Flitspaal die van voren flitst

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Zeg eens eerlijk wie hier heeft er bij een flitspaal die ook van voren flitst wel eens expres met de motor extra gas gegeven om een foto te laten schieten terwijl je weet dat de kans op een bekeuring hiervoor heel klein is (iets met geen kenteken aan de voorkant :+ ). Ik loop wel eens te spelen met de gedachte maar heb het tot nu toe nooit gedaan. Lijkt me gewoon een keertje lollig en ik hoop ook die huisvader/moeder die net 87 km/h rijd ipv 80 een foto uit te sparen omdat het rolletje op is.

Wie speelt wel eens met deze gedachte en wie heeft het wel eens gedaan?

Komop is praktische vrijdag, ohnee wacht het is vrijdag :+
 
Is altijd leuk, maar voor zover ik weet bespaar je die brave huisvader/moeder niets, gegevens worden elektronisch verstuurd. :W
 
laten we het erop houden dat ik niet inhoud als ik er één tegen kom.
 
Ooit met de brommer geflitst van voren :') M'n moeder die achter me reed vond dat niet zo leuk aangezien ze dacht dat zij nu de bekeuring zou krijgen :') _O-
 
Is altijd leuk, maar voor zover ik weet bespaar je die brave huisvader/moeder niets, gegevens worden elektronisch verstuurd. :W

Nog lang niet alle palen zijn digitaal. De meeste, en dan voornamelijk op N-wegen en dus van voren flitsen, zijn nog analoog.
 
Idd, tegenwoordig hebben die dingen geen rolletjes meer dus zijn ze ook nooit vol.

Al lijkt het me wel vet als ze ergens 500 foto's van de voorkant van een motor binnenkrijgen doordat iedereen van de MM er even expres te hard langsrijd :P

Edit: de 'Idd' was bedoeld naar luthalia ;) de rest postte gewoon tijdens het schrijven van mijn berichtje.
 
Laatst bewerkt:
Wel in Duitsland gedaan, met de hele groep zwaaiend op de foto en met het duimpje omhoog.

In Frankrijk ook op de snelweg, omdat daar men ook vaak van de voorkant een foto maakt.
 
*O* *O*

Vrijdag

Voor het te laat is: :W :W :] :]

En ja, wel extra gas geven, al loop je natuurlijk risico als je dat erg vaak doet, erg vaak daar rijdt en "ze" je in de struiken liggend gaan opwachten en dan je kentekenplaat opschrijven, of je anderszins kennen.

Ga zo even zoeken naar agent in opleiding die ook zoiets deed..
 
Laatst bewerkt:
keer wezen rijden met de motor samen met een vriend. ik zie een flitspaal en rem, hij niet en word van voren geflitst en rijd door...

ik denk " eikel je bent geflitst" dus ik naast hem rijden en gebaren en doen....stopt ie langs de kant en ik roep "eikel je bent geflitst!"

hij " dus? :/ ? ik heb toch geen kenteken voorop" ?

ik " owhja DOH :$ B| |( even vergeten :')
 
Haha .. dat heb ik helemaal niet eens door .. Ik netjes remmen :\ Ga het toch is proberen .. (al heb ik nu mijn A-tje nog niet)
 
Doe het nooit te vaak op een vaste route met vast tijdstip (weet een ex agent in opleiding uit Hengelo OV ook nog wel denk ik) :+
En in Duitsland willen ze ook nog wel eens een honderd meter verderop staan op plekken waar veel motoren langskomen in de zomer.
 
Ja, al vaker met een wheely, alleen jammer dat je de foto dan niet krijgt te zien.
En heeel vroeger net in het begin van de wetmulder, en ik vrouwen van 30 nog afstotelijk vond. Toen liet ik mij op de fiets door een auto voortslepen. Net voor de paal liet ik los en ging de auto in de remmen. Met een wapperende sjaal om de nek werd ik van achteren geflitst met een snelheid ergens tussen de 70 en 90 km per uur.
 
Ik probeer het ook vaak, maar meer om te testen of ze überhaupt wel werken ;)
Hier vlakbij in Dorst moet je niet proberen over de max snelheid heen te gaan. Daar staat een 'digitale' flitspaal ofzo. Die beelden worden dus direct naar een centrale gestuurd en flitst dus altijd.. Beetje jammer.
Behalve als je van voren wordt geflitst natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, al vaker met een wheely, alleen jammer dat je de foto dan niet krijgt te zien.
En heeel vroeger net in het begin van de wetmulder, en ik vrouwen van 30 nog afstotelijk vond. Toen liet ik mij op de fiets door een auto voortslepen. Net voor de paal liet ik los en ging de auto in de remmen. Met een wapperende sjaal om de nek werd ik van achteren geflitst met een snelheid ergens tussen de 70 en 90 km per uur.


Whahaha, en het leuke is dat je dan gewoon je gegevens achterop je fiets had kunnen zetten, want voor een fiets geldt de maximumsnelheid niet :P

Wel dik gevaarlijk, een keertje vallen met die snelheid en je vertelt het denk ik niet na.
 
Ja, al vaker met een wheely, alleen jammer dat je de foto dan niet krijgt te zien.
En heeel vroeger net in het begin van de wetmulder, en ik vrouwen van 30 nog afstotelijk vond. Toen liet ik mij op de fiets door een auto voortslepen. Net voor de paal liet ik los en ging de auto in de remmen. Met een wapperende sjaal om de nek werd ik van achteren geflitst met een snelheid ergens tussen de 70 en 90 km per uur.

_O-
 
Trek meestal inderdaad even het gas open en dan zwaaien met dat handje! :)

Altijd een teleurstelling als dan blijkt dat hij niet aanstond of er überhaupt niks in zit..
 
Trek meestal inderdaad even het gas open en dan zwaaien met dat handje! :)

Altijd een teleurstelling als dan blijkt dat hij niet aanstond of er überhaupt niks in zit..

Bij zowat alle palen die ik tegenkom (op de N wegen dan) zit er niks in?
 
Bij mij in de buurt was iemand die altijd door een flitspaal heen reed op weg naar zijn werk totdat men dat door kreeg en er een agent stond te wachten de volgende dag. Weet helaas niet wat deze persoon heeft moeten betalen als boete.
 
Terug
Bovenaan Onderaan