Motorverzekering

Diver2000

MF veteraan
14 aug 2019
2.185
1.572
Oosterhout Gld.
Hallo allemaal,

Ik was altijd een doorrijder in de winter.
Nu gaat dat niet meer vanwege de gezondheid.
Heb nu ook een andere motor gekocht en ga dan ook alleen de betere dagen rijden.

Mijn huidige verzekering heeft geen mogelijkheid tot schorsen in de winter.

Weten jullie bij welke maatschappijen dit wel mogelijk is?
 
Bij mijn weten kan je een verzekering alleen schorsen als je hem bij de RDW afmeldt. Dus ook voor de wegenbelasting en het voertuig mag dan ook niet op de openbare weg geparkeerd worden. Dat is de info die mij verteld werd door de verzekering.
 
Kijk even op independer. Dan zie je meteen welke maatschappijen er allemaal zijn en dan die apart benaderen of zoeken op de Website. Succes :t
 
Bij mijn weten kan je een verzekering alleen schorsen als je hem bij de RDW afmeldt. Dus ook voor de wegenbelasting en het voertuig mag dan ook niet op de openbare weg geparkeerd worden. Dat is de info die mij verteld werd door de verzekering.

De winterstop dan is hij wel op papier verzekerd, maar mag je er niet mee rijden. Dit is een afspraak met je verzekering, heeft dus niks met rdw te maken.
 
Bij mijn weten kan je een verzekering alleen schorsen als je hem bij de RDW afmeldt. Dus ook voor de wegenbelasting en het voertuig mag dan ook niet op de openbare weg geparkeerd worden. Dat is de info die mij verteld werd door de verzekering.
Hij zou in de garage staan.
Ik zou hem schorsen bij het RDW en zou ook de verzekering willen stopzetten.
 
Ik zou hem schorsen bij het RDW en zou ook de verzekering willen stopzetten.
Je moet dan even nagaan of het allemaal wel rendabel is. Het zou kunnen dat de schorsing voor een minimum periode is en een bepaald bedrag kost. Wil je korter schorsen, dan zal dat waarschijnlijk wel gaan door weer wegenbelasting te gaan betalen? Maar het geld voor de "niet benutte schorsingsperiode" zal je niet terugkrijgen of in mindering gebracht worden. Kijk anders eerst op de site van de RDW of belastingdienst voordat je iets besluit om te doen. En anders, zoals anderen hierboven al vernoemde, met de verzekering afspreken om deze tijdelijk te stoppen zonder RDW schorsing?
 
Laatst bewerkt:
Als je je motor schorst voor de winterstalling kost dat je 26,50 euro; het tarief voor 1 jaar. Ga je na de winter weer rijden en heeft je motor maar 3 maanden stilgestaan, dan krijg je over de overige 9 maanden géén geld terug. Eigenlijk is dit alleen rendabel als de uitgespaarde motorrijtuigenbelasting voor de niet-gereden periode meer bedraagt dan die 26,50 euro.
 
Hij zou in de garage staan.
Ik zou hem schorsen bij het RDW en zou ook de verzekering willen stopzetten.
Dan is de motor ook niet verzekerd tegen brand en diefstal. Als je dat belangrijk vindt, moet je hem dus niet schorsen.

Heb je een verzekering met winterstop dan blijft de motor wel verzekerd voor brand en diefstal. Tenzij je alleen WA verzekerd bent uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Dan is de motor ook niet verzekerd tegen brand en diefstal. Als je dat belangrijk vindt, moet je hem dus niet schorsen.

Heb je een verzekering met winterstop dan blijft de motor wel verzekerd voor brand en diefstal. Tenzij je alleen WA verzekerd bent uiteraard.
Bij de ANWB betaal ik met WA en beperkt casco hetzelfde als wat ik nu betaalde voor alleen WA.
Dan mag ik december tot maart niet rijden.
Wel 3 jaar garantie op aankoopbedrag, kleding en helm.
Ook met opzittendeverzekering.
 
Wil je buiten de winterstop ook de huidige verzekering kunnen schorsen want in je eerste post schrijf je dat je de verzekering in de winterperiode niet kan schorsen?

Ben ff ‘los’…..
 
Schorsen is eigenlijk het verkeerde woord, dat is van toepassing als je de motor bij het RDW "afmeldt" zodat jouw kenteken voor die periode niet geldig is en je niet op de openbare weg mag komen (de motor mag dus ook niet staan op een plek dat hij zichtbaar is vanaf de openbare weg). Dan vervalt ook de verzekeringsplicht, zodat je jouw verzekering kan opzeggen, maar dan is hij nergens meer voor verzekerd uiteraard.

Wat TS bedoelt is de winterstop, motor blijft gewoon aangemeld bij het RDW, hij wil er alleen niet mee rijden. Dan moet hij dus wel verzekerd blijven, maar veel verzekeraars hebben de mogelijkheid dat je dan niet mag rijden in de wintermaanden en daar korting voor krijgt.
 
Via combimotors kan je verzekeringen vergelijken die een winterstop aanbieden.

Het scheelt alleen niet veel geld, kijk dus goed of je ook daadwerkelijk goedkoper uit bent...

Als het een klein bedrag scheelt op een jaar, dan had ik het niet gedaan. Dan mis je toch de vrijheid om op een mooie dag in februari ofzo te gaan rijden
 
Als het een klein bedrag scheelt op een jaar, dan had ik het niet gedaan. Dan mis je toch de vrijheid om op een mooie dag in februari ofzo te gaan rijden
:^

Het scheelde mij 65 cent in de maand. Niet gedaan, als het in januari/februari mooi weer is, "mag" je niet rijden. Voor zo'n klein bedrag gewoon door laten lopen
 
:^

Het scheelde mij 65 cent in de maand. Niet gedaan, als het in januari/februari mooi weer is, "mag" je niet rijden. Voor zo'n klein bedrag gewoon door laten lopen
Als…. slechts één keer gereden, afgelopen zaterdag dus….de rest was knudde om te rijden.
 
Als het een klein bedrag scheelt op een jaar, dan had ik het niet gedaan. Dan mis je toch de vrijheid om op een mooie dag in februari ofzo te gaan rijden

Inderdaad. Ik heb twee motoren en heb ook wel eens overwogen ééntje in de winterstop te zetten. Nou zijn ze op het moment allebei alleen WA verzekerd dus het levert me bijna niks op. Maar ook toen mijn GSA nog allrisk verzekerd was, leverde een winterstop me minder op dan de 10% korting die ik bij de dealer op onderhoud krijg als ik dat in de wintermaanden laat doen. Simpele rekensom dus dat zelfs al zou naar de dealer het enige ritje in de winter zijn, me dat niets zou opleveren.
 
Er zijn ook verschillende winterstops bij de diverse maatschappijen.
Mijn partner had tot 2 jaar geleden een Bonneville, die was tijdens de winterstop (1 dec - 28 feb) wel voor WA + brand en diefstal verzekerd, maar NIET voor de casco schade in geval van rijden in de genoemde periode.
Weet niet zeker welke maatschappij, was via een tussenpersoon en naar ik meen Deltalloyd.
 
Er zijn ook verschillende winterstops bij de diverse maatschappijen.
Mijn partner had tot 2 jaar geleden een Bonneville, die was tijdens de winterstop (1 dec - 28 feb) wel voor WA + brand en diefstal verzekerd, maar NIET voor de casco schade in geval van rijden in de genoemde periode.
Weet niet zeker welke maatschappij, was via een tussenpersoon en naar ik meen Deltalloyd.
Voor WA ben je altijd verzekerd, ook tijdens een winterstop. Alleen zal de verzekeraar dan de schade die wordt vergoed aan de tegenpartij op jou verhalen.
 
Ik heb het er toevallig twee weken geleden met mijn tussenpersoon over gehad toen ik de ‘nieuwe’ duc ging verzekeren. Hij gaf aan dat het vaak een wassen neus is. Veel verzekeraars bieden het aan in het kader van korting maar zijn vervolgens de maanden dat je wel rijdt duurder dan verzekeraars die het niet aanbieden. Ik zit nu bij ASR, die bieden geen winterstop aan maar hebben wel erg scherpe polissen.
Het compleet schorsen vd motor bij de rdw en de verzekering ook stopzetten lijkt mij zoals eerder gezegd niet handig. Ondanks dat het telkens schorsen ook geld kost, dalijk fikt je motor af in je garage of wordt ie gestolen sta je met lege handen..
 
Ik heb het er toevallig twee weken geleden met mijn tussenpersoon over gehad toen ik de ‘nieuwe’ duc ging verzekeren. Hij gaf aan dat het vaak een wassen neus is. Veel verzekeraars bieden het aan in het kader van korting maar zijn vervolgens de maanden dat je wel rijdt duurder dan verzekeraars die het niet aanbieden. Ik zit nu bij ASR, die bieden geen winterstop aan maar hebben wel erg scherpe polissen.
Het compleet schorsen vd motor bij de rdw en de verzekering ook stopzetten lijkt mij zoals eerder gezegd niet handig. Ondanks dat het telkens schorsen ook geld kost, dalijk fikt je motor af in je garage of wordt ie gestolen sta je met lege handen..
Ik zat bij NH1816. WA en ik kan nu bij de ANWB WA beperkt casco en drie jaar aankoopbedrag verzekerd , helm en kleding voor hetzelfde geld.
Mag dan december tot maart niet rijden.
Beide met opzittende verzekering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan