extra rempomp plaatsen

-Z-ander

MF veteraan
22 dec 2003
2.673
0
Terneuzen
Hallo iedereen,

Ik wil op mijn suzuki DRZ graag een extra rempomp plaatsen op het stuur zodat de achterrem zowel te voet als met de hand te bedienen is.

Nu vraag ik mij af of ik gewoon een rempomp van bv een scooter oid kan gebruiken, en een lange remleiding gebruiken welke ik ook op de achterremklauw bevestig, dus een dubbele banjobout er in steken en de extra leiding er tussen zetten.

Kan dit of krijg ik dan problemen met de voet-bediende rempomp? heb ook wel eens gehoord dat er een draadbus ipv de aansluiting van het ori. remvloeistof reservoir van de voetrem-pomp werd geplaatst en hier de extra leiding op aansluiten.

Ook is het misschien handig te weten wat voor een rempomp diameter geschikt is.

Thnx, Sander
 
Ben bang dat je niet onder een extra klauw op de achterrem uitkomt.JMet eenenkele klauw verplaats je alleen maar vloeistof. Of je moet je met een kabel gaan werken, zodat je het pedaal met een kabel intrekt. En idd een achterrem (links) van een scooter zou dan ook kunnen werken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik wil op mijn suzuki DRZ graag een extra rempomp plaatsen op het stuur zodat de achterrem zowel te voet als met de hand te bedienen is.

Nu vraag ik mij af of ik gewoon een rempomp van bv een scooter oid kan gebruiken, en een lange remleiding gebruiken welke ik ook op de achterremklauw bevestig, dus een dubbele banjobout er in steken en de extra leiding er tussen zetten.

Kan dit of krijg ik dan problemen met de voet-bediende rempomp? heb ook wel eens gehoord dat er een draadbus ipv de aansluiting van het ori. remvloeistof reservoir van de voetrem-pomp werd geplaatst en hier de extra leiding op aansluiten.

Ook is het misschien handig te weten wat voor een rempomp diameter geschikt is.

Thnx, Sander
Je zal een vloeistof verplaatsing van de ene naar de andere pomp krijgen. Geen drukopbouw oftewel; gaat niet werken niet...
 
Kan prima. Er zijn speciale stunt rempompen te koop en het is ook mogelijk om een originele rempomp zo aan te passen dat het werkt met een rempomp op het stuur.

Het is al weer een tijd geleden dat ik me er in verdiept heb, als het goed op m'n grijze harde schijf staat gewoon de rempomp vanaf het stuur aansluiten in plaats van het reservoir op de achterrempomp. Gebruik je de voetrem dan werkt de handrem als reservoir. Gebruik je de handrem dan zit de voetrem er alleen maar als een kleine vernauwing tussen, levert afaik geen problemen op.

Tweede remklauw op de achterremschijf zetten is ook een optie, er zijn meer wegen die naar Rome leiden ;)

Gebruik maar eens de zoekfunctie van dit forum of een zoekmachine van je keuze voor informatie op het www. Is best wel wat over geschreven.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een handbrake op mijn motor.

Het beste is toch een adapter voor een dubbele remklauw bevestiging achter. WEeet alleen niet of ze ook leverbaar voor drz'tjes

Dutch Stunt Forum bevat super veel info hierover ook

Succes
 
Je moet een bus in je rempomp laten lassen met schroefdraad er in voor een banjo. Op de plek waar nu het slangetje van het reservoir aangesloten zit. Ik denk dat er een nissin pomp op zit? Ik weet dat voor de bembo's met ingebouwd vloeistof reservoir van ktm's er een kant en klare oplossing te koop is.
 
zo heeft een bekende stuntman het gedaan:
full
 
Big Vin (zie mf) heeft kant en klare busjes te koop voor 12,50 waar netjes draad in is getapt. deze kun je dan laten lassen op de uitgang op je rempomp (waar het reservoir op aansluit). Wel eerst je pomp uit elkaar halen anders verbranden de rubbertjes.. vervolgens een lange remleiding erop monteren, en aan het stuur LINKS een 12mm radiale Magura voorrempomp monteren, ondersteboven..
 
