Fireblade '92 t/m 94

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
hoensbroek
Ik heb er laatst een proefgereden en hij rijdt super, ik wil er misschien eentje gaan kopen deze winter. Mijn vraag aan jullie; hoe is de kwaliteit? Op welke zaken moet ik specifiek letten op de 2de hands markt? Wat zijn jullie ervaringen met brandstofverbruik, onderhoudsbeurten, hoge km standen? Wat zijn de zwakke punten van een oude blade?
 
Een goede vriend van mij heeft een blade van '93

Motorisch is de Blade uitstekend, Weinig onderhoud nodig.Behalve dan de normale beurtjes.

Olie verbruik heeft hij geen last van.
verbruik is 250 km met een tankje a 15 liter.

Kilometer stand is altijd een moeilijk onderwerp.
ik zou zeggen, als het aantoonbaar is dat de motor altijd zijn beurtjes gehad heeft dan is dat in ieder geval een veilig gevoel om de motor aan te schaffen.
(meestal is dit niet het geval)

Het is in ieder gevoel een supersnelle bike van goede kwaliteit.
let wel op in de bochtjes

succes met beslissing
 
Bedankt voor je reactie. Zijn er nog meer Bladekenners? Het is verdacht stil hier...
 
De kwaliteit van de blade is gewoon goed (mag je ook verwachten van honda..toch?)
Dingen om op te letten zijn in ieder geval de versnellingsbak, deze word nog wel eens misbruikt (wheelien), vooral 1 naar 2 is een linkerd. Let daar dus op! Blade blokken lopen over het algemeen heel netjes, dus als 'ie rauw klinkt of voelt is er iets niet helemaal in de haak.

Voor de rest natuurlijk letten op de algehele staat van de fiets. Je ziet meestal toch vrij snel of het iemands "liefje" is geweest, of gewoon een tussendoortje.

Brandstofverbruik hangt bij dit soort fietsen echt af van je rechterhand.. Al zijn de blades (pre injectie-tijdperk dan) gewoon heel netjes in hun verbuik..

Blades zijn in ieder geval bere sterke motoren (onderhoudstechnisch) dus je zal er in principe bijna nooit problemen mee krijgen. Ik heb een blok gehad wat 40K zonder grote beurt had gelopen. Bij controle bleken de kleppen nog binnen fabricage toleranties te zitten!!

Have fun met je blade.. Ik hoop net zoveel als ik heb gehad!! :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan