formule van NOS?

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
1
euh nou weet ik het niet meer de formule van NOS was toch N2O2 of niet :?

valt onder hoge temp uiteen in N2 en O2
 
Laatst bewerkt:
Hier is ie dan:

pissedengineer.jpg


De McLaren engineer zat in hetzelfde vliegtuig als Ronnie Smith en Gus Scott. Zij hadden net meegedaan aan de Macau GP. De foto\'s zijn de officiele politiefoto\'s.

Die Macau GP is behoorlijk heftig: racen op een stratencircuit a la Monaco met een superstock. Daar rijden ook verschillende gasten mee die aan de Manx TT meedoen.

Wat zal die geslikt hebben :?
 
Met een turbo komt er veel meer kijken ( lagere compressie zuigers etc ) en het is mechanisch, dus \"kwetsbaarder\" dan NOS. Ik heb beide sets 2e hands uit de advertenties in de KickStart gehaald, maar je kunt uiteraard ook contact opnemen met Jan Smit PowerParts ( www.jspp.nl ) of Jan Freeze ( heb ik geen webadres van ) of Gert-Jan Laseur ( www.laseur.nl ), die hebben die sets wrschlk gewoon op voorraad liggen. Op je motor zetten kun je zelf wel, kwestie van wat gaatjes boren in je inlaatspruitstukken, draad tappen en verder is het niet meer dan electra aansluiten.
Prijzen heb ik geen idee van nu, gewoon ff bellen.
Fles laten vullen wordt wel wat moeilijker in Nederland, er is sprake van een regel dat je een race-licentie nodig hebt om aan N2O te komen, dit dankzij de \"lachgas\" feestjes. |(
Kost bij Jan Smit 25,- ( gulden overigens ).
 
Laatst bewerkt:
Met een turbo komt er veel meer kijken ( lagere compressie zuigers etc ) en het is mechanisch, dus \"kwetsbaarder\" dan NOS. Ik heb beide sets 2e hands uit de advertenties in de KickStart gehaald, maar je kunt uiteraard ook contact opnemen met Jan Smit PowerParts ( www.jspp.nl ) of Jan Freeze ( heb ik geen webadres van ) of Gert-Jan Laseur ( www.laseur.nl ), die hebben die sets wrschlk gewoon op voorraad liggen. Op je motor zetten kun je zelf wel, kwestie van wat gaatjes boren in je inlaatspruitstukken, draad tappen en verder is het niet meer dan electra aansluiten.
Prijzen heb ik geen idee van nu, gewoon ff bellen.
Fles laten vullen wordt wel wat moeilijker in Nederland, er is sprake van een regel dat je een race-licentie nodig hebt om aan N2O te komen, dit dankzij de \"lachgas\" feestjes. |(
Kost bij Jan Smit 25,- ( gulden overigens ).

Oke THNX


Wat kost het als jij het zou inbouwen jij hebt het immers eerder gedaan..
 
Ik zou willen dat ik meer tijd had om aan m\'n èigen motoren te sleutelen, ik kwam al tijd tekort en nu ga ik over 2 maanden ook nog verhuizen, naar een huis waarvan de garage nog gebouwd moet worden komende zomer.
Mijn eigen VMax staat voor allerlei aanpassingen in Brabant ( ik woon in Utrecht, nog ) omdat het anders nòòit afkomt voor de zomer.
 
Ik ben geen expert op dit gebied. Maar bij een NOS kit wordt NOS en Extra brandstof ingespoten.
omdat in NOS meer zuurstof zit en de druk hoger wordt krijgt de motor een veel te arm megsel. Van een arm mengsel wordt de motor heet. Dus naast NOS ook veel Branstof = rijk mengsel waardoor de motor niet zo heet wordt.

Ga anders eens langs een tent die dit spul verkoopt. b.v. Pro Stret in Heemskerk (voor koekblikken) of RB motoren in IJmuiden.
 
Ik ben geen expert op dit gebied. Maar bij een NOS kit wordt NOS en Extra brandstof ingespoten.
omdat in NOS meer zuurstof zit en de druk hoger wordt krijgt de motor een veel te arm megsel. Van een arm mengsel wordt de motor heet. Dus naast NOS ook veel Branstof = rijk mengsel waardoor de motor niet zo heet wordt.

Ga anders eens langs een tent die dit spul verkoopt. b.v. Pro Stret in Heemskerk (voor koekblikken) of RB motoren in IJmuiden.

Dat is leuk ik andwoord op een NOS posting komt het spul hiet terecht. De updat is zeker niet helemaal goed gegaan wand ik krijg ook veel ODBC error meldingen.
 
Ik ben geen expert op dit gebied. Maar bij een NOS kit wordt NOS en Extra brandstof ingespoten.
omdat in NOS meer zuurstof zit en de druk hoger wordt krijgt de motor een veel te arm megsel. Van een arm mengsel wordt de motor heet. Dus naast NOS ook veel Branstof = rijk mengsel waardoor de motor niet zo heet wordt.

Nitro meng je bij als NOS alleen niet spannend genoeg meer is. Voor veel vermagen met nitro dient de kompressie van de motor wel vlink te worden verlaagt. En als je dacht det benzine duur was ga dan eens nitro tanken. Volgens mij ins het ook beter om Nitro af te zwakken met Metanol dan met benzine.

Als ja echt snel wildt gaan neem dan Waterstofperoxide en Zuurstof zoals Henk Vink deed.

Ga anders eens langs een tent die dit spul verkoopt. b.v. Pro Stret in Heemskerk (voor koekblikken) of RB motoren in IJmuiden.
 
Ik ben geen expert op dit gebied. Maar bij een NOS kit wordt NOS en Extra brandstof ingespoten.
omdat in NOS meer zuurstof zit en de druk hoger wordt krijgt de motor een veel te arm megsel. Van een arm mengsel wordt de motor heet. Dus naast NOS ook veel Branstof = rijk mengsel waardoor de motor niet zo heet wordt.

Nitro meng je bij als NOS alleen niet spannend genoeg meer is. Voor veel vermagen met nitro dient de kompressie van de motor wel vlink te worden verlaagt. En als je dacht det benzine duur was ga dan eens nitro tanken. Volgens mij ins het ook beter om Nitro af te zwakken met Metanol dan met benzine.

Als ja echt snel wildt gaan neem dan Waterstofperoxide en Zuurstof zoals Henk Vink deed.

Ga anders eens langs een tent die dit spul verkoopt. b.v. Pro Stret in Heemskerk (voor koekblikken) of RB motoren in IJmuiden.

Ik geef het op.
 
Hmmmm, ik heb niet het hele artikel gelezen ( ff gekeken ), ik heb de PB besteld en lees het wel als'ie binnen komt. Staat daarin boven de 6000 rpm? Toch stiekum ff kijken zo ;)
Ik gebruik het wel pas in m'n 3de versnelling, en niet onder de 4000 rpm, ander flip ik achterover of lanceer ik m'n brommert.
 
Waarom mag je dat nu eignelijk enkel boven 6000 rpm gebruiken?
Is dat enkel omdat het anders in je motor blijft steken?
Wat als je schakelt dan?
Je kunt dit liever niet bij een laag toerental gebruiken, omdat de inspuithoeveelheid altijd gelijk is, zowel bij hoge als bij lage toerentallen.
Bij lage toerentallen komt er dus (veel) meer nos
+ benzine in je verbrandingskamer, omdat er gewoonweg meer tijd is om in een langzame cyclus in te spuiten.
Het blijft niet in je motor steken, maar het risico dat de verbrandingsdruk te hoog oploopt is wel erg groot, waardoor er motorschade kan ontstaan.
Als je schakelt, dan draai je je gas eerst terug,(als het goed is!) en daardoor bedien je een micro-switch die op je gasbedieningshevel aan de carburators zit, doordat deze schakelaar dan opent, valt er (via een relais) de spanning weg op je benzine en gasafsluiter waardoor de injectie hiervan stopt.

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is. ;)

Groeten, Paul.
 
Jahoor zeker duidelijk.

Vraagje..

Kan jij dat ook in bouwen en zoja wat zou dat kosten?

Natuurlijk wil ik dit voor je inbouwen, ik moet wel eerst even kijken wat zo'n kit op het moment kost, want door de varierende dollarprijzen, weet ik nu niet precies meer wat zo'n kitje kost.
Ik kijk wel even of je e-mail adres bij je cv staat, anders moet je dat maar even naar mij toe mailen.

Groeten, Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan