Dr1v3r 7
2 wheels 4 ever!
Hallo allemaal,
Afgelopen middag werd ik getipt op een zogenaamd plannetje van de EU om voortaan twee max snelheden te willen invoeren, exclusief voor motorrijders.
Dan bedoelen ze dus bijv. max 100 kmpu voor auto's op de snelwegen, en een lagere (max 85-90) voor motoren.
Dat zou zogenaamd de veiligheid bevorderen, was het argument.
Op internet kom ik bij het nazoeken hiervan niet verder dan een artikeltje van de Motorrijders-actie-groep.
Nieuwsitems
Maar als dit klopt, en Nederland zou besluiten om lagere max snelheden voor motoren in te voeren dan er voor auto's gelden, voorzie ik juist een toename in ongevallen.
Het doet me sterk denken aan de huidige situatie tussen (standaard) bromscooters en auto's in de bebouwde kom (max 45 mogen/kunnen op een 50km weg).
a.g.v. inhaalmanoeuvres (brommer hoort rechts te rijden i.p.v. in het midden zoals wij) en de lage snelheidsverschil van 5 kmpu gaat dit an sich nog redelijk, maar maakt de brommer rijder onnodig extra kwetsbaar.
Maar zoiets dergelijks met motoren tussen appende blikkers op de snelweg??
Zeker met een elektrische motor (alles moet elektrisch, wat hun betreft) is gebrek aan geluid hierin een extra risicofactor, i.c.m. de dikke raamstijlen van hedendaagse auto's én het feit dat velen er hun kop niet bij hebben.
In Duitsland zouden ze al zoiets hebben ingevoerd schijnt het, maar weet niet of het waar is.
iemand die hier al meer over gehoord heeft en weet wat er nu precies gepland word?
Afgelopen middag werd ik getipt op een zogenaamd plannetje van de EU om voortaan twee max snelheden te willen invoeren, exclusief voor motorrijders.
Dan bedoelen ze dus bijv. max 100 kmpu voor auto's op de snelwegen, en een lagere (max 85-90) voor motoren.
Dat zou zogenaamd de veiligheid bevorderen, was het argument.
Op internet kom ik bij het nazoeken hiervan niet verder dan een artikeltje van de Motorrijders-actie-groep.
Nieuwsitems
Maar als dit klopt, en Nederland zou besluiten om lagere max snelheden voor motoren in te voeren dan er voor auto's gelden, voorzie ik juist een toename in ongevallen.
Het doet me sterk denken aan de huidige situatie tussen (standaard) bromscooters en auto's in de bebouwde kom (max 45 mogen/kunnen op een 50km weg).
a.g.v. inhaalmanoeuvres (brommer hoort rechts te rijden i.p.v. in het midden zoals wij) en de lage snelheidsverschil van 5 kmpu gaat dit an sich nog redelijk, maar maakt de brommer rijder onnodig extra kwetsbaar.
Maar zoiets dergelijks met motoren tussen appende blikkers op de snelweg??
Zeker met een elektrische motor (alles moet elektrisch, wat hun betreft) is gebrek aan geluid hierin een extra risicofactor, i.c.m. de dikke raamstijlen van hedendaagse auto's én het feit dat velen er hun kop niet bij hebben.
In Duitsland zouden ze al zoiets hebben ingevoerd schijnt het, maar weet niet of het waar is.
iemand die hier al meer over gehoord heeft en weet wat er nu precies gepland word?