Motorverzekering

Volgens mij leest Combimotors mee op MF. Net een mailtje gekregen met de polis. Gelukkig, rijdt toch wat prettiger met de polis op zak. Toch vraag ik me af hoe de afhandeling van een schadegeval zou zijn in de periode tussen de aanvraag en de afgifte van de polis. Dus gedurende tijdelijke dekking als je nog geen polisnummer hebt?
 
In theorie zou je dan verzekerd moeten zijn, in de praktijk is het meestal een kwestie van gezeik en lange adem, als je hiervan niks op papier of mail hebt.
 
Volgens mij leest Combimotors mee op MF. Net een mailtje gekregen met de polis. Gelukkig, rijdt toch wat prettiger met de polis op zak. Toch vraag ik me af hoe de afhandeling van een schadegeval zou zijn in de periode tussen de aanvraag en de afgifte van de polis. Dus gedurende tijdelijke dekking als je nog geen polisnummer hebt?
Mooi scheelt weer zorgen!
Mbt een schadegeval had je contact op kunnen nemen met combimotors voor een schriftelijke bevestiging dat je wel verzekerd bent op dat moment. Je hebt ‘m tenslotte wel afgesloten.
 
In zo'n geval zeggen ze dat ik dan het aanvraagformulier maar moet afdrukken. Dat is echter niet getekend want dat gaat tegenwoordig digitaal. Ben in ieder geval blij dat ik de boel nu zwart op wit heb. Menigeen zou zich hier niet druk over maken maar ik heb wel eens een mooie brief gehad van een overheidsinstantie (ik geloof het RDW) met een belofte van een zeer forse boete omdat ik niet verzekerd zou zijn. Foutje bij het melden van de verzekering naar het RDW. Ook eens zelf een type foutje gemaakt bij de meldcode en ook een lang gevecht gehad met de KNMV over de teruggave van te veel betaalde premie omdat ze me niet in de juiste B/M trede ingeschaald hadden. Kortom, ik ben lichtelijk wantrouwig...
 
Volgens mij leest Combimotors mee op MF. Net een mailtje gekregen met de polis. Gelukkig, rijdt toch wat prettiger met de polis op zak. Toch vraag ik me af hoe de afhandeling van een schadegeval zou zijn in de periode tussen de aanvraag en de afgifte van de polis. Dus gedurende tijdelijke dekking als je nog geen polisnummer hebt?

Ik durf het niet te gokken en wacht altijd tot ik alles heb.
 
Verstandiger dan ik! Had een nieuw brommertje en wilde er toch graag mee rijden en dan duurt 2 weken wel lang. Ik heb het wel zoveel mogelijk beperkt.
 
Heeft iemand ervaring met verzekeringsmaatschappijen die een motor voor een dag kunnen verzekeren? En dat je die dekking dan meerdere malen per jaar kunt activeren en de-activeren?

Ik wil volgend jaar een 2e motor erbij kopen voor op het circuit. Omdat ik geen aanhanger oid heb zal dat een motor op kenteken worden waarmee ik dan heen- en weer naar het circuit ga. Deze zal enkel gebruikt worden voor circuitdagen dus misschien 5 dagen per jaar.

Om die reden vind ik het zonde om de motor heel het jaar door te verzekeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan