Verwacht alleen niet teveel van de bodemvrijheidMijn pa heeft zo'n motor... eerste bocht die ik maak: SCHRAAAAAAAP Maar op Cardan reactie na fijne fiets. Pa heeft alleen al wel 2x computerstoring en zware regen gehad.
Met een verhogingssetje gaat het al een stuk lekkerder. Mijn banden zijn iig volledig rondgesleten (en veel verder durf ik toch niet te gaan).Verwacht alleen niet teveel van de bodemvrijheid
Sorry maar ik vind dit dus geen echteNu dan ff een echte reactie wat betreft Yamaha en een FJR.
Ik rij zo'n 20.000km per jaar (voor woon/werk heb ik een XT600E-sm uit '93 erbij, ook goed voor zo'n 15.000km per jaar)
De FJR wordt in stadsverkeer erg warm
Dat is 's winters wel lekker maar op dagen van 24+'C is dat echt minder tot niet te harden.
Daarnaast laat de garantie (als je een nieuwe koopt dus) nogal wat te wensen over.
Ik noem:
- Middenbok breekt af (2001 modellen), geclaimd, ik zit nog steeds te wachten.
- Achterrem breekt af (2003 model), geclaimd, ik zit nog steeds te wachten.
- Accu binnen een jaar stuk(2003 model), valt niet onder de garantie, echter volgens het Burgerlijk Wetboek mag ik verwachten dat een nieuwe accu langer meegaat dan 1 jaar.
Je begrijpt dat ik met zo'n 2 jarige "garantie" niet meer een nieuwe Yamaha zal kopen.
Daarnaast weet ik niet hoelang je naar je werk onderweg bent.
Als het ritje korter is dan 3 kwartier zou ik een motor met zeker de helft van de aantal CC's nemen omdat een FJR dan nooit op bedrijfstemperatuur komt.
Ja, na 10 minuten geeft het display al 2 streepjes aan, echter is dat alleen de olie temperatuur.
Water wat tijdens de verbranding vrijkomt, verdampt niet goed op stukken korter dan 3 kwartier, waardoor je na 1 jaar een nieuw uitlaat systeem kan kopen (vergeet de Lambda-sonde niet).
Succes met je aankoop en denk er nog maars goed overna.
Sorry maar ik vind dit dus geen echtereactie.
Ben het dus ook niet (geheel) met je eens.
Kwa garantie heb ik nooit problemen gehad (ligt denk ik ook aan je dealer. dus andere zoeken)
Heb zelf net mijn 2001 model ingeruild voor een nieuwe BMW en nog nooit een nieuwe accu hoeven kopen in de FJR 1300 en ik heb idd. na aanleiding van het zgn. afbreken van de middenbok hier toen naar laten kijken en zelf gekeken en geen roest en geen enkel probleem kunnen ontdekken
Ik maakte niet superveel km, en mijn woon-werk is 30 km (half uurtje in de spits) en nooit mijn uitlaatsysteem hoeven te vervangen en dus ook de lambde-sonde niet!
Mijn Motor overnachtte wel binnen, maar ik rij ook gewoon door in de winter
Wat betreft de warmte daarin moet ik je gelijk geven. Echter ben met 30+ eind juni nog naar de eiffel geweest en ach wij Nederlanders hebben altijd wel iets te klagen....... of het is te warm of te koud of te nat
Maar goed ik heb geen FJR meer en ga vanaf half september hpoelijk genieten van mijn F800 ST
En geloof me ook bij BMW hebben er veel motoren problemen, zowel met de garantie-afhandeling als met bepaalde kwaaltjes van hun Beamer.
Groet Robbert
Geen echte reactie?? Het staat er toch? Dat het iets minder florisant is dan je had gehoopt maakt het niet onecht
Ik ben juist naar een andere dealer gegaan toen bleek dat ik de middenbok niet uitgekeerd kreeg.
Die andere dealer heeft uit eigen zak de accu vergoed
En op de achterrem heb ik een aardige korting gehad.
Maar das dus geen garantieregeling van Yamaha!
Bij BMW heb ik juist de ervaring dat garantie wel goed geregeld was, zelf toen ik het helemaal niet wist.
Veel plezier met de BMW
ey?Nu dan ff een echte reactie wat betreft Yamaha en een FJR.
Ik rij zo'n 20.000km per jaar (voor woon/werk heb ik een XT600E-sm uit '93 erbij, ook goed voor zo'n 15.000km per jaar)
De FJR wordt in stadsverkeer erg warm
Dat is 's winters wel lekker maar op dagen van 24+'C is dat echt minder tot niet te harden.
Daarnaast laat de garantie (als je een nieuwe koopt dus) nogal wat te wensen over.
Ik noem:
- Middenbok breekt af (2001 modellen), geclaimd, ik zit nog steeds te wachten.
- Achterrem breekt af (2003 model), geclaimd, ik zit nog steeds te wachten.
- Accu binnen een jaar stuk(2003 model), valt niet onder de garantie, echter volgens het Burgerlijk Wetboek mag ik verwachten dat een nieuwe accu langer meegaat dan 1 jaar.
Je begrijpt dat ik met zo'n 2 jarige "garantie" niet meer een nieuwe Yamaha zal kopen.
Daarnaast weet ik niet hoelang je naar je werk onderweg bent.
Als het ritje korter is dan 3 kwartier zou ik een motor met zeker de helft van de aantal CC's nemen omdat een FJR dan nooit op bedrijfstemperatuur komt.
Ja, na 10 minuten geeft het display al 2 streepjes aan, echter is dat alleen de olie temperatuur.
Water wat tijdens de verbranding vrijkomt, verdampt niet goed op stukken korter dan 3 kwartier, waardoor je na 1 jaar een nieuw uitlaat systeem kan kopen (vergeet de Lambda-sonde niet).
Succes met je aankoop en denk er nog maars goed overna.
Ik bezit zelf ook een FJR en vindt het verhaal over 'nog niet warm' als je er 45 minuten mee rijdt wel erg sterk. Volgens mij maakt het als je dagelijks die afstand rijdt niet uit welke motor je neemt. Qua warm worden dan he.
Ik kan me voorstellen dat iemand liever een BMW 800 ST rijdt vanwege minder gewicht. Maar qua koppel en vermogen zijn dit geen vergelijkbare fietsen. Dus als je van veel vermogen en koppel houdt moet je die BMW niet nemen.
Ik heb alweer 10 verschillende motoren gehad in mijn motorrijderscarriere. De FJR is daarvan degene die het meest in de buurt komt van 'een lekkere toerfiets waarmee je ook sportief kunt blazen'.
Ik bezit zelf ook een FJR en vindt het verhaal over 'nog niet warm' als je er 45 minuten mee rijdt wel erg sterk. Volgens mij maakt het als je dagelijks die afstand rijdt niet uit welke motor je neemt. Qua warm worden dan he.
Ik kan me voorstellen dat iemand liever een BMW 800 ST rijdt vanwege minder gewicht. Maar qua koppel en vermogen zijn dit geen vergelijkbare fietsen. Dus als je van veel vermogen en koppel houdt moet je die BMW niet nemen.
Ik heb alweer 10 verschillende motoren gehad in mijn motorrijderscarriere. De FJR is daarvan degene die het meest in de buurt komt van 'een lekkere toerfiets waarmee je ook sportief kunt blazen'.