[FOTO] Zitten daar acceleratie pompen op???

Nelis

MF veteraan
22 feb 2004
1.673
2
full


Zoals de titel al zegt... Die verticale stangetjes zijn toch voor de besturing van de acceleratiepomp? Als iemand me wat meer zekerheid kan geven, graag, dan ga ik bieden... (en niet stiekem overbieden he :P )
 
kan ik je wel vertellen...
DAT is het niet,ik heb zelf me mikuni's uit elkaar gehad,en die stangen dienen ergens anders voor ;)

de bediening van de die pompjes zit zo te zien bij deze carbs op de tweede en derde carb,het zijn de witte heveltjes die naar beneden gedrukt worden zodra je gasschuiven opendraait
de sproeier ervan zit aan de andere zijde van de gasschuif,dus op deze foto's niet te zien
het is een pijpje met een heeeeel klein gaatje erin,zal kijken of ik er nog een piccie van heb
 
eigenlijk simpel...als je je gas opendraait moet onderdruk de juiste benzine mengsel omhoog zuigen,een soort vertraging
dit "pompje" zorgt ervoor dat er op dat moment al bezine in het inlaat word gespoten
pompje is het eigenlijk niet,meer een zuigertje dat benzine omhoog perst
het werkt alleen als er van gasdicht open wordt gedraait
en het is maar een kleine hoeveelheid ;)

en die "omcirkelde vrouw" is in feite de slangetjes die bij lekte als een vergiet :(

ik weet er nu wat van omdat bij mij de carbs door de vorige eigenaar uitelkaar zijn gesloopt waardoor er één veertje van een zuigertje de verkeerde is en geen werking had :(

dus ik wil er wel een onderdeeltje van die carbs hebben hoor!! }) }) }) })
 
Ikkus heb Keihins met acc-pomp. Er staat per carb een verstuiver net voor de vlinderklep. Als je het gas voorbij 3/4 open (of net hoe je hem afstelt) draait, dan spuit hij een straaltje benzine rechtstreeks de carb in.

Dus Je moet het toch zo kunnen zien?
 
full


Omdat ik niet zeker was, en de prijs ook niet naar m'n zin was heb ik niet geboden... maar dit bovenstaande setje gespot. Die duidelijk die sproeiers wel heeft! Nieuwe kans dus... Dank voor de hulp!

Mocht ik ze overigens weten te bemachtigen gebruik ik er maar twee, misschien kan ik je wel aan dat deeltje helpen dan...
 
oke,ik hoor het wel
bvd
let er wel op dat die schroeven behoorlijk vast zitten van die beugels,ik heb gelijk een waterpomptang erop gezet(rustig druk uitoefenen) totdat hij "lostikt" en dan met een schroevendraaien verder lossen
de gasschuifbediening loopt door de carbs heen en de schroeven zitten onder het dekseltje
de choke bediening is simpel de borgschroefjes lossen en de stang er geheel uitschuiven
alleen de gasveerhevel tussen de nrs 1 en 2 kan wat moeilijk zijn,daar zit een borgstift in die je eruit moet persen ( mijn manier was een klein boortje wat erop paste,VLAKKE kant niet de punt en met weer de waterpomptang erop rustig de pin eruit drukken)
dan moet de boel uit elkaar te halen zijn

ps doe dit wel op een vlakke tafel en een schone vloer

anders ben je net als mij luid vloekend en tierend 1uurtje kwijt met alle onderdelen die juigend een weg naar de vrijheid springen en tussen het onkruid in de tuin belanden....

:( EN DAT IS NIET GRAPPIG!!!! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan