 4 dagen later krijg is bevestiging dat bestelling is verzonden met DHL weer 4 dagen later komt DHL bij de deur en heb het paketje maar geweigerd een week later was hij retour afzender en 1 dag daarna geld terug nee bestel er niet snel weer wat.
 
Het staat wel op hun rekening.
Nu zal die €60 niet zoveel zijn meer als je 100 van deze orders uit hebt staan is het al €6000.
Als ze in slecht weer verkeren geeft dat iets lucht en als ze omvallen kan jij naar je centen fluiten.
Yep, daar dacht ik dus ook al aan.
Voorlopig maar even vermijden.

Ik houd daar ook niet van. Een webshop moet upto date zijn. Je hebt betaald voor het product dus moeten ze over de balk komen.

Elke maand hebben ze mooie cijfers, maar geen voorraad en ze dragen geen belasting af, want ze hebben niets verkocht. Hmmm 🤔
 
Elke maand hebben ze mooie cijfers, maar geen voorraad en ze dragen geen belasting af, want ze hebben niets verkocht. Hmmm 🤔
Moet je dan niet juist meer belasting betalen? 🤓

Verder is dit een groot bedrijf, niet iemand op een zoldertje. Dus lijkt mij wat ver gezocht.
 
Denk dat tijdelijk mensen hun geld vasthouden best een slecht verdienmodel is voor een winkel.

Banken daarentegen; die zijn daar heel goed in 👍
 
Ik bestel al ruim 20 jaar lang, jaarlijks bij louis.de.
Nooit problemen, goede communicatie.
Vorig jaar heeft mijn zoon een helm gekocht, via mijn account, en daarvan schoot de clip steeds los.
Contact opgenomen, en hij kreeg een retoursticker.
Helm opgestuurd, ontvangstbevestiging gehad. Daarna naar Duitsland gebeld om te vragen hoe het ervoor stond (ik kan redelijk goed Duits, dus wel vaker met de serviceafdeling gebeld)
Ik kreeg een Nederlandse meneer aan de lijn, ik werd automatisch doorverbonden, deze vriendelijke meneer heeft e.e.a uitgezocht.
Het lag nu bij de fabrikant. Later belde hij terug dat de sluiting vervangen zou worden.
En de helm kwam weer terug, keurig verpakt in een helmhoes van Louis.
 
Da's nog verder. Ik zit in Vlissingen. Hier hebben we eigenlijk alleen motoport Goes. Heel ruime kleding afdeling hoor, maar moet maar net je smaak bij zijn. Laatst wel naar 2 outlets in Breda geweest, maar daar niet kunnen slagen. Vond dat toch echt outlet, restjes die niemand wil zeg maar.
Vanuit Vlissingen is alles ver weg.
 
Mensen worden niet automatisch digibeet omdat ze ouder worden. Ik zie die foute aanname veel gemaakt worden maar er is geen enkele reden dat vergrijzing gaat zorgen voor meer digibeten.
Inderdaad. Computers bestaan al jaren. Leeftijd is geen excuus. Tenzij je hersencapaciteit achteruit gaat, is er geen reden om ineens digibeet te worden.
 
Dat is gewoon een feit bij de gemiddelde webshop.
Men begint een webshop, en dat gaat in het begin goed en zeer succesvol.
Totdat mensen spullen terug gaan sturen en hun geld terug willen.
Levertijden worden niet waar gemaakt , "op voorraad" is ook niet waar.
Dan loopt de boel in de soep omdat er een chaos van is gemaakt en ze door de bomen het bos niet meer zien.
Men vergist zich wat er allemaal bij komt kijken, voor het beheren van een webshop. (vanuit huis)
Maar ik vind Louis.de een prima gerenommeerde organisatie.
 
Eergisteren om 15:30 nog een pinlock besteld bij Chromeburner en gisteren al gemonteerd. Tussen de bestelling en levering netjes op de hoogte gehouden door Chromeburner en de post. Zo kan het dus ook.
 
Men begint een webshop, en dat gaat in het begin goed en zeer succesvol.
Totdat mensen spullen terug gaan sturen en hun geld terug willen.
Levertijden worden niet waar gemaakt , "op voorraad" is ook niet waar.
Dan loopt de boel in de soep omdat er een chaos van is gemaakt en ze door de bomen het bos niet meer zien.
Men vergist zich wat er allemaal bij komt kijken, voor het beheren van een webshop. (vanuit huis)
Maar ik vind Louis.de een prima gerenommeerde organisatie.
Was ook een algemene opmerking en niet gericht op louis specifiek.

Heb wel vaker bij verschillende webshop wat besteld of gekeken of het op voorraad is in een dysieke winkel. Bleek het niet op voorraad te zijn.

Bij bax ook meernaals gebeurd.
 
Eergisteren om 15:30 nog een pinlock besteld bij Chromeburner en gisteren al gemonteerd. Tussen de bestelling en levering netjes op de hoogte gehouden door Chromeburner en de post. Zo kan het dus ook.
Met Chromeburner ook goede ervaringen.
We zijn ook weleens in de winkel geweest met een helm, is ook netjes opgelost.
 
Yep, bij Chromeburner hebben ze genoeg personeel. Misschien betalen ze beter dan Louis? De prijzen liggen in ieder geval niet hoger bij Chromeburner.
 
Eergisteren om 15:30 nog een pinlock besteld bij Chromeburner en gisteren al gemonteerd. Tussen de bestelling en levering netjes op de hoogte gehouden door Chromeburner en de post. Zo kan het dus ook.
Hoezo zo kan het dus ook? Nogmaals veruit de meeste mensen hier zijn positief over Louis. Heb je aandelen bij de concurrent ofzo?
 
Hoezo zo kan het dus ook? Nogmaals veruit de meeste mensen hier zijn positief over Louis. Heb je aandelen bij de concurrent ofzo?
Waarom is dit geen topic waard? Ik vraag gewoon of ik de enige ben met deze ervaring. 3 aparte bestellingen in ongeveer een jaar, allemaal best wat geld. Alle keren na ruim een week eens geïnformeerd naar levertijd en elke keer hetzelfde antwoord; het is niet voorradig en we storten uw geld terug. Nu bij de laatste heb ik mijn onvrede geuit, antwoord; ah, het is er toch...

Ik ben dus niet geheel tevreden (vroeger wel, denk al 20 jaar klant).
 
@Sierra November , nope geen aandelen. Gewoon een tevreden klant van Chromeburner. Ben ook regelmatig klant bij Louis maar niet altijd even tevreden met de service. Niet in die mate dat ik er nooit meer kom maar er zijn winkels die het beter doen. In de winkel in Tilburg is duidelijk te merken dat er gewoon niet genoeg personeel is voor zo'n grote zaak.
De beste service heeft 4bikersandbikes maar dan hangt er ook een prijskaartje aan.
 
Laatst bewerkt:
Je zou toch denken dat het best leuk is om in een Louis winkel te werken als motorrijder (vooral jongeren) die een bijbaantje zoeken. Lijkt me iig. leuker dan de supermarkt / ander bijbaantje.
 
Voor de klanten is dat soort personeel dan weer wat minder leuk. Je moet in zo'n zaak toch wel wat meer kennis hebben dan in een supermarkt. Klanten willen toch graag advies hebben bij hun dure aanschaf. Maar ik zou er in mijn jonge jaren graag gewerkt hebben. Nu ook nog wel (maar ik vrees dat het minder betaald dan mijn huidige baan).
 
Heb het ook over jongeren die zelf motor rijden. Die hebben toch wel wat verstand? En zo moeilijk is het allemaal niet om te leren.
Meeste advies houdt toch op bij "passen en kijken of het goed zit" .. Voor technische vragen kan je daar ook niet terecht en gebruiken ze de keuzehulp op de site om te kijken naar onderdelen voor motoren bijv.
 
IIk bestel regelmatig bij Louis, zeer tevreden. Sinds er een winkel in Tilburg zit ben ik helemaal tevreden. Bestelling gratis aan winkel laten leveren en dan op mijn eigen tijd ophalen. Ook met retouren nooit problemen gehad....
 
Heb het ook over jongeren die zelf motor rijden. Die hebben toch wel wat verstand? En zo moeilijk is het allemaal niet om te leren.
Meeste advies houdt toch op bij "passen en kijken of het goed zit" .. Voor technische vragen kan je daar ook niet terecht en gebruiken ze de keuzehulp op de site om te kijken naar onderdelen voor motoren bijv.
Ik heb wel de indruk dat men bij chromeburner wel wat meer parate en technische inzichten/kennis heeft onder andere gebruikte materialen.
Hoewel ik die van Louis ook niet slecht vind.
Bij FC moto vind ik die belabberd.
 
10 Dagen geleden begaven mijn motorlaarzen het, 19 jaar oud, kan gebeuren. Ik via google iets gevonden wat mij wel aan stond. Diverse aanbieders met dezelfde laarzen, maar Louis.nl had ze ook. 60eu goedkoper dan elders en gratis verzending. Mijn maat voorradig, dus besteld.
Nu 10 dagen later heb ik eens gemaild hoe het met de bestelling staat, ik heb immers betaald. Krijg ik een mail dat 'helaas niet meer leverbaar is' en mijn geld teruggestort wordt.

Ik baal hiervan en heb het al 2 x eerder bij hun gehad (helm en motorjas voor zoon/2 aparte bestellingen). Mij begint dit een beetje op fraude te lijken? Je koopt iets via een webshop wat voorradig is, duurt lang en krijgt dan bericht dat het niet meer leverbaar is. Al die tijd hebben zij wel het geld en kunnen daar mee doen wat zij willen.

In een ver verleden, toen ze nog de papieren catalogus hadden, had ik best goede ervaringen met ze. Maar de laatste tijd heb ik telkens dit. Herkent iemand dit? Ik vind het niet fair en niet netjes..
 
Terug
Bovenaan Onderaan