Slechte ervaringen Louis.nl (DE)?

GSlandrover

MF veteraan
Donateur
28 jul 2014
2.034
770
10 Dagen geleden begaven mijn motorlaarzen het, 19 jaar oud, kan gebeuren. Ik via google iets gevonden wat mij wel aan stond. Diverse aanbieders met dezelfde laarzen, maar Louis.nl had ze ook. 60eu goedkoper dan elders en gratis verzending. Mijn maat voorradig, dus besteld.
Nu 10 dagen later heb ik eens gemaild hoe het met de bestelling staat, ik heb immers betaald. Krijg ik een mail dat 'helaas niet meer leverbaar is' en mijn geld teruggestort wordt.

Ik baal hiervan en heb het al 2 x eerder bij hun gehad (helm en motorjas voor zoon/2 aparte bestellingen). Mij begint dit een beetje op fraude te lijken? Je koopt iets via een webshop wat voorradig is, duurt lang en krijgt dan bericht dat het niet meer leverbaar is. Al die tijd hebben zij wel het geld en kunnen daar mee doen wat zij willen.

In een ver verleden, toen ze nog de papieren catalogus hadden, had ik best goede ervaringen met ze. Maar de laatste tijd heb ik telkens dit. Herkent iemand dit? Ik vind het niet fair en niet netjes..
 
Ik heb er inmiddels al een paar jaar niets meer besteld, maar voorheen was het gewoon prima.
Ze hebben ook een fysieke winkel trouwens.
 
Heb er al talloze dingen besteld.. altijd prima service en geleverd.
Als je iets op voorraad ziet staan; rijd naar Tilburg en ga het halen. Dan weet je zeker dat je het hebt.
Heb ook al ooit gehad dat ze iets niet konden leveren na een aantal weken.. Tjah; kan gebeuren. Boeit met niet zo..

En fraude; nee. Je hebt immers je geld terug. Wat moeten hun met het geld doen in die tijd dan?
Het is fraude als ze het geld houden en je geen goederen sturen.
 
Heb er al talloze dingen besteld.. altijd prima service en geleverd.
Als je iets op voorraad ziet staan; rijd naar Tilburg en ga het halen. Dan weet je zeker dat je het hebt.
Heb ook al ooit gehad dat ze iets niet konden leveren na een aantal weken.. Tjah; kan gebeuren. Boeit met niet zo..

En fraude; nee. Je hebt immers je geld terug. Wat moeten hun met het geld doen in die tijd dan?
Het is fraude als ze het geld houden en je geen goederen sturen.
Het staat wel op hun rekening.
Nu zal die €60 niet zoveel zijn meer als je 100 van deze orders uit hebt staan is het al €6000.
Als ze in slecht weer verkeren geeft dat iets lucht en als ze omvallen kan jij naar je centen fluiten.
 
Ik heb het ook wel meegemaakt dat onderdelen online op voorraad stonden, maar toen ik naar hun winkel
ging er niets was of maar 1 0f 2 stuks en niet de 4 die ik nodig had. Volgens de knakker die me hielp zouden er 4 op voorraad zijn volgens
de computer. Ik heb zo het vermoeden dat het voorraad beheer een zooitje is bij hun. Het beste is bellen en vragen ze kunnen controleren of het daadwerkelijk aanwezig is,
Van 6000,- euro liggen ze niet wakker met een miljoenen omzet. En de eigenaar is Berkshire Hathaway, een investeerder met vele miljarden
aan bezit. 6000 of 6 miljoen is peanuts voor hun. En directeuren zijn Warren Buffett en Bill Gates, die behoren tot de rijkste mannen op aarde.
 
Laatst bewerkt:
Hun levertijd vind ik voor hedendaagse begrippen erg lang.
Paar weken geleden ook wat spul besteld dat op voorraad was.
3x moeten bellen om een status update te krijgen.
Uiteindelijk werd de bestelling 2x verstuurd, 1x ontvangen, maar ook 2x gecrediteerd.

Gaat niet daar bij Ome Louis.
 
Vorige week een bestelling gedaan. Alles in redelijke tijd bezorgd. Geen 24 uurs levering maar dat hoeft wat mij betreft ook niet.
 
Louis is mijn 'go-to' webshop als ik opzoek ben naar motorspul, al enkele jaren. Nooit problemen gehad met online bestellingen, altijd netjes optijd. Ook enkele keren in Tilburg aanwezig geweest, mooie zaak.

Dat er een keer wat fout gaat kan gebeuren, dat het 2x achter elkaar gebeurd is wel heel vervelend. Maar het is zeker gee frauduleus bedrijf. Ik heb altijd goede service ontvangen, telefonisch per mail en ter plekke in Tilburg
 
Voor de snelheid moet je er inderdaad niet zijn, maar de service vind ik prima. Had een broek besteld in de fysieke winkel waar ze me prima hielpen en een week later had ik ze thuis aangekregen. Ondertussen was de broek 20 euro goedkoper op de webshop en dat hebben ze netjes gecrediteerd zonder dat ik daar achter vroeg.
Om die 20 euro te kunnen gebruiken bij de volgende bestelling moest ik dan wel weer wat mailtjes sturen want dat ging niet automatisch via de webshop, maar tja.
Het gaat allemaal een beetje jaren 2000, maar het gaat wel.
 
Ik bestel er al vijftien jaar, nooit gezeur gehad. Ik denk dat dit erg één van de meest klantvriendelijke winkels is die ik ken. Waar vind je 2 jaar retourrecht?

