Ben bang dat het een verloren zaak is. Er zijn wel omvormers te krijgen als je digitaal signaal van t voorwiel komt maar niet vanaf t blok.Bedankt voor de reacties!
Ja om de opnemer over te zetten had ik ook aan gedacht, alleen zit die van de VFR op het voortandwiel en van de Blade op het carter.
Wat betreft het signaal dat de opnemer geeft, om daar naar te kijken is een goeie!
Ik zat ook te denken aan het volgende:
Mijn VFR heeft een analoge snelheidsmeter en de fireblade een digitale, hier zit dus verschil in het signaal dat hij krijgt van de opnemer.
VFR van 2002 tot en met 2009 heeft wel een digitale snelheidsmeter en die zit ook op het tandwiel zoals op mijn VFR van 2000.
Zal dit betekenen dat die vanaf 2002 een ander signaal geeft dan de mijne?
Anders zou ik daar naar kunnen gaan kijken!
Je zou kunnen kijken of je een >2002 VFR opnemer op je blok kunt klussen om zo een digitaal signaal te krijgen. Maar dan heb je nog een soort omvormer nodig of heel erg veel geluk dat het signaal hetzelfde is en dan ook nog de goede snelheid op je meter toont.
Als het goed is geeft de VFR sensor een X aantal pulsen per omwenteling op de roze draad.Opzich is dat niet zo een probleem, dan kan er een speedohealer tussen, dat moet zoeizo al gaan gebeuren want heb al een veranderde kettingwiel verhouding.
Als ik eerst maar het juiste signaal krijg zodat ik de teller werkend krijg.
Weet iemand hoe je kan kijken wat voor signaal er gegeven word?
Heb gezien dat je een actief signaal en een passief signaal hebt, wie zou mij hier meer over kunnen vertellen?
Misschien is de teller unit zo nieuw dat er nog geen resp . 100 meter en 1km mee gereden is?
Is er nog ergens een constante +12V aansluiting nodig misschien?
Zit er ook een klokje in en blijft die wel de ingestelde tijd vasthouden als je contact uit en aan zet?
Volgorde van aansluiten misschien. Wellicht zit je in een onderhoudsmodus. Druk ook eens op de knopjes.
Het is 1 stekker die je in de dash klikt, weet niet of ik een andere volgorde kan aanhouden.
Zit niet in een bepaalde modus, knopjes werken en kan me schakellamp instellen op toerental en me tijd instellen etc
Ik denk toch dat het een of andere weergave van een fout is.
Mogelijk is er een controle in het signaal van de toerenteller / snelheidsopnemer?
Heb je al een stukje gereden en zag je toen een juiste weergave van je actuele snelheid en de toerentallen?
Ook al een WPH erop nageslagen of deze - - - indicatie iets betekent?
Hoeveel 12V aansluitingen zitten op de stekker? Kan me voorstellen dat de dash altijd aangesloten is op de accu met een 12Volt aansluiting en een andere pas als je het contact aanzet.
Hallo Hans, ik heb hier het schema van de Blade.[afbeelding]