Flexit zijspan

En dit is mijn flexit ik heb hem inmiddels 4 Jaar en beleef er veel plezier aan samen met mijn dochter.
mijn vrouw rijdt ook en als gezin kunnen we zo genieten van het motor rijden
Zeer comfortabel ze valt meestal in slaap op wat langere ritten
Bekijk bijlage 1740942

Heb je ook nog een foto waar er nog minder van je zijspan te zien is ? iets meer van het zijspan zelf te zien is ? O-)
 
is deze Flexit waar in 1ste instantie sprake was nog te koop? Of weet iemand ondertussen een andere Flexit of Schwenker te koop. Dan hoor ik het graag.
 
Ik kwam zelfs nog foto's tegen die ik zelf gemaakt heb van dit span.

temporary_zpsb89f4d55.JPG
temporary_zpsdf769fce.JPG
 
Rij er al een jaar of twintig mee. Het is vergelijkbaar met solorijden. Het stuurt wat zwaarder mede door de stuurdemper.
Ik kon er na montage aan mijn Honda zonder problemen mee op pad.
Tegen de stuit van het scharniermechanisme gaan rijden is niet aan te bevelen. Het voorwiel verliest dan grip kan ik uit ervaring melden.
Dat punt voel je overigens goed aankomen dus hoeft geen probleem te zijn.
Prettig voordeel van een Flexit is dat bij iets te enthousiast een bocht insturen, de gas-dicht-reflex niet tot problemen leidt. Het span zoekt dan de binnenbocht weer op.
Aan- en afkoppelen is redelijk eenvoudig. De remleiding voor het zijspanwiel gaat los met een snelkoppeling, ontluchten is niet nodig als de bak weer aangekoppeld wordt.
Problemen met het blokkeermechanisme heb ik nooit gehad.
De keerringen van de schokdempers van het zijspanwiel zijn nu wel langzamerhand aan vervanging toe.
Het comfort voor de passagier is veel groter dan bij een conventioneel span. Mijn kinderen vielen standaard in slaap.
Officieel heb je helmplicht, maar de Flexitbak biedt zelfs zonder helm voldoende bescherming.
Mijn kinderen zijn nu (bijna) het huis uit. Mijn zijspandagen lopen ook op zijn eind. Ben al zachtjes op zoek naar een koper met een Flexit-hart. Zo'n vreemde eend in de bijt als een Flexit verdient een liefhebber.
Ik ben wel op zoek naar een Flexit om aan mij Harley te bevestigen. Is de jouwe al verpast?
 
En dit is mijn flexit ik heb hem inmiddels 4 Jaar en beleef er veel plezier aan samen met mijn dochter.
mijn vrouw rijdt ook en als gezin kunnen we zo genieten van het motor rijden
Zeer comfortabel ze valt meestal in slaap op wat langere ritten
Bekijk bijlage 1740942
ik heb jullie een prive berichtje gestuurd
Wij hebben een Flexit zijspan, al 20 jaar. We hebben hem aan een Honda Sabre V45 gekoppeld.
De hele combinatie is in de kleur van de motor gespoten, zwart/grijs/rood.
Rijdt formidabel. Kinderen vallen vaak voor t einde van de straat al in slaap (bij wijze van spreken).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n zijspan gehad. Als de passagier na de rit weer bijkwam had hij de hele dag een tweetakt lucht om zich heen.
Ik heb ook altijd gedacht dat de kinders heel ontspannen waren in de bak. Dat waren ze dus ook, maar niet op de manier die ik hoopte. Ik denk dat ze er niks aan overgehouden hebben ;-)
 
Rij er al een jaar of twintig mee. Het is vergelijkbaar met solorijden. Het stuurt wat zwaarder mede door de stuurdemper.
Ik kon er na montage aan mijn Honda zonder problemen mee op pad.
Tegen de stuit van het scharniermechanisme gaan rijden is niet aan te bevelen. Het voorwiel verliest dan grip kan ik uit ervaring melden.
Dat punt voel je overigens goed aankomen dus hoeft geen probleem te zijn.
Prettig voordeel van een Flexit is dat bij iets te enthousiast een bocht insturen, de gas-dicht-reflex niet tot problemen leidt. Het span zoekt dan de binnenbocht weer op.
Aan- en afkoppelen is redelijk eenvoudig. De remleiding voor het zijspanwiel gaat los met een snelkoppeling, ontluchten is niet nodig als de bak weer aangekoppeld wordt.
Problemen met het blokkeermechanisme heb ik nooit gehad.
De keerringen van de schokdempers van het zijspanwiel zijn nu wel langzamerhand aan vervanging toe.
Het comfort voor de passagier is veel groter dan bij een conventioneel span. Mijn kinderen vielen standaard in slaap.
Officieel heb je helmplicht, maar de Flexitbak biedt zelfs zonder helm voldoende bescherming.
Mijn kinderen zijn nu (bijna) het huis uit. Mijn zijspandagen lopen ook op zijn eind. Ben al zachtjes op zoek naar een koper met een Flexit-hart. Zo'n vreemde eend in de bijt als een Flexit verdient een liefhebber.

Hela, dit is 'm toch?
 
Hierbij onze flexit .....
 

Bijlagen

  • Foto-24.jpg
    Foto-24.jpg
    149,6 KB · Weergaven: 41
  • 944d31f0-3596-4837-a219-49c4ca2b00da.jpg
    944d31f0-3596-4837-a219-49c4ca2b00da.jpg
    115,5 KB · Weergaven: 41
Terug
Bovenaan Onderaan