Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik rij op dit moment op een thundercat. Een hele fijne fiets waar ik veel plezier mee beleef. Maar tijdens lange ritten krijg ik toch wat last van mijn schouders omdat ik voorover zit. Ik wil ook graag wat langere ritten man. Daarom zit ik nu te kijken naar een fazer model uit het jaar 2002.

Mijn vraag is. Hoe rechtop zit je op een fazer? En hoe zit het met lange ritten?
 
ik rij op dit moment op een thundercat. Een hele fijne fiets waar ik veel plezier mee beleef. Maar tijdens lange ritten krijg ik toch wat last van mijn schouders omdat ik voorover zit. Ik wil ook graag wat langere ritten man. Daarom zit ik nu te kijken naar een fazer model uit het jaar 2002.

Mijn vraag is. Hoe rechtop zit je op een fazer? En hoe zit het met lange ritten?
Zitposities kun je hier vergelijken.
 
ik rij op dit moment op een thundercat. Een hele fijne fiets waar ik veel plezier mee beleef. Maar tijdens lange ritten krijg ik toch wat last van mijn schouders omdat ik voorover zit. Ik wil ook graag wat langere ritten man. Daarom zit ik nu te kijken naar een fazer model uit het jaar 2002.

Mijn vraag is. Hoe rechtop zit je op een fazer? En hoe zit het met lange ritten?
Beste methode is natuurlijk even passen, maar ben zelf na een jaar thundercat ook overgestapt op een fz6. En dan zit je een heel stuk rechterop. Geen druk meer op je polsen etc.etc. Want je dan natuurlijk wel mist is het giftige van de cat.
 
ik moet morgen een zumo houder monteren op een FZ6 S2 onder de bouten van de risers, heeft iemand het aandraaimoment zo paraat of doen jullie dat gewoon op gevoel :?
 
Beste methode is natuurlijk even passen, maar ben zelf na een jaar thundercat ook overgestapt op een fz6. En dan zit je een heel stuk rechterop. Geen druk meer op je polsen etc.etc. Want je dan natuurlijk wel mist is het giftige van de cat.
FZS 600 uit 2002 heeft een nagenoeg gelijk blok als de thundercat, dus dat zit wel snor.
 
FZS 600 uit 2002 heeft een nagenoeg gelijk blok als de thundercat, dus dat zit wel snor.

Blok kan wel gelijk zijn en zit ook wel snor maar een cat schijnt toch echt sneller te zijn.

Oh ja, en ik had een blauwe, dus die zijn zowiezo sneller........
 
Laatst bewerkt:
Vraagje wie heeft er een gel buddy op zijn FZ1 of ander type . Zoja wat is je ervaring ? Welk merk ?
 
Beste methode is natuurlijk even passen, maar ben zelf na een jaar thundercat ook overgestapt op een fz6. En dan zit je een heel stuk rechterop. Geen druk meer op je polsen etc.etc. Want je dan natuurlijk wel mist is het giftige van de cat.

Ik ga inderdaad een keer een motorzaak opzoeken die een fazer heeft staan.

Ik vind mijn thundercat juist perfect kwa vermogen. Ik hoop dat ik niet te veel moet inleveren kwa vermogen. De fazer heeft 5pk minder dacht ik, en de motor is minder sportief ingesteld.

Ik wil sowieso een 600 viercilinder rond de 2000 euro, dan kom ik al gauw bij de fazer uit.
 
Uit de oude doos:

full


En er dan bij de eerste tankstop pas achterkomen, na 40 km. :o |(
 
ik rij op dit moment op een thundercat. Een hele fijne fiets waar ik veel plezier mee beleef. Maar tijdens lange ritten krijg ik toch wat last van mijn schouders omdat ik voorover zit. Ik wil ook graag wat langere ritten man. Daarom zit ik nu te kijken naar een fazer model uit het jaar 2002.

Mijn vraag is. Hoe rechtop zit je op een fazer? En hoe zit het met lange ritten?

Vind het persoonlijk een goede houding. Je zit niet kaarsrecht overeind, maar je hangt ook niet met je buik op de tank (als je buik niet al te groot is.. :+ ) . Vond de houding persoonlijk echt perfect, kon er makkelijk een hele dag mee rijden. Het enige nadeel was dat het zadel nogal zacht was, wat op den duur niet heel comfortabel werd.

FZS 600 uit 2002 heeft een nagenoeg gelijk blok als de thundercat, dus dat zit wel snor.

Basis van het blok is inderdaad hetzelfde, alleen is het vermogen voor de FZS wat teruggevoerd. Meen dat je er een wat dikker 'middengebied' voor terug krijgt op de FZS.
 
Zaterdag bij 2 FZ6 halve kuip wezen kijken en zaterdag nogmaals op pad als het meezit gaan we zaterdag dus een nieuwe motor kopen voor de vrouw.

Iemand nog tips waar ik bij een proefrit op moet letten dat specifiek een punt van de fazer is ?
 
Hi allemaal!

Ik had even een vraag over de FZ1 en FZ1N. Nu ben ik van plan een FZ1 aan te schaffen, maar heeft de N-versie ook de mogelijkheid voor handgrepen voor de bijrijder? Of is dat alleen mogelijk op de FZ1? Het gaat om een model 2006.

Deze post had ik ook al op de ontmoetingsplek gezet, maar toen kwam ik ook achter het bestaan van deze topic :D

Groet,
Léon
 
De "kont" van de naked is anders als die van de fazer.
Bij de naked zit meer bergruimte onder. Denk niet dat je een "kont" van een fazer zonder de nodige aanpassingen op een naked over kunt zetten.
 
Gisteren eindelijk de SW-Motech middenbok gemonteerd. Prima bok, alleen die veren vind ik toch wat vreemd. Heb het idee dat ze aan het uiteinde wat te dik zijn. Maargoed, ze schieten er niet zomaar af dus het zal wel goed zijn. Plaats binnenkort wel even een foto. Erg blij met de bok, niet meer klooien met onderhoud en eindelijk de mogelijkheid om de achterbrug te demonteren en het voorwiel op een makkelijke manier. Binnenkort de swingarm smeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan