faillissement verkoop bij bva auctions

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, maar als je net op zoek bent naar een nieuwe demper, waar er een aantal van op staan... Dan betaal je €10,- + 36%... dat is dan zo'n slordige €13,60...
Dom volk of niet... Ik denk daar een koopie vandaan te krijgen.
alleen jammer dat het dus een veiling is, en dat, net als bij ebay, de prijs de laatste paar uur omhoog vliegt :)
 
Zou me niks verbazen wanneer er eigen personeel bij zit van zo'n veiling die lekker meebieden om de prijs op te drijven.

Zo niet dan bestaat er wel een hoop dom volk want spullen gaan zoals al gezegd vaak nog voor meer dan de normale verkoopwaarde weg.
Zal je vies tegenvallen want bva is toch best wel gerenommeerd zeg maar.

Ken genoeg mensen (die wel handelaren zijn of eigen zaak hebben) die daar bieden en spullen ophalen vaak voor een koopje.
Maar zeg daar wel bij dat er inderdaad ook genoeg spullen zijn die soms voor meer dan de nieuw waarde weggaan, vaak zijn dit enkele artikelen gekocht door een particulier ja.
 
Ik koop er regelmatig spullen voor mijn zaak, maar eigenlijk nooit iets dat voor consumenten aantrekkelijk is.
Speciaal gereedschap, kantoormeubulair, bandenstellingen etc. is niet interessant voor consumenten, en daardoor nog goed geprijsd aan het einde van de veiling. Alle andere zaken neem ik al niet eens de moete voor......
Ik zie regelmatig spullen voorbij komen die ik in mijn winkel goedkoper verkoop dan ze op de veiling weggaan..... |(
 
Die 2 Yamaha motorpakken zijn voor een leuk prijsje weggegaan, ook al komt er nog een ca. 36% bij.. :Y
 
Die FZS 1000 Fazer lijkt voor een koopje weggegaan, maar even rekenen:
2650 +16% = 3074
3074 +19% = 3658 euro

heeft wel 52000 op de teller staan.
nog steeds niet erg veel, moet ik toegeven, maar er komt meteen wel erg veel bij!



Wie nog iets voor een saab zoekt, BVA auctions doet ook de failisements verkoop van Kroymans...
 
Laatst bewerkt:
is zeker de moeite waard om te kijken
ik heb daar deze week een yamaha R6 gekocht voor 2350 +19%



de veilingkosten zijn 19% dus weet niet hoe jullie aan die 36%komen)
 
Dat ook inderdaad en zn allereerste bericht hier :P

En hij krijgt nog wel een verassing denk ik :X

m. Opgeld/Veilingkosten: 16% van de Bieding(of zoveel meer of minder als BVA voorafgaand aan de veiling kenbaar maakt) als opgeld voor BVA (vermeerderd met de over dit bedrag aan opgeld verschuldigde BTW);
n. Plokgeld: het voor rekening van de mijner en aan de hoogste bieder toekomende bedrag (waarvan de hoogte voor de veiling door BVA wordt vastgesteld en aan de op de veiling aanwezigen wordt medegedeeld) in het geval dat een Kavel of combinatie van Kavels bij opbod en afslag wordt geveild en de Kavel of combinatie van Kavels aan de mijner wordt toegewezen;

Komt echt nog wel wat bij dan alleen btw :Y
 
Yep. :Y
Het is ook niet snel goed hier,of we zeiken dat je de search moet gebruiken of we zeiken dat je een oud topic kickt :+
_O-

Ben wel benieuwd of hij zn motor echt gekocht heeft want meestal kom je ongeveer net zo duur uit als dat je hem gewoon via marktplaats ofzo koopt. Had zelf ook wel is op deze site gekeken, staan leuke dingen op maar je moet wel goed de kleine lettertjes lezen. En met motoren bijv. kan je geen proefritje maken.
 
haha oops daar had ik niet op gelet kwam via google op dit topic terecht, maar ik ga hem morgen ophalen en zal daarna bericht posten hoe alles is verlopen misschien dat sommige daar wel benieuwd naar zijn.
 
haha oops daar had ik niet op gelet kwam via google op dit topic terecht, maar ik ga hem morgen ophalen en zal daarna bericht posten hoe alles is verlopen misschien dat sommige daar wel benieuwd naar zijn.

Kan gebeuren,maakt ook niet uit verder ;)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd ja.

Jij zegt 2350 + 19% = 2797,-
als we de kleine letterjes lezen kom je op 2350 + 16% = 2726 + 19% =3244,-
 
haha oops daar had ik niet op gelet kwam via google op dit topic terecht, maar ik ga hem morgen ophalen en zal daarna bericht posten hoe alles is verlopen misschien dat sommige daar wel benieuwd naar zijn.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar je ervaringen :)

Ben trouwens wel benieuwd of je nog een kenteken moet aanvragen want dat moet bij de meeste motoren die daar te koop staan
 
Laatst bewerkt:
Kan gebeuren,maakt ook niet uit verder ;)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd ja.

Jij zegt 2350 + 19% = 2797,-
als we de kleine letterjes lezen kom je op 2350 + 16% = 2726 + 19% =3244,-


Uw winnend bod EUR 2.350,00
BTW (0%) EUR 0,00
Veilingkosten (19.04%) EUR 447,44
BTW Veilingkosten (0%) EUR 0,00
Totaalbedrag EUR 2.797,44

ik hoop niet dat je gelijk heb :)
 
Ik ben wel heel erg benieuwd naar je ervaringen :)

Ben trouwens wel benieuwd of je nog een kenteken moet aanvragen want dat moet bij de meeste motoren die daar te koop staan

klopt dat stond ook vermeld bij de kavel maar dit kost rond de 100euro volgens de site van de RDW
 
Had er in januari een helmpje gekocht.
Doos en helmzak niet meegekregen.
Kwam er smorgens om die op te halen,moest er nog eens kolere eind voor rijden,
wilden ze ons wegsturen omdat er maar 2 medewerkers waren en
ze moesten eerst de motoren weghebben.We moesten een andere dag maar terugkomen.
Na veel stennis kwam het uiteindelijk toch goed,maar je zou er maar staan en je gekochte spullen niet mee kunnen nemen.Stond met iemand te praten die had er een rit van 300km+ opzitten.Het verhoopte "prijsvoordeel" is voor mij niet zo doorslaggevend, ik koop in ieder geval niets meer bij hun.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan