fat boys

UltraSub

MF veteraan
23 aug 2002
1.278
0
Zoveel plezier als ik heb met mijn SS, zo rap zie ik het einde van het SS tijdperk eindigen. Het wordt te gek met flitsers en zo.
Ik denk dus dat ik over een jaar of twee, drie stop met openbare weg en SS, en overstap naar een volwaardige circuitracer. Echter natuurlijk moet ik wel op mijn werk komen tussen de file door, dus de fiets die dan waarschijnlijk het best bij mij past (vind ik dan) is een fatboy.

En dan bedoel ik zoiets als die linker op deze foto:

03280014.jpg


Maar er zijn zo verdomd weinig foto's van te vinden.
Iemand linkjes naar vette fatboys? En wat kost zoiets eigenlijk?
 
als je een stukje van het stuur afhaal zal het mischien wel lukken om tussen de koekblikken door te komen :]
btw is een mooie machiene :}
 
Dit zijn geen standaard motoren maar custom build choppers. De prijzen varieren van 100.000 dollar tot 150.000 dollar. Alleen die achtervelg kost in de usa al iets van 2500 dollar plus nog eens dat bedrag voor de band. Dat bedrag is dan ook nog eens ex chipping en BPM en invoerkosten, keuring etc om hem hier op de weg te mogen zetten. Overigens de choppers op de foto krijg je hier nooit door de keuring. Geen spiegels, geen knipperbollen, geen deugdelijke achterverlichting, geen deugdelijke kentekenplaathouder. Voor nederland zijn deze motoren een droom en zullen dat ook altijd blijven.

Ik vind overigens deze banden zo breed dat het niet mooi meer is. Dit rijd overigens ook voor geen meter. Dit zijn motoren voor de show en af en toe met mooi weer een stukje over de boulevard pareren. Zo´n achterband stuurt nog rottige dan een vork onder een hoek van 45 graden. Heb je beide dan kan je aleen maar in de usa rijden omdat daar de wegen kennelijk alleen maar rechtuit gaan.

Wil je hier bij in de buurt komen en het betaalbaar houden dan zal je zelf aan het bouwen moeten. Bij interesse zie mijn topic "the brik rides again" in de afdeling Brikken en Klassiekers. Hierin beschrijf ik de vorderingen van de ombouw van een Yamaha TR-1 naar een custom chopper. Volgens de commentaren van sommigen schijnt het een heel goed idee te geven wat er allemaal bij komt kijken. Ik heb het met opzet niet hier geplaatst omdat echte chopperbouw toch meer flitsend en duur is, de mijn is en blijft een brik en hier en daar wat russisch afegewerkt, geen superstrak ding dus.
 
die linker lijkt me inderdaad een Walz fiets, die rijden hier ook al wel rond, no problem dus.................

die rechter is een V-rod met een hele dikke slof erin, rijden hier ook al rond dus ook geen probleem................

die middelste lijkt men een Swift ( http://swiftmotorcycle.com/ ), zijn hier ook te koop, stond in de laatste Bigtwin een stukkie over, kant en klaar met kenteken.

de prijs van zulke orgels is echter een heel ander verhaal.......problem ?
 
Ik wens je veel succes met zo'n fiets tussen de file door... :?
Ik zeg toch ook "zoiets".. Hoeft niet persé zo'n ultrabreed stuur te hebben, en ik snap ook dat het niet zo rank en snel tussen de file door flitsen is als met een R6..
En op zo'n motor kan je ook te hard rijden en geflitst worden hoor.
:Z
Um.. Lijkt wel of je een beetje op je tenen getrapt bent met dat :Z emoticontje :P
Dat je daar ook te hard mee kan rijden snap ik ook wel, hoef je mij niet uit te leggen.
Maar wat denk je nou zelf waar je sneller mee in de prijzen hangt.
Iets wat alleen echt leuk wordt boven 10K rpm en dan het liefst door wil naar 15.5K of iets wat al lekker veel koppel heeft onderin.
Sorry, maar ik kan niet toeren op een SS van tegenwoordig, lukt gewoon niet.
Krijgen we natuurlijk weer: "het zit allemaal in je rechterhand".
Mijn beurt: :Z

:+

Dit zijn geen standaard motoren maar custom build choppers. De prijzen varieren van 100.000 dollar tot 150.000 dollar. Alleen die achtervelg kost in de usa al iets van 2500 dollar plus nog eens dat bedrag voor de band. Dat bedrag is dan ook nog eens ex chipping en BPM en invoerkosten, keuring etc om hem hier op de weg te mogen zetten.
Damn wat een geld zeg.. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Simpelweg omdat ik laatst zo'n fatboy zag staan bij een local dealer. Gewoon tussen de SS'ers.

Overigens de choppers op de foto krijg je hier nooit door de keuring. Geen spiegels, geen knipperbollen, geen deugdelijke achterverlichting, geen deugdelijke kentekenplaathouder. Voor nederland zijn deze motoren een droom en zullen dat ook altijd blijven.
Dat iets niet door de keuring komt wil niet zeggen dat je er niet mee kunt gaan rijden in nl.. :X
Open uitlaten en zo :P

Ik vind overigens deze banden zo breed dat het niet mooi meer is. Dit rijd overigens ook voor geen meter. Dit zijn motoren voor de show en af en toe met mooi weer een stukje over de boulevard pareren. Zo´n achterband stuurt nog rottige dan een vork onder een hoek van 45 graden. Heb je beide dan kan je aleen maar in de usa rijden omdat daar de wegen kennelijk alleen maar rechtuit gaan.
Ik vind ze net wel gruwelijk vet, maar ja, het is maar goed dat we allemaal andere smaken hebben he.. :)
Maar stuurt het echt zooo slecht?

Wil je hier bij in de buurt komen en het betaalbaar houden dan zal je zelf aan het bouwen moeten. Bij interesse zie mijn topic "the brik rides again" in de afdeling Brikken en Klassiekers. Hierin beschrijf ik de vorderingen van de ombouw van een Yamaha TR-1 naar een custom chopper. Volgens de commentaren van sommigen schijnt het een heel goed idee te geven wat er allemaal bij komt kijken. Ik heb het met opzet niet hier geplaatst omdat echte chopperbouw toch meer flitsend en duur is, de mijn is en blijft een brik en hier en daar wat russisch afegewerkt, geen superstrak ding dus.
Hmm.. had niet verwacht dat het zo duur zou zijn.
Naja.. zie wel als het zover is.

Iedereen bedankt voor de tips en links! ;)
 
Wat zou zn rondetijd zijn?

(Afbeelding)
:9


Dit is een mooier beeld dan alleen van achter gefotografeerd. Dit is heel mooi, maar het zijn designmotoren, niet bedoeld om mee te rijden. Technisch mooi, uiterlijk mooi, daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat een motor als deze volledig met de hand wordt gemaakt wat, als je het zelf niet kan, een grote berg geld kost omdat er veel tijd in gaat zitten. Daarbij komt als je zo´n motor hebt wil je er ook graag mee rijden, of niet? Met deze motor kom ik met de hoge en stijle verkeersdrempels in Joure mijn straat niet eens uit. Het is vrezelijk mooi, maar ook vrezelijk onpraktisch. En als je de zithouding bekijkt, dan is een motor als deze alleen weggelegd voor mannen die nog een jongensachtig plat buikje hebben en behoorlijk de bocht om hunnen. In het verkeer zit je je een hernia op zo´n ding. Ik meende begrepen te hebben dat topicopener ermee het verkeer in wil.

Edit: te vroeg geklikt.

Om een chopper te bouwen die laag is en toch praktisch in het verkeer kan rijden komt veel bij kijken. Veel meer dan je zou zeggen, misschien dat er daarom genoeg mensen zijn die heel enthousiast beginnen en dan toch in het ontwerp vast lopen en het uiteindelijk opgeven. Al helemaal als het ook nog eens betaalbaar moet zijn, wat wel mogelijk is, maar wel een je creativiteit zal aanspreken.

Een motor die uitsluitend praktisch moet zijn, zoals bijvoorbeeld mijn Honda XR250 rallymotor wordt ontworpen op het funktioneren met een spiecifieke rijder er op, op maat van zijn lichaam gebouwd. Het gevolg is dat het een bepaald uiterlijk krijgt, nou dat is dan zo.

Een motor die uitsluitend slijlvol moet zijn, een designmotor wordt puur en alleen ontworpen op uiterlijke schoonheid. Dat het dan een beroed rijgedrag en/of beroerde zitpositie krijgt, nou dat is dan zo.

Voeg je deze twee samen, dan kom je voor grote problemen te staan waar soms wel eens een middagje meten in gaat zitten. Iets vasthechten, weer monteren en vervolgens ontdekken dat het niet uitkomt. Eraf, hechtlas doorslijpen en opnieuw beginnen. Dat is gemakkelijker dan het lijkt. iemand die designmotoren bouwd hoeft helemaal geen puur praktische rally of reismotor te kunnen ontwerpen en bouwen. En natuurlijk geld dat ook andersom. Wil je mooi en praktisch dan zal je dat wel moeten kunnen. In de praktijk blijkt dat dit voor weinig mensen is weggelegd omdat je twee totaal verschillende technische invalshoeken op delicate wijze zal moeten mengen.

Motoren zoals hier in dit topic tot nu toe getoond zijn dan ook geen echte gebruiks motorfietsen, maar het is pure kunst.
 
Laatst bewerkt:
knip

Motoren zoals hier in dit topic tot nu toe getoond zijn dan ook geen echte gebruiks motorfietsen, maar het is pure kunst.

Dat zal Marcus Walz :} absoluut niet met je eens zijn, hij gaat er prat op dat al zijn creaties goed berijdbaar zijn. Die Hardcore bike is bijvoorbeeld in hoogte verstelbaar (zeg maar van show stand naar rij stand) en dan kom je zelfs in Joure zonder problemen over de drempels heen... ;)

Grtz, Ötzi
 
Of als je toch handig genoeg bent om er zelf een te bouwen en niet genoeg $ hebt om hem te laten bouwen, kijk eens bij Zodiac.

Daar bouwen ze elk jaar een thema-motor met de onderdelen uit hun catalogus. Als je een van die motoren mooi vind kan je dus al die onderdelen kopen en in elkaar zetten (ooit bouwpaketten in elkaar gelijmd vroegah? :) )

Beach1.JPG


en

Beach2.JPG
 
Fatboy is toch een standaard harley.Krioelt het van op de tweedehands markt.Nieuwe r6 kost ongeveer hetzelfde als een tweedehands fatboy.Zou zelf eens een duc of een buell proberen.Toch ook heel leuke stuurfietsen maar dan met een andere koppelcurve als een r6 of r1.Niet zo nerveus dus.
 
Dat zal Marcus Walz :} absoluut niet met je eens zijn, hij gaat er prat op dat al zijn creaties goed berijdbaar zijn. Die Hardcore bike is bijvoorbeeld in hoogte verstelbaar (zeg maar van show stand naar rij stand) en dan kom je zelfs in Joure zonder problemen over de drempels heen... ;)

Grtz, Ötzi

Je hebt helemaal gelijk, zullen we eens van Joure naar Maastricht rijden en weer terug? Jij op de chopper en ik op de rallymotor. Wordt wakker man, natuurlijk kan je letterlijk op rijden, maar het zijn gewoon geen motoren om te BErijden zoals topicopener het wil, tenzij je 5km van je werk woond. Met de benen gestrekt naar voren, de armen gestrekt naar voren in dergelijke lage zitpostitie is niet voor de grotere afstanden bedoeld. Anders hadden de zware reismotoeren zoals de BMW R1100RT en de Honda GL1500 die "ideale" zitpositie ook gehad. Als je op zo´n lage chopper 45 km non-stop rijd dan is dat al een heel eind. En natuurlijk is de weledele heer Waltz het niet met mij eens. Dat is commercieel erg onverstandig namelijk, en ook de heer Waltz wil en moet brood op de plank hebben.
 
Mwoah.. 30 km enkel moet toch wel lukken zonder al te veel rugpijn :X
Dan 8 uurtjes om te recoveren op het werk, en weer terug.. :+

Maar als ik hier aan begin is het toch pas over een jaartje of 3 of zo... Dus we hebben nog ff.
Wel interessant om de meningen hierover eens te horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan