fietscomputer sc 28

MCQUEEN

MF'er
13 mei 2011
115
0
hallo
heeft er iemand ervaring met een fietscomputer op zen sc 28
waar plaats je de magneet,de sensor??
Heb een gekocht voor men streetfighter,maar weet er eigelijk geen weg mee
groeten
 
Ik heb veel foto's gezien waarbij het magneetje met tie-raps op de spaken van de remschijf vast was gemaakt. En de sensor aan de bevestiging van de remklauw.

Vervang het magneetje ook door een neodymium magneet. Dan hoeft het magneetje niet zo dicht langs de sensor te gaan. Scheelt weer met afstelling en speling.

Verder geven de meeste fietscomputers niet meer dan 199km/h aan. Maar in feite is dat niet zo belangrijk. Of je nou 199 op de snelweg rijdt of 299: je motor ben je toch wel kwijt. ;)
 
magneet met wat lijm in een opening in een van je remschijven lijmen en ontvanger op je voorpoot.
en geen draadloos fietscom. nemen die werken niet goed.
en er zijn er bij die tot 299 km gaan.
 
Laatst bewerkt:
Als het kabeltje van de sensor verlengt zou je volgens mij ook de magneet op de achterremschijf kunnen monteren en de sensor ergens op de achterbrug. Kun je ook je snelheid nog zien als je een wheelie maakt. ;)
 
Hoi,het maakt weinig uit waar je de sensor monteert,maar dichter bij de wielnaaf is makkelijker.Daar vliegt de magneet niet zo snel voorbij,en werkt het nauwkeuriger.
Ik heb ook een bout vervangen op mijn schijf,en werkt perfekt.
Met een omega fietskomputer haal je tot 300 ,als je ook nog kan remmen dan op het circuit.
 
magneet met wat lijm in een opening in een van je remschijven lijmen en ontvanger op je voorpoot.
en geen draadloos fietscom. nemen die werken niet goed.
en er zijn er bij die tot 299 km gaan.

hoezo geen draadloze? ik heb er gister eentje gekocht bij de kijkshop. merk Cresta en ziet er (vind ik) heel mooi uit. had geen zin in draadzooi, dus dan maar een draadloze en 16.99 euro was niet duur.

welke draadloze werkt dan niet goed?

ik ga straks de mijne uitproberen, alleen is het een heel gezoek waar alles precies te bevestigen. eerst maar eens simpel doen en kijken of deze draadloze fietscomputer goed werkt.

ook geen idee tot hoever de snelheidsmeter gaat, maar daar komen we gauw genoeg achter.
 
Laatst bewerkt:
hoezo geen draadloze? ik heb er gister eentje gekocht bij de kijkshop. merk Cresta en ziet er (vind ik) heel mooi uit. had geen zin in draadzooi, dus dan maar een draadloze en 16.99 euro was niet duur.

welke draadloze werkt dan niet goed?

ik ga straks de mijne uitproberen, alleen is het een heel gezoek waar alles precies te bevestigen. eerst maar eens simpel doen en kijken of deze draadloze fietscomputer goed werkt.

Meestal stoort de ontsteking op het signaal.
 
waardeloos. deed het wel, maar toen ik het computertje op de kroonplaat plakte met dubbelzijdig plakband, deed ie het niet meer. losgehaald en ff er voor gehangen en toen deed ie het wel weer.

ff mee gereden en bij 99 km/u hield ie op, dus gelijk terug gebracht. wel jammer, was een leuk ding en goed afleesbaar.
 
Heb mijn magneet weggedrukt met een tweede magneet in de huls van de zwevende remschijven. Magnetisch veld wordt dan stijler (grotere piek). Sensor op de remklauw en bedrading langs de tellerkabel. Eentje gekocht bij de Action voor 4,99.
Max. snelheid 99 kmh maar telt daarna gewoon door. Vooral het klokje is handig voor mijzelf. . . .
 
Laatst bewerkt:
Kijk, het is leuk als je teller naar 299km/h kan. Maar eigenlijk weet je zelf wel heel goed of je 80, 180 of 280 km/u rijdt. ;)

Weten of ik daadwerkelijk 100 rijd bij trajectcontroles zou ik wel kunnen waarderen ;)
Als je wisselt van verschillende type motorfietsen, kan het verschil tussen 120 of 140 soms bijna niet opgemerkt worden.
 
Laatst bewerkt:
Weten of ik daadwerkelijk 100 rijd bij trajectcontroles zou ik wel kunnen waarderen ;)
Als je wisselt van verschillende type motorfietsen, kan het verschil tussen 120 of 140 soms bijna niet opgemerkt worden.

Als er 0 op het schermpje staat terwijl je toch vooruit rijdt, rij je 100 of 200. En het verschil tussen 100 en 200 kan iedereen voelen. Ga maar eens met 200km/u rechtop zitten. ;)

en 120 en 140 = 20 en 40.

Dus het valt allemaal best mee.
 
Als er 0 op het schermpje staat terwijl je toch vooruit rijdt, rij je 100 of 200. En het verschil tussen 100 en 200 kan iedereen voelen. Ga maar eens met 200km/u rechtop zitten. ;)

en 120 en 140 = 20 en 40.

Dus het valt allemaal best mee.

Ah, hij telt de snelheid dus door, op het eerste getal na. Zoals ik het las, werd alleen de afstand doorgeteld en niet de snelheid.
Dan is het inderdaad geen probleem.
 
Wij monteren in de fietsenwinkel al liever geen draadloze tellers. Sommige zijn zo gevoelig dat ze op een fiets al niet goed werken. Ik zou gewoon een met draad nemen.

We hadden een tijdje tellers van het merk VDO, ondanks dat ze er goed uitzien en er 5 jaar garantie op zat, gingen ze allemaal met een jaartje kapot. We hebben altijd tellers van het merk Sigma. Daar zit dan wel geen garantie van 5 jaar op, ze gaan wel 10 jaar mee.

Als je een afwijkende rembout niet mooi vind, kun je ze ook alle 5 (of 4/6 ofzo) vervangen en de wielafstand delen door 5 (of 4 of 6). Dan geeft hij de goede snelheid aan en heb je alle rembouten hetzelfde.
 
Ik had een oud model Sigma op mijn Hayabusa zitten,werkte perfect en ging tot max 500,
de nieuwe modellen gaan nog maar tot max 199.
magneetje op de remschijf gemonteerd en de ontvanger met een beugel op de voorvork gemonteerd,nadeel is de trage reactie bij gasgeven.
Voor moderne motoren met de orginele cockpit werkt een speedo healer veel beter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan