Arbeidsloon € 216,-
Olie €9,83
Em Fairing ?€4,98
Oliefilter € 6,26
Klepdeksel pakking € 11,31
Luchtfilter €23.98
Bougie € 5,89
Aandrijfriem € 99,87
Rollen € 59,98
Ook nog een achterbandje van €62,25
Moet nog wel bij vermeld worden dat nadat ik vanmorgen weer op adem gekomen was ik het wel voor elkaar gekregen heb dat ik 10 % korting over deze faktuur gekregen heb.
(er is bij m'n dealer een soort aktie gaande waar ik nog niet voor ingeschreven was)
Maar zonder deze bedongen korting was het dus +/- € 600,- zonder achterband
Edterr... voormalig Scooter-Freaks-ganger? The name rings a bell... dikke Vespa motorscooter-sprinter?ik qoute m hier even, anders blijf je switchen tussen 2 topics60 euro voor een set rollen vind ik wel aan de hele erge dure kant als ik eerlijk ben.
Was vanmorgen ff schrikken toen ik af moest rekenen voor de 20.000 km beurt van m'n scooter.
Ik heb totaal niet de bedoeling om m'n dealer zwart te maken oid. dus ik zal ook niet zeggen wie dat is.
Maar het feit blijft dat ik +/- €600,- voor een 20.000 km beurt nog tijdens de garantie periode behoorlijk veel geld vind.
Ik rij juist op deze motorscooter wegens economische redenen en dat ik niet in de file sta.
Het schijnt dat bij iedere 20.000 km. de variomatic riem en rollen vernieuwd dienen te worden en ook de kleppen gecontroleerd/gesteld moeten worden.
Evenals de normale dingen zoals filters en olie vernieuwen.
Waarom moet het onderhoud van een motorschooter(of motorfiets) zoveel duurder zijn dan van een auto ?
Dan bedoel ik eigenlijk, waarom moeten er zoveel onderdelen met betrekkelijk weinig kilometers al vernieuwd worden ?
Zie het zo bij de 30K ben je pas 3x bij de dealer geweest, anders 30K : 6K = 5x bij de dealer, scheelt je sowieso 2x arbeidsloon om de kappen de-monteren.De eerlijkheid gebied mij wel om te zeggen dat ik bij aanschaf bedongen heb dat de beurten niet om de 6.000 km, maar om de 10.000 km uitgevoerd hoefden te worden !
Maar het was natuurlijk nooit mijn intentie om de grote beurten juist sneller op elkaar te laten volgen.
Normaal was deze beurt pas nodig bij 24.000 en daarna bij 48.000.
Nu is het dus gedaan bij 20.000 en zal de volgende in principe al bij 40.000 uitgevoerd moeten worden.
Ergens snap ik wel waarom ze nu al deze beurt uitgevoerd hebben, want in principe zou ik pas terugkomen bij 30.000 km.
Maar op deze manier gaat het financieelle voordeel van minder frequent de beurten uit laten voeren weg door de toilletpot
Ik heb laatst bij Holland Motorsport een setje JCosta gewichtjes bestelt voor 33 Euro incl. verzending. Aardige mensen trouwens daar!Bij vervanging van alleen de gewichtjes is de JCosta voordeliger.
Je kunt natuurlijk als je een goede verstandhouding met je dealer hebt hem de onderhoudsboekjes laten afstempelen en het onderhoud lekker zelf doen.
Of zeg ik nu iets stoms?
Ik heb laatst bij Holland Motorsport een setje JCosta gewichtjes bestelt voor 33 Euro incl. verzending. Aardige mensen trouwens daar!