Jouw verhaal deed me denken aan Motozoom, dat was echt een ballentent. 1x daar iets besteld (want op Louis.de) was het uitverkocht... Later bij Motozoom ook...🤔🤭
 
Heb er al talloze dingen besteld.. altijd prima service en geleverd.
Als je iets op voorraad ziet staan; rijd naar Tilburg en ga het halen. Dan weet je zeker dat je het hebt.
Heb ook al ooit gehad dat ze iets niet konden leveren na een aantal weken.. Tjah; kan gebeuren. Boeit met niet zo..

En fraude; nee. Je hebt immers je geld terug. Wat moeten hun met het geld doen in die tijd dan?
Het is fraude als ze het geld houden en je geen goederen sturen.
Als ik 'even' naar Tilburg moet rijden is het voordeeltje er wel af. Vroeg me gewoon af of meer mensen deze ervaring hebben of is het toevallig zo bij alle bestellingen die IK daar doe?
Bedoel, ik weet ongeveer wat ik zoek. Google komt dan met diverse zaken die dát produkt verkopen en vaak is Louis het goedkoopst. Maar bestel ik het en dan blijkt het niet leverbaar te zijn:?
 
Ik denk dat het meer personeelsgebrek is en daarbij een afnemende kwaliteit van het personeel dat ze wel kunnen krijgen. Ik zie het ook bij fysieke winkels. Ik was bij een grote outdoorzaak en vroeg naar een bepaalde broek die ik in de betreffende stapel niet kon vinden omdat alles fout was neergelegd. Kijkt de dame in de computer en zegt: “nee die is er niet meer”, toch nog een keer de stapel ernaast door gekeken en jawel hoor daar lag hij toch. Zo zal het bij die webshops dus ook gaan.
 
Ook een aantal keer wat besteld, waaronder een startmotor die ik moet spoed nodig had (en ik alleen daar "snel" kon bestellen). Alle keren ging leveren goed, ook de startmotor waardoor de circuitdag voor mij toch doorging :Y.
 
FC Moto is ook ruk,krijg er nog steeds geld van.
De fysieke winkel heeft ook niks op voorraad.
 
1x online bij louis.de besteld. Snel geleverd en goede ervaring. Verder altijd in de winkel in Oostenrijk en Duitsland geweest. Ook daar goede ervaring, ik vind het voor kleding altijd fijn om even te passen.
 
Door de jaren heel wat bestellingen gedaan, kleding, onderhouds spul, altijd netjes geleverd.

Het is natuurlijk vervelend als spullen er niet zijn, maar fraude is het niet. Als ik iets bestel waarvan er 2 op voorraad zijn en in het zelfde tijdbestek (maar net iets eerder) bestellen 2 anderen dat ook, dan heb ik pech.
 
Door de jaren heel wat bestellingen gedaan, kleding, onderhouds spul, altijd netjes geleverd.

Het is natuurlijk vervelend als spullen er niet zijn, maar fraude is het niet. Als ik iets bestel waarvan er 2 op voorraad zijn en in het zelfde tijdbestek (maar net iets eerder) bestellen 2 anderen dat ook, dan heb ik pech.
Dat is ook waar. Het vreemde is het dat het alle keren is na een mailtje van mij kant, waar het blijft, wanneer ik een verzend bevestiging krijg? (en ik ben niet heel ongeduldig hoor) Dan pas krijg ik antwoord dat het niet leverbaar is. Ik vraag me dan meteen af wanneer ze dat uit zichzelf zouden mededelen. Na 2 weken? Langer?
 
Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen hier. Nee, het is misschien niet vandaag besteld en de volgende dag in huis, maar ze leveren netjes.
Laatst nog een Zumo XT besteld, die was in de aanbieding. Keurig geleverd volgens planning.
 
Mijn ervaring met de winkel van Louis in Tilburg is ook maar matig. Zoals hier al gezegd werd; er is gewoon een gebrek aan personeel. Je hebt dus alle tijd om op je gemak rond te kijken zonder dat een verkoper op je nek springt maar als je eenmaal op het punt staat de aankoop te doen en nog wat advies nodig hebt; bad luck.
 
FC Moto is ook ruk
De fysieke winkel heeft ook niks op voorraad.
je moet dan ook goed lezen wat er op de site geschreven staat. je kan vanalles "bestellen" en dan komt het naar de winkel en dan kan je dat allemaal, passen en bekijken en alleen kopen wat je wil, of niks kopen, mag ook.
 
je moet dan ook goed lezen wat er op de site geschreven staat. je kan vanalles "bestellen" en dan komt het naar de winkel en dan kan je dat allemaal, passen en bekijken en alleen kopen wat je wil, of niks kopen, mag ook.
Twee vizieren bij een helm gekocht en betaalt.
Beide teruggestuurd en maar van één het geld teruggehad.,heb ik dan slecht gelezen?
Na dit tweemaal aangehaald te hebben, het maar opgegeven.
Verder, vorige week op doorreis, bij Aken.
3 uiteenlopende items ,helm vizier, laarzen en handschoenen.
Helemaal niks op voorraad, armoedige toestand.
Wel genoeg kleding met het argument " ja die moeten mensen kunnen passen"
Motorlaarzen en handschoenen niet,zeker?
Dan is het "gewoon" terugsturen, lekker duurzaam:(
 
Vaak besteld maar jouw ervaring nog niet gehad. Afgelopen zondag nog een bestelling geplaatst welke maandagochtend direct verzonden is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan