Motorverzekering meerdere motoren

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.849
5.027
Lemelerveld
Deze vraag is al eens eerder gesteld, maar ik kan hem niet weer vinden.

Wij hebben doorlopend een stuk of 9 motoren. Allemaal rijdend, maar nooit allemaal tegelijk op straat natuurlijk.

Vandaar dat we op zoek zijn naar een verzekeraar die een leuke aanbieding heeft voor volle garages. Eerder hadden we hier in het dorp een tussenpersoon die er een mooi pakket van breide, maar die is overgenomen door Univé, de service en bereikbaarheid is daarmee flink achteruit gehold en de prijzen gestegen dus vandaar dat we verder kijken.

KNMV was er destijds mee bezig, maar hebben dat nog niet voor elkaar.

Iemand hier die van zo'n aanbieder weet?
 
Ik heb persoonlijk goede ervaring met unive pakket verzekeringen.
De moderne fietsen zijn misschien iets duurder, maar voor young en oldtimers zijn ze erg goedkoop (ergens 2 a 3 euro per maand :) per fiets )
 
Meen dat er een leeftijdsvoorwaarde aan vastzat.
Voor de motoren uiteraard, minmaal x jaar anders passen ze niet in de polis.
 
Ik heb persoonlijk goede ervaring met unive pakket verzekeringen.
De moderne fietsen zijn misschien iets duurder, maar voor young en oldtimers zijn ze erg goedkoop (ergens 2 a 3 euro per maand :) per fiets )
Unive heb ik zelf matige ervaring mee, liever niet.
 
Ik ben juist naar Univé overgestapt omdat de service, zowel persoonlijk ( effe bellen, ik heb net een motor gekocht.. regel even ... aub.. want heb ruzie met die app/website ) , als online zelf regelen ( kak, effe een verzekering aanpassen.. ) ik buitengewoon goed vind.

Zo goed dat al m'n verzekeringen nu bij hun zitten.

En na vergelijken ( ben absoluut een centenneuker ) , zeker als t gaat om "zo goedkoop mogelijk een WA'tje ) , waren ze veruit de goedkoopste.

Voor zowel opstal .. als auto/motor verzekeringen.
Zorgpolis loopt er nu ook, was voor mij de beste en meest economische keus.


Misschien hun nog een kans geven?
Zelf heb ik geen "lokaal" buro meer, die is pleitos.. maar ook via de gewone klantenservice..

Tja, is het kut.. is het kut, maar dit is gewoon echt goed geregeld, ook met schadeafhandelingen.
 
Mmm alles is nu vanuit mijn lokale tussenpersoon overgeheveld naar Unive, duurder en tot nu toe gemiddeld 45 minuten aan de telefoon voordat een motor in of uit de verzekering kon.

Verder hebben ze me destijds aardig genaaid van brommer naar auto (schadevrije jaren mocht je meenemen). Dure brommer premie gehad 4 jaar lang om na een omrekenformule op 1 schadevrij jaar uit te komen waarna het nog steeds een duurdere was.
Buiten huidige service dus ook een principe kwestie :9
 
Heb via goegel (independer) vorige week voor m'n 2e rijdende motor een wa verzekering afgesloten,
Kreeg vandaag de papieren, was 11 euro p/maand, andere bij een ander bedrijf..


Vond ik ook meevallen
 
Ik heb een lang en informatief gesprek gehad met Centraal-Beheer. €11 ga ik voor geen enkele motor meer betalen als ik naar hun overstap. Hele Garage gaat ca €80 schelen per maand als ik van mijn huidige Univé bundel naar hun overstap.

Heb nog een paar mailtjes uit staan, maar bij deze verzekeraar ben ik wel weg :9
 
Waarvoor is de opzittenden verzekering nou precies?

Medische kosten dekt de zorgverzekeraar al, in geval van aanrijding dekt de andere partij en in een eenzijdig ongeval een paar jaar geleden werd de motorkleding van Madame ook niet vergoed.

Iemand van hier doe daar iets zinnigs over kan zeggen?
 
Waarvoor is de opzittenden verzekering nou precies?

Medische kosten dekt de zorgverzekeraar al, in geval van aanrijding dekt de andere partij en in een eenzijdig ongeval een paar jaar geleden werd de motorkleding van Madame ook niet vergoed.

Iemand van hier doe daar iets zinnigs over kan zeggen?
Voor zover ik altijd heb begrepen is de opzittende verzekering voor het geval je passagier blijvend letsel heeft na een ongeval welke jouw schuld is. Deze kosten kunnen aardig oplopen als er aanpassingen in huis of een voertuig nodig zijn, of wanneer bijv. een rolstoel nodig is.
 
Waarvoor is de opzittenden verzekering nou precies?

Medische kosten dekt de zorgverzekeraar al, in geval van aanrijding dekt de andere partij en in een eenzijdig ongeval een paar jaar geleden werd de motorkleding van Madame ook niet vergoed.

Iemand van hier doe daar iets zinnigs over kan zeggen?

Die keert schade uit aan jou en de opzittenden, zoals bijv. kleding en overige bezittingen die beschadigd raken die anders niet standaard verzekerd zijn. Bijvoorbeeld als je onderuit gaat, je passagier zn jasje beschadigd raakt, zn helm vervangen moet worden, terwijl het jouw eigen schuld is.

Daarnaast keren ze een x-bedrag uit bij blijvende invaliditeit of als er een dode valt aan jouw zijde als motorrijder. In dat geval kun je het zien als uitvaartverzekering als je jezelf doodrijdt :P want volgens mij geldt die dekking ook voor jezelf als bestuurder.
 
Kleding voor de bestuurder was bij een eenzijdig ongeval iig niet van toepassing.
Uitvaart, overlijdensrisico en arbeidsongeschiktheid verzekeringen zijn via via al gedekt voor mij.

Zal dan om de passagier gaan.
Daar 3 van de motoren geen mogelijkheid hebben voor passagiers wordt dat aanzienlijk makkelijker.

Is maar €4,92 per motor, maar op die zonder bijrijders scheelt het wel.
 
Laatst bewerkt:
Deze vraag is al eens eerder gesteld, maar ik kan hem niet weer vinden.

Wij hebben doorlopend een stuk of 9 motoren. Allemaal rijdend, maar nooit allemaal tegelijk op straat natuurlijk.

Vandaar dat we op zoek zijn naar een verzekeraar die een leuke aanbieding heeft voor volle garages. Eerder hadden we hier in het dorp een tussenpersoon die er een mooi pakket van breide, maar die is overgenomen door Univé, de service en bereikbaarheid is daarmee flink achteruit gehold en de prijzen gestegen dus vandaar dat we verder kijken.

KNMV was er destijds mee bezig, maar hebben dat nog niet voor elkaar.

Iemand hier die van zo'n aanbieder weet?
Ik heb zelf al jaren een verzekering lopen via Centraal beheer- altijd 2 tot wel 7 motoren rijdend in de verzekering gehad.
Via de app/online nog niet heel soepel, maar telefonisch altijd zo geregeld.
zelf erg tevreden over!

Edit: zie dat je zelf ook al met Centraal beheer gesproken hebt ;)
 
Ik heb er nu 4 , bij combi nemen ze de no-claim korting van de langst verzekerde motor
Dat is mooi maar ik wilde twee weken geleden mijn Vespa 300 verzekeren en dat is een stuk duurder dan een Ducati of harley , daar betaal ik een tientje of 6 voor wa , Vespa 120€ , WA+ was iets van 27€ per maand en dan moet je er zulke zware sloten aan hangen dat de dieven een kraan nodig hebben om hem mee te nemen
Dus gewoon wa gedaan
 
Ik heb er nu 4 , bij combi nemen ze de no-claim korting van de langst verzekerde motor
Dat is mooi maar ik wilde twee weken geleden mijn Vespa 300 verzekeren en dat is een stuk duurder dan een Ducati of harley , daar betaal ik een tientje of 6 voor wa , Vespa 120€ , WA+ was iets van 27€ per maand en dan moet je er zulke zware sloten aan hangen dat de dieven een kraan nodig hebben om hem mee te nemen
Dus gewoon wa gedaan
Zijn Vespa’s zo diefstal gevoelig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan