Fabio Quartararo

die van Nakagami was nog vééél vroeger in de race, met vééél grotere gevolgen.
Het is idd krom.
Andere kant is dit ook niet helemaal onterecht.
Als het incident met Nakagami niet was gebeurd zou het dan wel acceptabel zijn ?
Strijd voor de winst was direct bekeken.
 
Het is idd krom.
Andere kant is dit ook niet helemaal onterecht.
Als het incident met Nakagami niet was gebeurd zou het dan wel acceptabel zijn ?
Strijd voor de winst was direct bekeken.
Nakagami tikt de man die als 2de stond getraind eruit. Had die dan geen kans op de overwinning?
 
die van Nakagami was nog vééél vroeger in de race, met vééél grotere gevolgen.
Daarom is het meten met twee maten. :Y

Ik bedoel dat als er een felle eindstrijd was, de stewards het meer als race ongeluk hadden kunnen gezien.

Maar het komt de organisatie verder wel goed uit die long lap. O-)
 
Bij Nakagami speelde het wellicht mee dat hij zelf het ziekenhuis in is beland en daarmee 'voldoende gestraft'. Maar consequent is het zeker niet. Puntensysteem zou toch echt goed zijn. Grove zware fout = direct straf, onverantwoordelijk inhalen = strafpunten en bij X-aantal straf.
 
Bij Nakagami speelde het wellicht mee dat hij zelf het ziekenhuis in is beland en daarmee 'voldoende gestraft'. Maar consequent is het zeker niet. Puntensysteem zou toch echt goed zijn. Grove zware fout = direct straf, onverantwoordelijk inhalen = strafpunten en bij X-aantal straf.
En wat is de winst van Quartararo dan? Doet in normaal omstandigheden mee voor het podium en nu heeft hij niks.
Dat ze eens beginnen met de juiste mensen daar te zetten. Blijkbaar zijn dat mensen die ooit wedstrijden hebben gereden in het stenen tijdperk.
Gewoon zoals Janbros zegt iedereen gelijk behandelen.
 
Hoe geef je een straf in de wedstrijd als hij er zelf uitligt?
Q is weer doorgereden en heeft toevallig ook een long lap gereden. Ik denk (let op! aanname) dat dit een belangrijke reden is dat Q weer verder is gereden, om een straf in de volgende wedstrijd te ontlopen.. Hij was een wing kwijt door de crash in de Strubben en daarom een lastig handelbare motor.
 
Q is weer doorgereden en heeft toevallig ook een long lap gereden. Ik denk (let op! aanname) dat dit een belangrijke reden is dat Q weer verder is gereden, om een straf in de volgende wedstrijd te ontlopen.. Hij was een wing kwijt door de crash in de Strubben en daarom een lastig handelbare motor.
FQ nam de long lap om ruimte te maken voor de coureurs van Pecco t/m Bastiani?
Hij kwam net voor hun weer de baan op.
 
Das waar, maar denk dat zijn terugkeer op de baan toch is ingegeven om de straf alvast te ontvangen.
Volgens het interview dat ie heeft gegeven was de reden van zijn terugkeer op de baan het feit dat het dreigde te gaan regenen, en dat het team nog dacht punten te kunnen pakken. FQ was het hier totaal niet mee eens, maar werd door het team toch weer de baan op gestuurd. Reden van de 2e crash zou een defect traction control sensor/systeem zijn. Denk dat er nog wel wat gesprekjes achter gesloten deuren plaats zullen vinden om dit uit te spreken binnen het team.
 
Volgens het interview dat ie heeft gegeven was de reden van zijn terugkeer op de baan het feit dat het dreigde te gaan regenen, en dat het team nog dacht punten te kunnen pakken. FQ was het hier totaal niet mee eens, maar werd door het team toch weer de baan op gestuurd. Reden van de 2e crash zou een defect traction control sensor/systeem zijn. Denk dat er nog wel wat gesprekjes achter gesloten deuren plaats zullen vinden om dit uit te spreken binnen het team.
Team heeft lekker gescoord dit weekend, 0 punten.
Yamaha heeft deze race 0 punten gescoord.
Het lijkt mij dat er wel het e.e.a. gaat rommelen achter de schermen.
Als Yamaha zijn om je ogen uit je kop te schamen.
 
Team heeft lekker gescoord dit weekend, 0 punten.
Yamaha heeft deze race 0 punten gescoord.
Het lijkt mij dat er wel het e.e.a. gaat rommelen achter de schermen.
Als Yamaha zijn om je ogen uit je kop te schamen.
Voor Yamaha is het maar goed dat ze Fabio de komende 2 jaar aan zich gebonden hebben, want dat is de enige die resultaat kan boeken op de yammie. Een beetje vergelijkbaar met Marquez op de Honda de afgelopen jaren. Ze riskeren dus hetzelfde scenario als de Honda, namelijk dat de machine op 1 man gericht word, en de rest zich maar aan moet passen. Daarnaast bestaat natuurlijk het risico van een blessure van je toprijder en je bent klaar. Toen ik hem weg zag strompelen uit de Strubben was ik daar even bang voor, maar gelukkig viel het mee.
 
iemand hier met goede kennis van de spaanse taal? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het grapje dat Aleix met zijn zoontje maakt richting Fabio op 3:20. Mogelijk "your ambition outweighed your talent" })

Edit: video embedded geblokkeerd door Dorna :(. Op youtube even zoeken naar "Quartararo's day to forget | 2022 #DutchGP" op het motogp kanaal
 
Statement Lin jarvis;
FWV3fQOXgAEJPYk.jpg

FWV3iNcXoAA77u4.jpg

FWV3jhVWAAMemtk.jpg
 
Jij vind dat de straf van Nakagami (lees in het ziekenhuis belanden) voldoende is als straf. Geen punten scoren is dan toch ook voldoende.
Ik vind dat niet, maar wellicht heeft het bij de stewards een rol gespeeld. Geen punten scoren is geen straf, dat is een gevolg van niet finishen. Voor iedereen zouden dezelfde maatstaven moeten gelden. Zou zelfs niet moeten uitmaken of je nummer laatst van zijn fiets rijdt of de leider in het kampioenschap.
Team heeft lekker gescoord dit weekend, 0 punten.
Yamaha heeft deze race 0 punten gescoord.
Het lijkt mij dat er wel het e.e.a. gaat rommelen achter de schermen.
Als Yamaha zijn om je ogen uit je kop te schamen.
De Yamaha is niet de beste fiets, maar is hij zo onbestuurbaar voor iedereen behalve Quartararo, zoals de Honda alleen voor Marquez werkt? Gezien de resultaten van voorgaande jaren vermoed ik dat de Yamaha een betere basis is dan de Honda. Persoonlijk denk ik dat ze goed naar de rijders moeten kijken. Binder vind ik nog altijd bizar dat hij van moto 3 zo naar GP is gegaan, Dovizioso was een gok na al die jaren ducati en een jaar er tussenuit. Ik had vooral gehoopt dat Morbidelli voorin zou kunnen meedoen, maar hoeveel last heeft hij nog van blessures?
 
Ik vind dat niet, maar wellicht heeft het bij de stewards een rol gespeeld. Geen punten scoren is geen straf, dat is een gevolg van niet finishen. Voor iedereen zouden dezelfde maatstaven moeten gelden. Zou zelfs niet moeten uitmaken of je nummer laatst van zijn fiets rijdt of de leider in het kampioenschap.

De Yamaha is niet de beste fiets, maar is hij zo onbestuurbaar voor iedereen behalve Quartararo, zoals de Honda alleen voor Marquez werkt? Gezien de resultaten van voorgaande jaren vermoed ik dat de Yamaha een betere basis is dan de Honda. Persoonlijk denk ik dat ze goed naar de rijders moeten kijken. Binder vind ik nog altijd bizar dat hij van moto 3 zo naar GP is gegaan, Dovizioso was een gok na al die jaren ducati en een jaar er tussenuit. Ik had vooral gehoopt dat Morbidelli voorin zou kunnen meedoen, maar hoeveel last heeft hij nog van blessures?
Ik denk idd dat de Yamaha de slechtste fiets is samen met KTM.
Zegt ook hoe goed Fabio is en hoe hoog het niveau is en hoe klein de verschillen.
Dovi is er maar half jaartje er tussen uit geweest.
Zowel Dovi en Binder waren beschikbaar.
Dovi werd ook min of meer verplicht door de sponsor WithU.
Beiden hebben 10 punten gehaald in 2022, zegt meer over Dovi dan over Darryn in mijn ogen.
Dovi heeft de afgelopen 13 volledige seizoen (2008 - 2020) maar 3x buiten de top 5 geëindigd in de eindstand.
Kan Dovi zich niet aanpassen aan de Yamaha of is de Yamaha te moeilijk om er echt alles uit halen?
Ik had ook verwacht dat Morbidelli vooraan zou meedoen, ik schat hem in als nauwelijks minder als Fabio.
Heeft hij nog steeds hinder van zijn knie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan