export motor naar usa

Ik vraag mij af of die Yank de motor wel door de keuring krijgt in verband met de emissie-eisen. Die zijn in de USA veel strenger dan hier. Zelfs onze strengste eis wordt daar niet geaccepteerd. In ieder geval naverbranding door verse lucht in de uitlaatpoort te injecteren (op mijn Amerikaanse BMW R65 het pulse air system) en zelfs afzuigen van de benzinedampen vanuit de benzinetank. Die moeten via een systeem bij het luchtfilter komen en dan mee verbrand worden.
Een en ander daarin is ook afhankelijk welke staat het om gaat. Californië is daar idd zeer streng in. Ik dacht dat andere staten minder streng zijn.

db
 
Een en ander daarin is ook afhankelijk welke staat het om gaat. Californië is daar idd zeer streng in. Ik dacht dat andere staten minder streng zijn.

db
Inderdaad,er worden in de US nog heel wat modellen nieuw verkocht die hier afgevoerd zijn door de Euronormen.
 
De transportkosten zijn wel erg gestegen dit jaar. Ik schat in dat je gauw €2000 kwijt bent. En importeren in de USA is ook een dingetje. Dat kost ook een paar honderd. Is die motor dat waard? M.a.w. Nigeriaan?
 
De transportkosten zijn wel erg gestegen dit jaar. Ik schat in dat je gauw €2000 kwijt bent. En importeren in de USA is ook een dingetje. Dat kost ook een paar honderd. Is die motor dat waard? M.a.w. Nigeriaan?
geen idee...
heb al even niets van m gehoord...

ergo...

dan niet
🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan