Fan werkt niet

goodtobehere

Rookie
31 mei 2011
6
0
Hallo,

De Fan van mijn Speed triple (2006) werk niet wanneer hij dat moet doen....
De Fan zelf werkt wel, dit heb ik al getest. Relais ook doorgemeten, werkt ook. En er is ook geen zekering kapot.

Verder start hij ook slecht. Koppeling in, startknop indrukken, maar dat hoor je alleen maar getik (relais?) na 3 keer start hij dan meestal wel
Na het omdraaien van het contactslot geven de koplampen eerst stadslicht/parkeerlicht en na 5 sec dimlicht.... Zal dit er ook mee te maken kunnen hebben?

Iemand enig idee?
 
eh......

sensor doorverbonden, of de stekker die erop zit.

als je de stekker doorverbindt, moet je fan gaan draaien.

de sensor zelf verbindt pas door boven een bepaalde waarde.



ps: welkom op MF.
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van de zekering die slecht kontakt maakt of ogenschijnlijk goed lijkt , zet er ff een nieuwe zekering in om dat uit te sluiten.
Mocht het nog niet werken dan moet er een draadbreuk in zitten of geen massa verbinding .
Zoals je zegt de thermoswitchstekker had je doorverbonden en de fan draait bij rechtstreeks aansluiting op de accu. Dan kan ik er niet meer van maken dan een draadbreuk
of geen plus op de zekering of een massa probleem . Heel simpel even meten met een multimeter --> stand DC 20 volt zetten.

Dat je startrelais klappert zegt vaak iets over de staat van de accu , ook vreemd dat je verlichting na ijlt, lijkt mij ook slecht kontakt in je kontaktslot zelf . Spuit er een reiniger in om de boel daar te smeren en eventuele corrosie of vocht te verdrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan