Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog steeds aan het wachten. Tot nu toe vond k het niet zo erg. Maar zoals t weer nu is, ga k ferm balen dat k niet kan rijden.
 
Sinds enkele weken is het verbruik van mijn. Fz6s uit 2004 enorm toegenomen. Waar ik normaal rond de 1:16/17 bij rustig rijden haal. Haal ik nu 1:13, ongeacht mijn rijstijl. Heb de luchtfilter(nog in nieuwswaarde) gecheckt, gecheckt op benzine lekkage, bougies vervangen, en de remmen gecheckt en ingesmeerd. Verder heb ik wat met de c1,c2 waarden gespeeld. Op het internet kan ik hier niet echt iets over vinden. Iemand nog een idee waar ik kan zoeken of waar het probleem zou kunnen zijn? Ik hoor graag van jullie.

Lekke rubbers bij de huls van de vlotternaald in de carberateur. Daar had ik een vergelijkbaar probleem. Te volle brandstofkamers resulteert in meer brandstof naar de cilinders.

Of hebben we het over een injectie exemplaar? :z
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even een vraagje betreft de afstel schroef van mn FZ1 uit 2006. Ik wou zojuist mn stationair toerental wat lager zetten maar als ik draai aan deze schroef verandert het toerental niet. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? Mn stationair toerental is nu 1100/1200 toeren kan wel wat lager lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even een vraagje betreft de afstel schroef van mn FZ1 uit 2006. Ik wou zojuist mn stationair toerental wat lager zetten maar als ik draai aan deze schroef verandert het toerental niet. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? Mn stationair toerental is nu 1100/1200 toeren kan wel wat lager lijkt me.

Volgens mijn manual hoort het toerental tussen de 1100 en 1300 te liggen . Dit alles bij een warme motor .
 
Sinds enkele weken is het verbruik van mijn. Fz6s uit 2004 enorm toegenomen. Waar ik normaal rond de 1:16/17 bij rustig rijden haal. Haal ik nu 1:13, ongeacht mijn rijstijl. Heb de luchtfilter(nog in nieuwswaarde) gecheckt, gecheckt op benzine lekkage, bougies vervangen, en de remmen gecheckt en ingesmeerd. Verder heb ik wat met de c1,c2 waarden gespeeld. Op het internet kan ik hier niet echt iets over vinden. Iemand nog een idee waar ik kan zoeken of waar het probleem zou kunnen zijn? Ik hoor graag van jullie.

injectie model neem ik aan, wel vreemd is wel koud de laatste dagen dan gaat de motor meer verbruiken, wanneer is de kleppen speling gecontroleerd? en wat is de km stand, al maakt dat niet erg veel uit als je onder de 100.000 km hebt gereden.
 
Het seizoen is weer begonnen dus ontvang ik gister weer mijn eerste boete op de mat van mijn testritje vorige week. Gelukkig maar 20kmph overschrijding 8-)

Therapeutisch maar even wat gesleuteld en mijn olie en remblokken vervangen.
Blijk dat één van mijn keerring lek is B|

Mooi excuus om meteen de binnenveren te vervangen voor hyperpro O-)

Stationair toerental moet bij de FZ1 idd rond de 1200 toeren staan. Heb hem zelf op 1250rpm staan.
 
Laatst bewerkt:
mag ik jullie mening voor een indicatie verkoop motor.

Zou me fazer FZ6 2005 met 98000k willen verkopen motor is onder andere voorzien van:

Laser Extreme uitlaat onder de kont, met alles soorten DB killers en E keur certificaat pasje voor b.v Duitsland.
Handvat verwarming gemonteerd eind 2015.
LED achterlicht met ingebouwde knipperverlichting.
LED knipperlichten voor en tevens een extra setje ingebouwd op de plek van de stadverlichting.
Motor is voorzien van dubbel brandende koplamp, ziet er veel beter uit vind ik zelf.
Extra opzet tour ruitje.
Drupel vormige val doppen ter bescherming van het blok bij een val


natuurlijk is de motor gebruikt en is niet de mooiste meer, maar heeft mij nooit in de steek gelaten en is technish in goede staat.
topkuip met binnenkuipen zijn vervangen na een val vanuit stilstand, topkuip is nu blauw/grijs i.p.v grijs/grijs (vind ik niet storend)

wat zou een aanzienelijke vraagprijs zijn voor deze motor?

owww topkoffer gaat er af voor de verkoop, ziet die er gelijk strakker uit.

full
 
Laatst bewerkt:
mag ik jullie mening voor een indicatie verkoop motor.

Zou me fazer FZ6 2005 met 98000k willen verkopen motor is onder andere voorzien van:

Laser Extreme uitlaat onder de kont, met alles soorten DB killers en E keur certificaat pasje voor b.v Duitsland.
Handvat verwarming gemonteerd eind 2015.
LED achterlicht met ingebouwde knipperverlichting.
LED knipperlichten voor en tevens een extra setje ingebouwd op de plek van de stadverlichting.
Motor is voorzien van dubbel brandende koplamp, ziet er veel beter uit vind ik zelf.
Extra opzet tour ruitje.
Drupel vormige val doppen ter bescherming van het blok bij een val


natuurlijk is de motor gebruikt en is niet de mooiste meer, maar heeft mij nooit in de steek gelaten en is technish in goede staat.
topkuip met binnenkuipen zijn vervangen na een val vanuit stilstand, topkuip is nu blauw/grijs i.p.v grijs/grijs (vind ik niet storend)

wat zou een aanzienelijke vraagprijs zijn voor deze motor?

owww topkoffer gaat er af voor de verkoop, ziet die er gelijk strakker uit.

[afbeelding]
Waarom zou je die er af doen. Lijkt me dat iemand die een woon werk fiets zoekt of een leuke praktische motor voor niet te veel geld juist de koffer kan appreciëren.
 
Vandaag mooi weer om een beetje te knutselen.

Nieuwe Zumo gemonteerd en met 2-componentenlijm handvatverwarming geplaatst:

full



Moest van alles weghalen om de bedrading goed te kunnen leggen:

full


(Dat luchtfilterhuis helemaal rechts :X )


Datakabel helemaal tot onder de duozit:

full



En relaisgestuurd zodat allebei niet rechtstreeks op de accu zijn aangesloten maar via het contactslot geschakeld worden. Stuurstroompje van het achterstadslicht:

full



Alles weer erop en natuurlijk even gereden. :] Wel frisjes na vijfen. O-)

full
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je die er af doen. Lijkt me dat iemand die een woon werk fiets zoekt of een leuke praktische motor voor niet te veel geld juist de koffer kan appreciëren.

Omdat de beugels erg lelijk zijn en de topkoffer er vast op gebout zit omdat die er anders afwaait, maar kan hem zo weer monteren of los mee geven.
 
Woppaaaah, mijn dashboard werkt weer. Zag ineens het licht en bedacht dat alleen de hoofdzekering eruit voor een reset niet voldoende zou zijn. + pool van de accu af, opnieuw aansluiten en ja hoor!

Zit nu alleen wel beetje met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren? Zou dit gebeurd kunnen zijn tijdens het de-monteren van andere knipperlichten?
 
Serieus te laag.
Even een middagje poetsen, foto's maken en er voor 1750 op zetten.

staat wel ruim 98000km op en flink gebruikt wil hem wel lekker vlot kwijt maar zal het overwegen, poetsen gaan we zeker doen lak is nog erg goed en voor zijn veel kuipdelen vernieuwd, laser dempers zien er na een poetbeurd weer super uit en heb idd wel alle db killers extra.
 
Laatst bewerkt:
injectie model neem ik aan, wel vreemd is wel koud de laatste dagen dan gaat de motor meer verbruiken, wanneer is de kleppen speling gecontroleerd? en wat is de km stand, al maakt dat niet erg veel uit als je onder de 100.000 km hebt gereden.

Bandenspanning bleek zeer laag te zijn. En ik reed de laatste tijd erg veel stadskilometers. Te lage bandenspanning icm met hard wegtrekken bij elke stoplicht zorgde voor het hoge verbruik. De motor heeft pas 18.000 gereden dus daar lag zeker niet aan. Ik mis het verbruik van mijn Thundercat nu wel een beetje, dat ding kwam niet onder de 1/17, ongeacht mijn rijstijl :') .
 
Bandenspanning bleek zeer laag te zijn. En ik reed de laatste tijd erg veel stadskilometers. Te lage bandenspanning icm met hard wegtrekken bij elke stoplicht zorgde voor het hoge verbruik. De motor heeft pas 18.000 gereden dus daar lag zeker niet aan. Ik mis het verbruik van mijn Thundercat nu wel een beetje, dat ding kwam niet onder de 1/17, ongeacht mijn rijstijl :') .

kom bijna nooit onder de 1/17 met de fazer, ook niet in de winter en rij toch aardig door, in de zomer rond de 1/19 straks naar de 1/28 fabrieks specs *D
 
Heeft er hier nog iemand ervaring met het laten bekleden van zijn buddy en douseat ?
Ben van plan om naar bekleed bedrijf Brabant te gaan . Iemand hier ervaring mee ?
 
Heeft er hier nog iemand ervaring met het laten bekleden van zijn buddy en douseat ?
Ben van plan om naar bekleed bedrijf Brabant te gaan . Iemand hier ervaring mee ?
Hier op het Forum zit een Belg die fantastisch werk levert. Zijn nick is Nopper (Bart) en ik ben zeer tevreden over mijn zitjes.

Link:zadels

Foto van mijn zitjes:
full
 
Ziet er netjes uit .Heb je deze ook nog op laten vullen ? Heb je de losse seats bij hem gebracht ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan