Snelheid invordering rijbewijs Frankrijk

Is het daar minimaal 90 euro; tot een bepaalde snelheid. En daarna pas meer?
Of dachten ze; die hollander weet toch niets.. laten we hem maar betalen
 
2 km te snel 90 euro boete ligt op de mat , pas terug uit frankrijk. veel plezier met scheuren.. :W
Voor zover ik weet hebben ze 1 tarief tot 20 km/h te snel.
Je had als hollander beter het voordeliger tarief bij 19 km/h te snel kunnen pakken, nu betaal je meer per km.

Altijd de aanbieding pakken :+
(en er zijn extra kosten boven de 68 eur dat moet ergens vandaan komen? eerste verhoging of buitenland tarief na sturen? )
 
2 km te snel 90 euro boete ligt op de mat , pas terug uit frankrijk. veel plezier met scheuren.. :W
Geflitst binnen de bebouwde kom is inderdaad duur in Frankrijk. Soortgelijk bedrag paar jaar terug na geflitst te zijn in een buitenwijk van Nice.

Maar buiten de steden valt het zeker mee als je let op de borden. Als er staat dat er radar controle is op een weg kun je er donder op zeggen dat je binnen een paar km een flitskast tegenkomt.
 
Geflitst binnen de bebouwde kom is inderdaad duur in Frankrijk. Soortgelijk bedrag paar jaar terug na geflitst te zijn in een buitenwijk van Nice.

Maar buiten de steden valt het zeker mee als je let op de borden. Als er staat dat er radar controle is op een weg kun je er donder op zeggen dat je binnen een paar km een flitskast tegenkomt.
Oppassen in Rijsel - Lille - flitsen werken altijd
 
Dat is dus de anwb en vind ik nou niet echt een betrouwbare bron.
en waarom zou de ANWB een onbetrouwbare bron zijn???
zij zijn juist erop gericht om tweewielers en automobilisten te helpen EN hebben contact met gelijke partijen in het buitenland EN zij kunnen het zich niet permitteren om onwaarheden op hun website te plaatsen.

deze opmerking is nogal misplaatst!
 
Sorry maar dit verlangt meer duiding....

Regels zijn onlangs veranderd.

Hier krijg je pas na 3km/h te hard een boete.
In Frankrijk al vanaf 1 km/h sinds korte tijd (jaar? 2 jaar?)

Heb het niet uit directe bron, maar wel vaker gehoord.
Deze boete bevestigt dat iig.
 
Geflitst binnen de bebouwde kom is inderdaad duur in Frankrijk. Soortgelijk bedrag paar jaar terug na geflitst te zijn in een buitenwijk van Nice.

Maar buiten de steden valt het zeker mee als je let op de borden. Als er staat dat er radar controle is op een weg kun je er donder op zeggen dat je binnen een paar km een flitskast tegenkomt.

Dat is ook verplicht daar, vandaar.
 
Dat dacht je maar

Ik weet het zeker. Of hij moet na 4 jaar nog aankomen een dezer dagen

edit: ik zeg niet dat je dan maar geflitst kan worden of een stuivertje kan opgooien.
Ik zal wel mazzel hebben gehad.

Maat van me trouwens hetzelfde, nam paar jaar terug verkeerde afslag. Moest ons even bijhalen. Reed, naar eigen zeggen, minimaal 250 en werd geflitst door een mobiele flitser. Die heeft een jaar lang met angstzweet geslapen en toen het maar losgelaten. Nooit iets gezien.
 
Do live in the fast lane try it out !

Wat bedoel je nou?
Dat ik uit mn nek lul over mijn eigen persoonlijke ervaring?

Ik ben geflitst in de auto van voren op dat stuk, geen boete binnengekregen. Duidelijker kan ik het niet maken.
 
4 jaar geleden !

Ok, daar zit wat in. Kan veranderd zijn.

Neem ik wel aan dat jij het afgelopen jaar daar 20-30 keer minimaal bent langsgereden en geflitst en de boete binnen gekregen om in ieder geval zeker te weten dat het nu dus echt anders is?
Of heb je dat van horen zeggen, of zelf een-tweemaal een boete op dat stuk gekregen en is dat het bewijs voor verandering?
 
Ok, daar zit wat in. Kan veranderd zijn.

Neem ik wel aan dat jij het afgelopen jaar daar 20-30 keer minimaal bent langsgereden en geflitst en de boete binnen gekregen om in ieder geval zeker te weten dat het nu dus echt anders is?
Of heb je dat van horen zeggen, of zelf een-tweemaal een boete op dat stuk gekregen en is dat het bewijs voor verandering?

Boete was op de terugweg. binnen 7 dagen lag deze netjes op de mat .
 
Terug
Bovenaan Onderaan