Daar zie je inderdaad de dual bracket voor de klauwen, alleen is dit de eerste die ik zie met de remhendel rechts :? Niet echt handig :N

Heb het er wel eens met de persoon in kwestie over gehad. Is inderdaad erg lastig omdat je met één hand en het gas en de rem moet doseren. Maar het stelt hem wel in staat om de motor rechtop te zetten, koppeling in en afstappen. Dat is dan met de rem links schijnbaar weer een stuk moeilijker op. Rem rechts is dus inderdaad een "trade mark" van KC. :}
 
Heb het er wel eens met de persoon in kwestie over gehad. Is inderdaad erg lastig omdat je met één hand en het gas en de rem moet doseren. Maar het stelt hem wel in staat om de motor rechtop te zetten, koppeling in en afstappen. Dat is dan met de rem links schijnbaar weer een stuk moeilijker op. Rem rechts is dus inderdaad een "trade mark" van KC. :}
Rechter rem nog een keer doorlussen naar links, dan kan je alles *O*
 
Maar het stelt hem wel in staat om de motor rechtop te zetten, koppeling in en afstappen. Dat is dan met de rem links schijnbaar weer een stuk moeilijker op.
complete onzin.. carmichael is zelf totaal niet meer geinteresseerd in het stunten, alleen zn boterham verdienen. Heeft nauwelijks een idee van de vooruitgang in tricks en huidige aanpassingen aan de motoren. Ik vind het echt een slechte oplossing, en hij heeft al laten zien dat het echt onhandig is. Als hij er nou alle tricks mee zou doen zou je zeggen: zo, das knap dan! maar dat doet ie dus niet..
 
Big Vin (zie mf) heeft kant en klare busjes te koop voor 12,50 waar netjes draad in is getapt. deze kun je dan laten lassen op de uitgang op je rempomp (waar het reservoir op aansluit). Wel eerst je pomp uit elkaar halen anders verbranden de rubbertjes.. vervolgens een lange remleiding erop monteren, en aan het stuur LINKS een 12mm radiale Magura voorrempomp monteren, ondersteboven..


oke thnx :)

laat ik nu toevallig nog een magura koppelingspomp hebben welke ik ooit van een cr500 heb afgehaald welke was omgebouwd naar hydro koppeling.

hoeveel mm die pomp is durf ik niet te zeggen maar staat wel op dat die enkel voor minerale olie geschikt is...weet niet of mn afdichtingen tegen dot 4 kunnen.

maar weet nu iig hoe het allemaal mogelijk is.

heb misschien ook nog wel een extra achter remklauwtje liggen, kan ook eens kijken of ik die pas zou kunnen maken.
 
oke thnx :)

laat ik nu toevallig nog een magura koppelingspomp hebben welke ik ooit van een cr500 heb afgehaald welke was omgebouwd naar hydro koppeling.

hoeveel mm die pomp is durf ik niet te zeggen maar staat wel op dat die enkel voor minerale olie geschikt is...weet niet of mn afdichtingen tegen dot 4 kunnen.

maar weet nu iig hoe het allemaal mogelijk is.

heb misschien ook nog wel een extra achter remklauwtje liggen, kan ook eens kijken of ik die pas zou kunnen maken.
die pomp is dus niet geschikt... je moet ook geen koppelingspomp gebruiken maar een rempomp, en die dan ondersteboven monteren. als je een easy-pull koppelingshendel zoals de RSC monteert dan kun je de koppeling met je wijsvinger bedienen en de rem met je middelvinger, tegelijkertijd wanneer nodig..scooterpompjes hebben vaak een vast reservoir en zijn qua plaatsing dus echt een drama, en qua kwaliteit ook.. je hebt voor een enkelzuigerklauw 11-13 mm nodig, radiaal is veruit het prettigst.
 
oke thnx :)

laat ik nu toevallig nog een magura koppelingspomp hebben welke ik ooit van een cr500 heb afgehaald welke was omgebouwd naar hydro koppeling.

hoeveel mm die pomp is durf ik niet te zeggen maar staat wel op dat die enkel voor minerale olie geschikt is...weet niet of mn afdichtingen tegen dot 4 kunnen.

maar weet nu iig hoe het allemaal mogelijk is.

heb misschien ook nog wel een extra achter remklauwtje liggen, kan ook eens kijken of ik die pas zou kunnen maken.
Die koppelingspompjes zijn meestal 9 of 9,5 mm.
 
Als je iets wil proberen zal je toch uitkomen op het systeem dat Moto Guzy en andere grote cruisers gebruiken bij een integraal remsysteem. Dus twee gescheiden remsystemen in 1 klauw.

Bij twee banjo's op één aansluiting pomp je met de éne handel het andere reservoir vol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan