Filerijden motoren eens/oneens

Artikel begint al goed; "Het lijkt of motorrijders steeds harder tusse files doorgaan"

Met andere woorden er zit een reporter die denkt ik moet wat schrijven en denkt ineens aan die motor rijder die hem in haalde....
 
Ik heb eigenlijk meestal het idee dat automobilisten zitten te slapen achter het stuur en dat ze daarom wakker schrikken als er een motor voorbij komt.
 
Uiterst beledigend :( Ik zeg: span een rechtszaak tegen de telegraaf aan en eis een schadevergoeding!
 
Mooie reacties ook onder het artikel hahaha xD Zie wel al dat wss merendeel van de automobilisten die me blokkeren in files wss telegraaf lezers zijn :P
 
Ik schrik me inderdaad af en toe rot als ik zie hoe hard collega motorrijders door de file rijden. Lijkt net of ze onkwetsbaar zijn.
 
ben het toch wel met el greco eens zit voor me werk vrij veel op de weg in het blik. Dus sta regelmatig helaas in de file maar er zijn erbij die er toch wel een sport van maken, Zo hard mogelijk tussen de file door te rijden.

neemt niet weg dat ik het er mee eens ben dat een motor rijder door de file heen mag rijden
 
De laatste tijd gevaarlijker? Echt niet.
Maar er rijden er een paar wel te hard door heen of gaan bij 80-100km/u er nog tussendoor.
Verschil van 10km/u ligt in de praktijk wel wat hoger, maar wel zo met een verschil dat je meestal op tijd nog kan remmen als er toch één van baan wisselt. De motorrijders die er sneller doorheen jakkeren merken het zelf wel een keer als het mis gaat, daar hoef je geen krantenartikel over te schrijven. Misschien moeten ze eens een krantenartikel schrijven over dat er altijd zoveel doden zijn in het weekend. Automobilisten die tegen bomen aanrijden met een slok op etc.

Niets gevaarlijker dus en waar het wel gevaarlijk is leert men er vanzelf wel een keer van.
 
Zelfs als je je als motorrijder precies aan de regels houdt is het fileren al levensgevaarlijk door slecht oplettende automobilisten.
Als veel motorrijders er met de snelheid nog een schepje bovenop doen wordt de situatie niet beter.

Ik vind het heel vreemd dat het in Nederland toegestaan is om tussen de files door te rijden.

In de jaren '80 reed ik vaak kilometers over de vluchtstrook, ik vind dat veel minder gevaarlijk.
Toen heb ik daar ook nooit een boete voor gekregen, soms zwaaide ik naar de politie. :W
 
hu...heb jij wel een rijbewijs? Snelheid is juist iets waarmee je op de motor je het vege lijf kunt redden. En rijden over de vluchtstrook :? Heb je wel eens de moeite genomen op te zien wat daar zoal op het wegdek ligt? Genoeg rommel om je banden op lek te rijden.
 
Zelfs als je je als motorrijder precies aan de regels houdt is het fileren al levensgevaarlijk door slecht oplettende automobilisten.
Als veel motorrijders er met de snelheid nog een schepje bovenop doen wordt de situatie niet beter.

Ik vind het heel vreemd dat het in Nederland toegestaan is om tussen de files door te rijden.

In de jaren '80 reed ik vaak kilometers over de vluchtstrook, ik vind dat veel minder gevaarlijk.
Toen heb ik daar ook nooit een boete voor gekregen, soms zwaaide ik naar de politie. :W

Als je het gevaarlijk vind, hoef je er niet tussendoor. Je kan er ook tussen gaan staan met je motor. Of als je als laatste achteraan de file staat te wachten, mag je eventueel ook geschept worden door een auto of vrachtwagen, het is niet verplicht om er tussendoor te gaan.

Gelukkig mogen we tussen de file door, er zijn landen waar het dus niet mag en je netjes mag aansluiten (met alle gevaren van dien). Heel soms zie ik nog wel eens een motorrijder netjes tussen de file staan. Zal volgende keer eens vragen waarom precies, kan natuurlijk diverse redenen hebben.
 
hu...heb jij wel een rijbewijs? Snelheid is juist iets waarmee je op de motor je het vege lijf kunt redden. En rijden over de vluchtstrook :? Heb je wel eens de moeite genomen op te zien wat daar zoal op het wegdek ligt? Genoeg rommel om je banden op lek te rijden.
Voordat het rijden tussen de files door toegestaan was, kon je er ook niet tussendoor rijden.
De automobilisten hielden de gelederen gesloten.
Ik vermoed dat ik mijn motorrijbewijs reeds lang voor jouw geboorte in bezit had.
 
_O- Typisch gevalletje vroeger was alles beter..

De gemiddelde motorrijder is steeds ouder, dus zal heus een stuk minder roekeloos rijden..
 
Als je het gevaarlijk vind, hoef je er niet tussendoor. Je kan er ook tussen gaan staan met je motor. Of als je als laatste achteraan de file staat te wachten, mag je eventueel ook geschept worden door een auto of vrachtwagen, het is niet verplicht tussendoor te gaan.

Gelukkig mogen we tussen de file door, er zijn landen waar het dus niet mag en je netjes mag aansluiten (met alle gevaren van dien). Heel soms zie ik nog wel eens een motorrijder netjes tussen de file staan. Zal volgende keer eens vragen waarom precies, kan natuurlijk diverse redenen hebben.


_O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan