Helemaal mee eens. Mijn MT-10 is niet meer te vergelijken met de FZ1. Wat een beest....
Zou de MT-10 eens moeten proefrijden, zal ongetwijfeld leuk rijden, maar kom van een racer naar een fz1 net om want ontspannender te zitten (zowel fysiek als mentaal)
(Als het effe kan zou 'k ineens ook met de MT-01 willen rijden, dikke twin)
Op de MT-10 zit je ook zeer ontspannen. Ditis zeker vergelijkbaar met de FZ-1.
MT-01 is ook errug leuk, maar de MT-10 overtreft dit toch...
Mentaal is wel een probleem op de MT-10, is zeer verslavend.. zeker met een QS
Helemaal mee eens. Mijn MT-10 is niet meer te vergelijken met de FZ1. Wat een beest....
Ik heb altijd met een twin gereden, en moet zeggen dat ik dat gevoel wel wat mis.
qua zit is het wel mooi als ze dit ergonomisch voor elkaar hebben op z'n hooligan fiets (toch qua uitzicht)
Ik moet nog eens gaan testrijden op de MT-10, kan ik me alvast een beetje lekker maken. Zijn er ergens nog demo dagen?
Eerst mogen de eerste MT-10 eigenaren de boel nog opleuken, flink poetsen en vertroetelen en de eerste afschrijving betalen
Ik zie dat cross-plane blok wel ziten. Enige nadeel is de tankinhoud i.c.m. het verbruik. Wat dat betreft is de FZ1 een eco brommert
Ik mis nog regelmatig het karakter van mijn TL1000R, wat een fiets was dat
Het is dat ik de ruimte niet hebt maar anders..
Helemaal mee eens. Mijn MT-10 is niet meer te vergelijken met de FZ1. Wat een beest....
Zelf ook dag op gereden MT-10! Idd het geluid is
Maarrr het brandstof verbruik is om te huilen!+ tank inhoud
Dat met moderne technieken..
FZS 1000 Bj 2002 rijdt heel fijn! en..tankinhoud 300+ met tank!
Wel fijn als je op vakantie gaat door de franse binnenlanden
Ik verkoop zelfs me Speedtriple van 2008 en ga verder op Fzs
Veel vermogen komt niet gratiz...
Als je 300 km in de franse binnenlanden hebt gereden, dan heb je ook regelmatig stil gestaan...
Kan ook bij een tankstation
Vermogen? 15 a 20 Pk,s meer? Loading...
Ik mocht er zelf dag op sturen MT-10..dat zoveel sneller is dan Fzs? Mwaaaa
Maaar geluid is idd zeer mooi!miss dat het ook bijdraagt aan de snelheidsbeleving!
Maar punt blijft brandstofverbruik!volstrekt belachelijk!!
Jou feestje.....
Na 4 FZSen en een FZ1S zou ik het zeker niet weten...
Tja, pk's...
De fz1 heeft er 150 en de mt10 160 volgens de specs van Yamaha dacht ik.
Is dat veel verschil? Hangt af van waar in het toerental en hoe gebruik je de motor. Woon-werkverkeer of gewoon in t weekend enkele uren knallen.
Voor mijn gevoel ging de RSV veel harder al weet ik zeker dat de fz1 sneller is.
Het gaat ook niet om de peekaa's.
Het totaalpakket van de MT-10 is toch echt een stuk beter. En hij is sneller van zijn plek. Topsnelheid is niet zo interessant. Wel hoe je er komt....
Lees de testen uit Engeland maar eens goed door. Daar wordt ie met de Tuin S1000R en de Speedtriple vergeleken.....
Als een Engelsman een Japanse brommer aanwijst als winnaar....
Allen,
Mijn FZ1 Fazer is in november 2013 ter ziele gegaan.
Allen,
Mijn FZ1 Fazer is in november 2013 ter ziele gegaan.
Inmiddels ben ik gelukkig weer aan het motor rijden. Maar nu op een Yamaha Tracer 900.
Nu heb ik nog een aantal dingetjes liggen van de Fazer die ik nu weg wil doen.
Misschien interessant voor iemand van dit topic.
Tanktas
[afbeelding]
[afbeelding]
Een MRA toerruit voor €25,- (geen krasjes)
[afbeelding]
De originele taartschep. (gratis en voor niets op te halen.
What happend?
Ik heb wel interesse in het ruitje
Jou feestje.....
Na 4 FZSen en een FZ1S zou ik het zeker niet weten...
Lol. . Maar wat is jouw verbruik als ik vragen mag?
Mijn vebruik gemiddeld over 6000 km is 1:13,5
Met de Fz1S reed ik alrijd 1:15 ik vind het wel meevallen...
Het is een super brommert!
Mijn verbruik van de fazer1000 bij de 2e tank vullen; 1:12,9 (vorige keer 12,8) gaat de goede kant op.