Fietscomputer VDO c10

Me

Die hard MF'er
16 mrt 2004
272
0
Hoogvliet (R'dam)
Heeft iemand ervaring met dit fietscomputertje op de motorfiets? Lijkt me wel een mooi ding, maar heb op dit forum niemand gezien die er zo één heeft...zie www.cycleparts.de .

Dus...kan iemand de voordelen en/of nadelen van het computertje geven?
Dank u :}
 
Wat ik zo in de specificaties zie is bij sommige types een max snelheid van 125 km/uur. Bij de overige wordt dit niet opgegeven.
Daarnaast zijn sommige types draadloos en dat schijnt op een motorfiets niet te werken (te veel storing van de ontsteking).

Tom
 
Volgens de site heeft de C10 een max snelheid van 199,5 km/u. Da's voor de meeste motorfietsen / motorrijders voldoende. VDO is een betrouwbaar merk.

Qua mogelijkheden ligt deze in de lijn van de Sigma BC800. Deze heeft echter als voordeel dat deze snelheden tot 300 km/u aankan.
 
Voor mij zal het limiet van 199 km/u voldoende zijn op m'n Honda XR 600R :) Zeker als ik nog met beperkt vermogen rondrijdt! Voordeel van de VDO vind ik de second trip counter, vooral handig als je een route moet volgen waarbij afstanden vermeld staan.

Heb hem zien staan voor 22,50 bij www.derks-wielersport.nl . Lijkt me ook wel een goede prijs.
 
Hmmm...zie net dat het knopje om die second trip timer te resetten 5 seconden ingehouden moet worden :X En volgens de site zou je het snel kunnen resetten...wel erg lang vind ik zelf B|
 
D'r zit een kabeltje aan, dus kun je je geen buil vallen aan die 22.50. Gewoon doen joh, hij werkt echt wel.

Misschien heb je wel een groter magneetje nodig (van bijvoorbeeld een magneetslotje van een keukenkastje).
 
Naja, ligt eraan hoe hard je fietst natuurlijk:

Als je 30 km/u gaat, rijdt je 30 / 3,6 = 8,3 m/s, dan kom je dus uit op 8,3 * 5,0 = 42 meter! (ach ja, je moet wat als je niks te doen hebt ;) ) Is toch ook wel een aardige afstand....

Hoe dan ook ga ik de c10, of z'n kleinere broertje de c08 wel kopen, ziet er iig mooier uit dan zo'n Sigma, en daar gaat het natuurlijk om :+
 
Ik heb een CDO C10 op mijn brommert zitten. Werkt goed, als je een beetje uitgevogeld hebt hoe de sensor moet hangen en zo, het kabeltje is het kwetsbaarste deel, dus goed ophangen en beschermen waar nodig. Zorgen dat er geen spanning op staat. Het computertje zelf is super en heel gebruiksvriendelijk. Je hebt versies die tot 200 en 300km/u gaan geloof ik dus even opletten. De mijne gaat iig tot minimaal 272km/u want dat heb ik zelf getest :+

Ik had hem enige tijd geleden voor €33,95 of zoiets.
 
Voor wat betreft de snelheid, kijk ff op de site bij support->faq->page2

en dan de vraag

Display maximum speed ?

Bij tip1 word een tip gegeven om alleen de modellen met een draad op een motorfiets te installeren
 
Voor wat betreft de snelheid, kijk ff op de site bij support->faq->page2

en dan de vraag

Display maximum speed ?

Bij tip1 word een tip gegeven om alleen de modellen met een draad op een motorfiets te installeren

Ah, ok, bedankt! Heb er alleen al één gekocht (een c10), iets te laat op het forum gekeken dus :) Maar de max snelheid is 199 km/h, had ook al een mailtje gestuurd naar de winkel. Mooi dingetje, het installeren zal alleen nog even duren omdat m'n motorfiets helemaal uit elkaar ligt.

Heeft iemand nog een tip mbt het verlengen van het sensorkabeltje? De houder heb ik al open gekregen, dus van daaruit kan ik het draadje al weghalen. Alleen het sensortje kan gloof ik niet opengemaakt worden helaas...
 
Het verschil is idd dat die c05 minder functies heeft, maar ik vind hem ook wel wat minder mooi eigenlijk :+ Goed om te horen dat die van jou ook bevalt, dan lijkt me niks mis met de kwaliteit van die dingen. Is ook wel te zien aan hoe 'ie afgeleverd wordt.

Waar heb jij je magneetje gemonteerd?
 
Mijn magneetje is eigenlijk een moertje. Ik heb de draadjes verlengd (alleen jammer dat het zo'n dunne draadjes zijn, kabelschoentjes gaan lastig) en het magneetje vastgeschroefd aan een stofkapje dat op de schijfrem zit (voor voorwiel lager), je ziet er niks van, geweldig.

Ik heb de C5 gepakt omdat je alles met 1 knop kan bedienen en omdat ik geen zin heb om door 30 functie heen te zappen om bij hetgene te komen wat ik nodig heb.
 
Heeft iemand ervaring met dit fietscomputertje op de motorfiets? Lijkt me wel een mooi ding, maar heb op dit forum niemand gezien die er zo één heeft...zie www.cycleparts.de .

Dus...kan iemand de voordelen en/of nadelen van het computertje geven?
Dank u :}
Ik heb er nu een paar jaar een gewoon simpel fietscomputertje opzitten. De draad naar de opnemer heb ik gewoon verlengd en tot nu toe heb ik er een prima teller aan. Ook de simpele tellertjes van de Gamma (zelfde aansluiting, gewoon eens geprobeerd) werken goed, alleen die geven niet meer dan 99 km/uur aan, daarna gaan ze gewoon met 00 weer verder.

wat plaatjes:

Savage2005nr5.jpg

PICT0002.jpg

PICT0003.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan