Snelheid invordering rijbewijs Frankrijk

Wat bedoel je nou?
Dat ik uit mn nek lul over mijn eigen persoonlijke ervaring?

Ik ben geflitst in de auto van voren op dat stuk, geen boete binnengekregen. Duidelijker kan ik het niet maken.
Die kans is er altijd.
Of het kenteken is niet goed leesbaar, of de foto is niet duidelijk (ander voertuig vlakbij) of de foto is mislukt.
Of e.o.a. ict'r heeft de boel niet voor elkaar.
Bovenstaande gebeurd in Nederland ook gewoon hoor.

Alleen wordt deze fouten steeds minder gemaakt, apparatuur beter en ict systemen ook.
Maar het kan nog steeds.
 
Jammer...
Ik heb normaal veel leesplezier aan dit forum.
Maar met dit respectloze gedrag naar elkaar, haak ik echt af.
 
Jammer...
Ik heb normaal veel leesplezier aan dit forum.
Maar met dit respectloze gedrag naar elkaar, haak ik echt af.
Van het hele forum ? Of alleen van dat topic ? :?

Fijne :] vakantie in Frankrijk, en daar niet te snel rijden hé, de Gendarmerie schijnt nogal streng te zijn, vooral als je ze uitscheld voor baguettedevóreur :P
 
Afgelopen periode boete van 45 euri binnengekregen ivm 9 km te hard.
Tot 20 km overschrijding 45 euri op 80-90 kmh wegen.
That's all folks.
 
  • Eens
Waarderingen: Ulgi
Afgelopen periode boete van 45 euri binnengekregen ivm 9 km te hard.
Tot 20 km overschrijding 45 euri op 80-90 kmh wegen.
That's all folks.
Klopt.

20230710_125401.jpg
 
En dan nog beweren dat de Fransen geen Nederlands spreken .
Anders krijgen ze geen geld, dus de tolk komt ze goed uit ;)

De boetes worden in Europa uitgewisseld, met de wetgeving dat ze netjes in de taal van de overtreder aangeboden moeten worden.
En terecht, het moet gewoon duidelijk zijn waar je van beschuldigd wordt en hoe je moet handelen.
 
Anders krijgen ze geen geld, dus de tolk komt ze goed uit ;)

De boetes worden in Europa uitgewisseld, met de wetgeving dat ze netjes in de taal van de overtreder aangeboden moeten worden.
En terecht, het moet gewoon duidelijk zijn waar je van beschuldigd wordt en hoe je moet handelen.
Maar stel, ik ben een duitser die in nederland woont en geen nederlands spreek. Stuur ik dan een brief met: verstehe ich nicht, bitte im deutsch?
 
Maar stel, ik ben een duitser die in nederland woont en geen nederlands spreek. Stuur ik dan een brief met: verstehe ich nicht, bitte im deutsch?
Ja dat geld voor elke taal, er staat altijd een afzender op die kun je netjes vragen om jou in je eigen taal de brief te sturen.
Dat zal dan ook netjes gebeuren.
 
Als jouw officiële adres in een taalstreek van een EU land is, dan word je geacht die taal te begrijpen.

En ik zeg taalstreek ipv land, maar ik ken eigenlijk alleen België als voorbeeld van een EU land met meerdere taalstreken (3 in België).
 
Dat zou ook kunnen, ik begreep dat een juridisch document altijd in je eigen taal opgesteld moet worden hiervoor.
Dat zou ook de landstaal kunnen zijn.

Maar ik heb uiteraard alleen ervaring met een bekeuring uit Duitsland, netjes mailtje opgesteld: ik begrijp het niet, graag in het Nederlands.
Binnen een week had ik hem in het Nederlands. (ik had de ijdele hoop dat hij misschien dan verloren ging, nee dus :') )
En dat ging best snel.
 
Anders krijgen ze geen geld, dus de tolk komt ze goed uit ;)

De boetes worden in Europa uitgewisseld, met de wetgeving dat ze netjes in de taal van de overtreder aangeboden moeten worden.
En terecht, het moet gewoon duidelijk zijn waar je van beschuldigd wordt en hoe je moet handelen.
De grap is je dus ontgaan ?
 
Als jouw officiële adres in een taalstreek van een EU land is, dan word je geacht die taal te begrijpen.

En ik zeg taalstreek ipv land, maar ik ken eigenlijk alleen België als voorbeeld van een EU land met meerdere taalstreken (3 in België).
Ik heb namelijk een collega, is west berliner, heeft sinds vorig jaar NL staatsburgerschap. Kan in het nederlands een gesprek voeren onder het mom ik praat nederlands hij 75% nedelands/25% duits. Maar lezen en schrijven is toch nog een ramp. En dat terwijl hij al 15 jaar in nederland woont en werkt.

Daarom was ik nieuwsgierig. Maar hij doet wel zijn best om alles te kunnen.
Dat zou ook kunnen, ik begreep dat een juridisch document altijd in je eigen taal opgesteld moet worden hiervoor.
Dat zou ook de landstaal kunnen zijn.

Maar ik heb uiteraard alleen ervaring met een bekeuring uit Duitsland, netjes mailtje opgesteld: ik begrijp het niet, graag in het Nederlands.
Binnen een week had ik hem in het Nederlands. (ik had de ijdele hoop dat hij misschien dan verloren ging, nee dus :') )
En dat ging best snel.
de duitse flits boete die ik ooit kreeg was gelijk in het nederlands. En eigenlijk niet rechtsgeldig want niet het hele gezicht was in zijn geheel zichtbaar.
 
Voor zover ik weet hebben ze 1 tarief tot 20 km/h te snel.
Vorig jaar tijdens de zomervakantie reed ik 97 waar je 90 km/u mocht. Net boven Parijs, richting Lille. Als je op tijd betaalde, 45 euro. Niet schokkend, vind ik zelf.

Daarentegen in Nederland met de voorbanden in een woonwijk op het kruisingsvlak staan: 160 euro.
 
Ik ben nu in Frankrijk, dit topic komt dus als geroepen!
Was met 150 op het achterwiel langs een mobiele flitser gereden. Ik zag m staan dus stak nog ff m’n middelvinger op. Staat er 200 m verder een gendarmarietje met z’n makker een beetje te gebaren, dus ik mocht stoppen.

Anyway, morgen komt m’n advocaat. Overigens best lekker eten in een politie cel.

Zal mij benieuwen of dit ook 45 euri gaat kosten…
 
en waarom zou de ANWB een onbetrouwbare bron zijn???
zij zijn juist erop gericht om tweewielers en automobilisten te helpen EN hebben contact met gelijke partijen in het buitenland EN zij kunnen het zich niet permitteren om onwaarheden op hun website te plaatsen.

deze opmerking is nogal misplaatst!
Zo veel mensen zijn zo paranoïde tegenwoordig echt niet normaal...
Mijn vader is ook zo, bij alles gaat hij er gelijk maar van uit dat iemand hem probeert een oor aan te naaien, daar word je leven echt niet leuk van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan