Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Proefrit maken op een 2006 en 2007, heb ze beide gehad.
En vond de 2006 lekkerder sturen zit namelijk stuggere vering onder.
Blijft allemaal persoonlijk ;)

2006 stuggere vering? Dus dat hebben ze na 1 jaar al gewijzigd? Of had je gewoon eentje waar de vering anders afgesteld stond ...
 
Klopt, er waren klachten dat die meer toer gericht moest zijn, dus in 2007 softer geveerd, en injectie aangepast.
 
Thanks!
inruilen is trouwens niet zo aantrekkelijk met al die upgrades die ik op de motor heb, geldtechnisch gezien.

Je haalt er nooit uit wat je er in hebt gestoken, en ik kan het weten....

Ontopic.
Van de week eens langs m'n dealer, kijken of hij mn oude fazer al kwijt is.
Daarna, zsm een nieuwe, 25 juni 4 uur 's middags wil ik vertrekken voor +/- 3.5 week namelijk
 
Laatst bewerkt:
Beste iedereen,

Ik heb mijn bloedmooie SV1000S te koop staan. Zodra deze is verkocht wil ik een FZ1 aanschaffen. Ik heb gehoord/gelezen dat het modelletje 2006 nogal wat injectieproblemen vertoond. Zijn deze gemakkelijk op te lossen? En hoe ''erg'' is het probleem eigenlijk? Wat is voelbaar bij dit zogenoemde aan/uit gasrespons?

Ik hoor het graag, en zodra ik de FZ1 heb, voeg ik me gezellig onder dit forum.

Greetz Kevin


Ik heb een 2006. Ik vond het effect op zich niet storend, wel het gebrek aan koppel onder de 3000 toeren. Het on / off effect is grotendeels verholpen door een kitje dat ik van Yamaha kreeg (installatiekosten waren gratis). Is een mod uit 2006/2007 om de injectieproblemen bij het model 2006 te verhelpen. Verder heb ik een RB3 gekocht om mijn koppel en pk curve op orde te brengen.
Onlangs nog een Hyperpro vering geinstalleerd :) Nu ga ik nog even sparen voor een comfortabeler zitje.

Trouwens FZ1 heren ... wat is jullie gemiddeld verbruik?
 
@Sw@tLorD
Het verbruik is geheel afhankelijk van de rechter pols
Mijn bui welke ik in verkeer maar over het algemeen
Rij ik ergens net boven de 1:14
Maar ga wel eens op de toeristische tour en dan komt ruim 1:19
om de hoek kijken.
Met een "verkeerde" bui lukt het me om richting de 1:11 te komen.
Dus een hoop variatie zeg maar 😉
 
Aangezien ik de FZ niet via een dealer ga kopen--> wat voor een kitje is het? en wat kost het? Wat is btw een RB3? (powercommander o.i.d.??)

en qua comfort--> is de motor zo hard qua zitting? De reden dat ik mijn SV1000S verkoop heeft te maken met de zithouding en het rijdcomfort.....


Ik heb een 2006. Ik vond het effect op zich niet storend, wel het gebrek aan koppel onder de 3000 toeren. Het on / off effect is grotendeels verholpen door een kitje dat ik van Yamaha kreeg (installatiekosten waren gratis). Is een mod uit 2006/2007 om de injectieproblemen bij het model 2006 te verhelpen. Verder heb ik een RB3 gekocht om mijn koppel en pk curve op orde te brengen.
Onlangs nog een Hyperpro vering geinstalleerd :) Nu ga ik nog even sparen voor een comfortabeler zitje.

Trouwens FZ1 heren ... wat is jullie gemiddeld verbruik?
 
RB is een rapid bike en doet ongeveer wat een PC
doet, alleen meer opties maar ook iets duurder.

Qua zitcomfort heb ik niets te klagen gewoon standaard buddy maar
wel een andere bekleding die minder glad is en ik rij zonder probleem
een paar honderd kilometer.
Zithouding is voor mij ook goed met 1.90 ik krijg er geen moeie benen
of iets dergelijks van en de zit is redelijk rechtop.
 
Thanks! duidelijke info!

RB is een rapid bike en doet ongeveer wat een PC
doet, alleen meer opties maar ook iets duurder.

Qua zitcomfort heb ik niets te klagen gewoon standaard buddy maar
wel een andere bekleding die minder glad is en ik rij zonder probleem
een paar honderd kilometer.
Zithouding is voor mij ook goed met 1.90 ik krijg er geen moeie benen
of iets dergelijks van en de zit is redelijk rechtop.
 
Pas terug van vakantie uit Duitsland. Hele vakantie mijn vriendin achterop, midden in de Eifel en toch nog 1 op 17.5 met de FZ6 gereden. Niet slecht want we hebben best aardig lopen doorkachelen. :)
 
Moet aardig mijn best doen voor een 1 op 15 .
Denk dat ik voor 1 op 19 het nieuwe rijden moet toe passen en dan red ik het nog niet ben ik bang.
 
Zijn voor mij ook geen wekelijkse waarden hoor 1:19
Maar soms rij ik met een maatje en dan alles op zijn gemakkie
en geen hoge snelheden of toeren en dan is het haalbaar.
Eigenlijk boeit het verbruik mij nooit maar zo af en toe met een
aparte rit wil ik het wel eens berekenen
 
Nu zegt men dat de FZ6S wat dorstiger is geworden door de injectie, maar ik heb nu waarden gehaald tussen de 1 op 16 en 1 op 21 na een volle tank.
 
Tja, zo'n FZ1 verbruik vast wel flink meer. Ik doe met de FZ6 nooit aan het nieuwe rijden maar zelfs in de bergen met continu in de tweede versnelling doorraggen ben ik niet slechter dan 1 op 17 tegen gekomen.
 
Met mijn FZ6 Fazer S2 ABS (dus met injectie) bijna 24000 km gereden in 3 jaar, en daarbij door drank genomen 1 op 19 / 5.3 ltr per 100 km gereden. Hierbij pakweg 30% snelweg en 70% andere wegen. Ik vind dat ik redelijk doorrijd.
 
Aangezien ik de FZ niet via een dealer ga kopen--> wat voor een kitje is het? en wat kost het? Wat is btw een RB3? (powercommander o.i.d.??)

en qua comfort--> is de motor zo hard qua zitting? De reden dat ik mijn SV1000S verkoop heeft te maken met de zithouding en het rijdcomfort.....


Ik ben gewoon weze naanbellen bij een Yamaha dealer. Ik had mijn motor zelfs niet bij hem gekocht maar hij had wel alles mooi geregeld (AMC, Stabroek). Het kitje kostte 75 euro als ik mij niet vergis. De Rapid Bike zorgt voor een betere afstelling en ik draai gemiddeld 1000 toeren dan vroeger om hetzelfde koppel te verkrijgen.
Ik vind het zadel ok, maar na een dagje van 600km dan voel ik het wel :D
 
Vandaag een 48 tandwiel achterop gelegd. Voor zit de 16 nog. De ketting moet nog gebeuren maar aangezien ik nu 118 tands met 48 achter heb, kan hij nog wel even mee want op de tandwielen zit hij nog lang niet los. Het probleem is dat er strakke stukken in komen dus een nieuwe ketting heb ik al binnen.
Hij voelt iets sneller maar aangezien ik vol in de spits zat heb ik amper gas kunnen geven. Pas bij volgas kan ik er wat over zeggen. Wel heb ik het idee dat hij op de snelweg nu iets minder last heeft van de koppeldip. Die is iets opgeschoven. Sowieso heeft die FZ6 een raar dipje. Soms voelt hij in de 6e versnelling sneller dan in zijn 5 als je met de 5e net in het verkeerde toerental zit.
 
Nou, hij staat lekker warm binnen in mijn garage. Mag alleen nog naar buiten voor een poetsbeurt totdat ik mijn papiertje heb :+ . Wat is tevens een goede achterband? Deze krijg ik cadeau van mijn overgrootvader :} . BT023 een leuke optie ?





 
Laatst bewerkt:
Banden is en blijft een persoonlijke smaak maar Michelins hebben mijn voorkeur
 
Ik rij met de S20 EVO
En zo heeft iedereen een eigen band met voorkeur.
Ligt ook aan hoe je de motor wilt gebruiken welke band je
moet gaan kiezen.
Mooie brommert en veel plezier als je straks mag bromeren
 
Moet aardig mijn best doen voor een 1 op 15 .
Denk dat ik voor 1 op 19 het nieuwe rijden moet toe passen en dan red ik het nog niet ben ik bang.
Ik houd het niet echt bij,

Maar tussen de 180 en 200 km brand het lampje .
1:14 tot 1:16 ongeveer.

Maar ik rij zelden rijksweg en veel in 2 en 3 op de dijkjes
 
Ik houd het niet echt bij,

Maar tussen de 180 en 200 km brand het lampje .
1:14 tot 1:16 ongeveer.

Maar ik rij zelden rijksweg en veel in 2 en 3 op de dijkjes

Inderdaad gaat bij mij bij die km stand ook het lampje meestal branden .
Verder let ik er ook niet veel op . Lampje branden = tanken en weer gaan .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan