Snelheid invordering rijbewijs Frankrijk

13 jun 2019
84
74
Hallo,

De zomervakantie staat weer voor de deur en dat betekent dat velen de weg naar Frankrijk vinden op de motor.

Er is niet echt een duidelijke bron te vinden maar vanaf welke snelheidsovertreding moet je in Frankrijk je rijbewijs inleveren? In Nederland is dit 50 maar in Frankrijk vanaf 30 of 40, dit is niet helemaal duidelijk.

Graag alleen reacties van mensen die echt weten hoe het zit. Heb zelf al veel sites bezocht waar verschillende informatie op staat (30, 40, 50).

Betrouwbare bron erbij zou erg behulpzaam zijn.
 

Verkeersboetes in Frankrijk​

Boete betalen​

Ter plekke mag de Franse politie een boete (amende) tot € 750 innen. Als je de boete binnen 15 dagen betaalt, wordt het boetebedrag verlaagd (amende forfaitaire minorée). Dit geldt niet voor boetes in de eerste categorie. Als je na 15 dagen niet betaald hebt, moet binnen 45 dagen de amende forfaitaire worden betaald. Heb je dan nog niet betaald, dan is het te betalen boetebedrag aanzienlijk hoger (amende forfaitaire majorée).


Boetebedragen​

Onderstaande bedragen (amende forfaitaire) zijn richtlijnen.

Snelheidsovertreding​

  • Snelheidsovertreding tot 20 km/u op wegen met een maximumsnelheid tot 50 km/h: € 135
  • Snelheidsovertreding tot 20 km/u op wegen met een maximumsnelheid vanaf 50 km/h: € 68.
  • Overschrijding van 20-50 km/h: € 135 en mogelijk een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal drie jaar.
  • Overschrijding van meer dan 50 km/h: € 1.500 en een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal drie jaar.
 
Wat is MF toch een zoetsappig geitenwollensokken plek aan het worden. Uitlaatgeluid, zo zuinig mogelijk rijden, max 130 overal ongeacht de situatie. man man man.
Valt me op dat het veelal dezelfde beftekkels zijn die overal moeten komen vertellen hoe het allemaal niet mag en hoe idioot je wel niet bent in het hier van nu.

Zijn daar zat stukken waar je 20 km lang niemand voor je neus hebt, zeker noordelijk van Parijs. Als je daar 150-160 rijdt doe je geen vlieg kwaad, of juist alleen een vlieg.
Laat mensen eens hun ding doen. Je hoeft niet overal je plasje overheen te doen.

TS: het is in Frankrijk volgens mij sowieso een regel dat een flitser van tevoren wordt aangekondigd. En als ze aankondigen dat er een flitser komt, dan moet die ook komen binnen zoveel kilometer. Ik zou daar eens het fijne van gaan uitzoeken.
 
Wat is MF toch een zoetsappig geitenwollensokken plek aan het worden. Uitlaatgeluid, zo zuinig mogelijk rijden, max 130 overal ongeacht de situatie. man man man.
Valt me op dat het veelal dezelfde beftekkels zijn die overal moeten komen vertellen hoe het allemaal niet mag en hoe idioot je wel niet bent in het hier van nu.

Zijn daar zat stukken waar je 20 km lang niemand voor je neus hebt, zeker noordelijk van Parijs. Als je daar 150-160 rijdt doe je geen vlieg kwaad, of juist alleen een vlieg.
Laat mensen eens hun ding doen. Je hoeft niet overal je plasje overheen te doen.

TS: het is in Frankrijk volgens mij sowieso een regel dat een flitser van tevoren wordt aangekondigd. En als ze aankondigen dat er een flitser komt, dan moet die ook komen binnen zoveel kilometer. Ik zou daar eens het fijne van gaan uitzoeken.
Dat telt niet voor de mobiele controles. En juist die zijn er in de zomer veel. Vooral op de grote onder vakantievolk populaire snelwegen.

Je kan in Frankrijk gewoon net als in Nederland 300+ rijden. Alleen niet miepen als je langs een mobiele controle trapt.
 
Beftekkel met geitenwollensokken en rubbertegels op z'n oprit hier; van de ANWB mag je verwachten dat ze redelijk op de hoogte zijn van de informatie.

Zou me echter als buitenlander in enige mate... aan de snelheid houden. Dus niet harder van 20 over de max. Dan zit je wel goed lijkt me.
En als het niet hard hoeft; lekker van de omgeving genieten is ook leuk.
 
Wat is MF toch een zoetsappig geitenwollensokken plek aan het worden. Uitlaatgeluid, zo zuinig mogelijk rijden, max 130 overal ongeacht de situatie. man man man.
Valt me op dat het veelal dezelfde beftekkels zijn die overal moeten komen vertellen hoe het allemaal niet mag en hoe idioot je wel niet bent in het hier van nu.

Zijn daar zat stukken waar je 20 km lang niemand voor je neus hebt, zeker noordelijk van Parijs. Als je daar 150-160 rijdt doe je geen vlieg kwaad, of juist alleen een vlieg.
Laat mensen eens hun ding doen. Je hoeft niet overal je plasje overheen te doen.

TS: het is in Frankrijk volgens mij sowieso een regel dat een flitser van tevoren wordt aangekondigd. En als ze aankondigen dat er een flitser komt, dan moet die ook komen binnen zoveel kilometer. Ik zou daar eens het fijne van gaan uitzoeken.
Die zelfde beftekkels--citeer jouw woorden- .
Hebben vroeger zelf met open dempers rond gereden-raceden overal rond en waren toen ook niet braaf.
Nu ze mee varen op de trent van tegenwoordig niet te hard rijden- stille dempers -en je overspoelen met klimaat elektrisch rijden gedram word ik er ook wel doodmoe van.
Ik vraag dit trouwens voor een vriendO-)
Apart vriend kan dit zelf niet vragen of uitzoeken😉😉
Google is je vriend in deze.
Dat is dus de anwb en vind ik nou niet echt een betrouwbare bron.
Anwb bron niet betrouwbaar ok dan..
Wie vertrouw je dan wel om info over Frankrijk te vinden?..
Anwb is in deze wel betrouwbaar.
 
Blijkbaar wordt er in Frankrijk naar de situatie op het moment van de overtreding gekeken en is er dus geen afgebakende grens.
Dit is dus het juiste antwoord.
Vanaf 50 is het sowieso inname zelfde als in Nederland.

Tussen de 20 - 50 kan het dus afhankelijk van de situatie.
Kortom normaal gesproken niet maar een agent kan inschatten hoe de gevaarzetting is en dat kan dan verzwarend werken.
bv op de snelweg of net langs een school die uitgaat zal veel uitmaken.

Maar wel vervelend, het is dus een grijs gebied afhankelijk van de agent.
 
Dit is dus het juiste antwoord.
Vanaf 50 is het sowieso inname zelfde als in Nederland.

Tussen de 20 - 50 kan het dus afhankelijk van de situatie.
Kortom normaal gesproken niet maar een agent kan inschatten hoe de gevaarzetting is en dat kan dan verzwarend werken.
bv op de snelweg of net langs een school die uitgaat zal veel uitmaken.

Maar wel vervelend, het is dus een grijs gebied afhankelijk van de agent.

En juist daarom zo snel mogelijk een grote bek opzetten :Y
Die Franse agenten zijn maar softies vergeleken met onze agenten :Y
 
En juist daarom zo snel mogelijk een grote bek opzetten :Y
Die Franse agenten zijn maar softies vergeleken met onze agenten :Y
Toevallig - avec le temps - ken ik er een paar van de bereden politie en diewijn de kwaadste niet ..... Hebben wel een hekel aan ollanders.... ;)
 
Hallo,

De zomervakantie staat weer voor de deur en dat betekent dat velen de weg naar Frankrijk vinden op de motor.

Er is niet echt een duidelijke bron te vinden maar vanaf welke snelheidsovertreding moet je in Frankrijk je rijbewijs inleveren? In Nederland is dit 50 maar in Frankrijk vanaf 30 of 40, dit is niet helemaal duidelijk.

Graag alleen reacties van mensen die echt weten hoe het zit. Heb zelf al veel sites bezocht waar verschillende informatie op staat (30, 40, 50).

Betrouwbare bron erbij zou erg behulpzaam zijn.
2 km te snel 90 euro boete ligt op de mat , pas terug uit frankrijk. veel plezier met scheuren.. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan