Ff voorstellen bij een nieuwe groep

fendo

Die hard MF'er
22 dec 2012
282
0
Spijkenisse
Hallo,

Ik ben Fendo en krijg (lees: koop) zaterdag mijn 400 Burgman.
Ik stap over van een Honda 900 Fireblade. Totaal iets anders maar deze is niets voor mij.
Het framenummer van de Suzuki weet ik nog niet, alleen het kenteken en meldcode wat voorlopig voldoende is.
Als ik nu zoek op kenteken zie ik dat de 1e afgiftedatum waar ook ter wereld 30-12-2006 is. Ik dacht dus dat het een K6 is.
Het typenummer wat vlg. de RDW door de fabrikant is afgegeven is WVCG. Als ik dit google kom ik op een Suzuki uit met modeljaar 2007-2009. (Via Louis.de).
Dan zou ik dus een K7 hebben.Zou best kunnen omdat het de laatste dag van het jaar 2006 is.
Zodra ik meer weet zal ik het doorgeven.
Ik hoop dat ik er veel plezier aan zal beleven. Ik ben meer van de korte (boodschap) stadsritjes en weekenden lekker toeren langs polderweggetjes. Daar is een Fireblade niet zo geschikt voor. De Yamaha 1100 Dragstar die ik daarvoor heb gehad zijn ruggebrekers.
Foto volgt ook nog. :}

Gaat iets niet goed. Dit bericht komt niet in de AN400 groep.
Sorry hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
K7 is het "nieuwe" model, werd verkocht vanaf herfst 2006, dus kan goed.
 
He fendo, berichtje staat dan volgens jou niet goed,
maar is wel bij de groep rijders terecht gekomen,
die het ook allemaal hebben meegemaakt
en uiteindelijk de wijze stap hebben durven nemen naar een motorscooter.
veel plezier met je suzi
 
Het is inderdaad een K7.
Ik heb er nog maar 35 km op gereden nu. Teveel te doen in te weinig tijd. Vanaf dinsdag kan ik er meer gebruik van maken. Wat mij wel opviel is het volgende. Als ik vanuit stilstand gas geef is het net of hij even flink op gang moet komen. Als ik eenmaar rijd gaat het verder snel naar de 100 km/u. Zal volgende week nog eens goed uittesten.
 
Met een 400 heb je een goeie maxiscooter om heerlijk te toeren, en waarbij je zonder problemen een 120 km/u (GPS) constant op de autosnelweg kan rijden.
De gasrespons is anders dan een schakelmotor, omdat je meestal pas op een 3000-4000 toeren je maximaal vermogen gaat aanspreken, de snelheid waarmee de vario je aandrijfriem gaat verleggen, bepaalt je versnelling. Bij gelijke cc heb je bij de schakelmotoren normaal heel wat meer pk's ter beschikking, maar dit wil niet zeggen dat je met een maxiscooter met een trage rakker rijdt.
Je vindt genoeg info over de techniek van een scooterautomaat met vario hier op het forum of op het internet, en wat je kan doen om, indien gewenst hem wat meer trekkracht te geven in de lagere toeren, of om je riem wat sneller in de hoogte te duwen op de voorste vario.
Ik wens je alvast veel rijgenot en vooral veel geluk met zowel de veiligheid als de mechaniek van je Burgman 400.
Je hebt een goed comfortabele motor(scooter) waar je uren op kan rijden zonder rugproblemen.
Ik heb ooit proefgereden op de 400 en de 650, en er is veel gelijkenis in het rijden met de MaxSYM's 400 en 600.
Groeten van Old-SF.
 
Bedankt voor je uitleg. Het is niet zo dat ik de scooter sloom vind, maar de 1e paar meters had ik wellicht meer verwacht. Komt waarschijnlijk omdat is van een 900 Fireblade kom. Ik ben er juist heel tevreden mee.
 
vandaag lekker 110 km gereden. Een enkel stuk zelfs 160 km/u (op de teller! want ik heb nog geen navigatie.) Wel veel wind maar dat went wel. Verbruik is 1: 25,8. Beter dan een Fireblade met 1: 13,5. Ik heb me nog niet vergist om te "koppelen" met mn linker handgreep. Wel voelt het vreemd aan om niet terug te hoeven schakelen bij stoppen.
Als ik bij het optrekken gelijk heel veel gas geeft en dan direct boven 4000 tpm kom gaat het heel snel. Het is natuurlijk een 1- cyl. dus ff wennen. Onder de 4000 tpm is het veel trillen. Toen de wind ff wat minder werd heb ik gas gegeven en trok hem vrij snel door naar de 160 km/u (op de teller). daarna stopte het abrupt. Op het toerental heb ik toen niet gelet. Ik wil het nog een keer doen met een GPS als ik een navigatie heb.
Foto lukt ff nog niet. Ik wil wel ff met mn spiegels aan de gang. Deze zijn chroom met een grijze laklaag erover heen. Die kan ik er met mn nagel afhalen. dus ff de laklaag eraf dan heb ik mooie chromen spiegels.
De voorvering moet ik ook naar kijken die vind ik slap. (cruiser like).
Achter staat behoorlijk strak maar kan wellicht goed zijn als voor goed afgesteld staat.
Verder is de vario nog nagekeken voordat ik hem kocht (mededeling van Hans van Wijk) en heeft er een afleveringsbeurt en servicebeurt plaats gevonden. De afgelopen 30.000 km is hij onder behandeling geweest bij Hans van Wijk volgens het onderhoudsboekje.
Ik ben in ieder geval blij dat ik deze heb ipv mijn Fireblade. Lekker ontspannen rijden (voor zover motorrijden ontspannen kan zijn. M.i. blijft het altijd actief).
Wat mij wel opvalt, na 39 jaar motorrijden is dat de motorrijders nu de scooterrijders nauwelijks meer groeten.
Ik dacht altijd dat 2 wielen, 2 wielen waren maar schijnt toch niet hetzelfde soort vrijheid, blijheid te zijn. Jammer!!!

Ik zal verdergaan in de sub groep Burgman AN 400
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan