Foto'tje van me gemaakt in Belgenland

Nu echt fries: Hjir is it jild foar it fytskart foar it ferdrach fan kwestje yn jo lân
 
...
Ik zie in je bezwaarschrift helemaal niets waarin je aangeeft waarom ( of zelfs 'of') je de overtreding gemaakt hebt en waarom je het niet met de bekeuring eens bent.
Je hele verhaal is puur emotie, jouw persoonlijke emotie zelfs.
Er staat niets feitelijks in waarom deze bekeuring geseponeerd zou moeten worden.
Die laatste regel maakt dan ook weinig meer uit, mooi of niet mooi klinken heeft geen effect.

Als bovenstaande een reden zou zijn om onder een bekeuring uit te komen dan kunnen we voortaan allemaal rijden zoals we willen. Bovenstaande gaat tenslotte 'altijd' op.
In België laat je beter niet blijken dat je het niet eens bent met de bekeuring, kunnen ze niet hebben. Ze hebben immers altijd gelijk.
En ja idd, emotie, persoonlijke emotie, maar net dat werkt wel in België.
Dat maakt echter niet dat we plots allemaal kunnen rijden zoals we willen. Maar naar motorrijders toe is de Belgische wetgeving en gerecht erg mild, zolang je je maar defensief gedraagd. Als je al tig bekeuringen (zeker overdreven snelheid) op je palmares hebt staan gaat het niet lukken.
Let ook dat ik zei dat het niet om snelheidsbekeuringen ging. Heel moeilijk om daaronder uit te komen.
In mijn vorige berichten ook niet de gehele verslaggeving bijgezet, die is te lang, maar met mijn verwoording "als ik in de file moet aanschuiven heeft het geen effect meer" had betrekking op de millieukwestie, en daar had ik in mijn verslag telkens wel vermelding van gemaakt, en geloof me, dát werkt :t
Het spreekt voor zich dat je bij te snel rijden geen beroep kunt doen op de mileukwestie hype :')
Als je bekeuring geseponeerd is dan lijkt me dat op grond van termijnoverschrijding of iets dergelijks, of in Belgie vind men argumenten minder nodig dan in NL. In NL zouuden je teksten echt 0 % kans geven op een nietig verklaring.
Ging niet om verjaring. Kreeg telkens na 2 tot 6 weken later bericht "zaak afgerond" of zoiets.

Dat men hier tegenover motorrijders erg mild is heb ik al aan den lijve meerdere keren ondervonden. Volgende heb ik ooit eens ergens in het politie topic verwoord denk ik:
Ik rijd zelden te snel, doch een keertje neem ik een mooie oprit in S-bocht, en voor ik de snelweg op rijdt zit ik al aan 180km/u.
Niet te druk, ik ga snel naar de linkse baan, en zie in mijn spiegel plots blauwe lampen aangaan, en in no time zit er een R1200RT achter me, ik dacht, dat is aan de kant en twee weekjes met de trein/bus naar het werk ...
... niets van, hij maant mij gewoon aan rustiger aan te doen. Ik gebaar hem begrepen te hebben, hij gebaart nog met een of andere groet (niet de bekende motorgroet echter, maar het leek mij op een vriendelijke groet), hij gaat er daarna vandoor, maar ik ben toen maar verstandig aan 120km/u blijven rijden ...

Als je dat met de auto doet, kan je gegarandeerd aan de kant :X

ik kom bij 143 ipv 120 uit op 131 euro :+


Jouw resultaat

je zal niet moeten verschijnen voor de politierechtbank
een onmiddellijke inning van 131€
Ja idd, zie nu ook dat ik 1€ teveel weergaf, ik moet per ongeluk op de 2 getikt hebben ipv de 1 ;)
 
mijn Belgische collega heeft mij de navolgende werkwijze uitgelegd.

de eerste brief gewoon weg gooien , als ze er echt werk van willen maken zullen ze je een 2e brief sturen , dan wordt het tijd om wel actie te ondernemen.

ik heb jaren geleden ( jaartje of 3 nu) gewoon de eerste brief in het grote archief gedaan en er daarna nooit meer wat van gehoord 8-)

ooit bijna hetzelfde gehad. Kwam een brief wegens een overtreding van 1 km na correctie. Netjes de bestuurdersverklaring ingevuld (bestuurder was niet de kentekenhouder), teruggestuurd binnen de termijn... en nooooooit meer iets van gehoord.
 
Ik had in 2016 na correctie 35km te hard in Belgenland, moest 185,- aftikken
Net een serie van "Alloo bij de wegpolitie" gezien.
Ze achtervolgen een tijdje een BMW, gemeten gemiddelde snelheid 160, na correctie 152. Te lang links blijven hangen, en bij switchen van rijbaan geen raw gebruikt.

110€ moest hij betalen en geen rijbewijs ingetrokken.
Enkel beboet op de snelheid, voor het gebrek van raw en te lang links rijden kreeg hij gewoon de vriendelijke aanmaning er in het vervolg aan te denken.

De politie legde uit dat de man wel te snel reed, maar op zich niet gevaarlijk, hij was broodnuchter en heel vriendelijk, erkende ook meteen al zijn inbreuken.

@TS, zo zie je maar, niet te veel zorgen maken. Komt wel goed. Hoever staat het er trouwens mee? Al verder nieuws?

Edit: in een later deel van de serie eentje aan de kant met een gemiddelde snelheid van 216, reed verder ook roekeloos, inhalen langs elke mogelijke kant, kort invoegen, bumperkleven enz ...
... die kwam er van belange niet goed af. Die is zijn rbw kwijt, en wellicht meer dan twee weekjes.
Zijn eerste reactie was "please let me go", zo moet je niet beginnen _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Update !
( ha ! ) het heeft even geduurd.

Uiteindelijk een schikking voorstel / afdoening (?) gekregen voor 131 euro.

Gezien de overtreding, heb ik hem maar zonder al te veel mokken betaald.
 
wat een gezeik weer over dat roken -O- de "fit for free" brigade heeft weer wat te zeuren...:X
 
Update !
( ha ! ) het heeft even geduurd.

Uiteindelijk een schikking voorstel / afdoening (?) gekregen voor 131 euro.

Gezien de overtreding, heb ik hem maar zonder al te veel mokken betaald.

nou dat was weer een storm in een glas water....voor dat geld kun je nog wel wat meer gas geven de volgende keer.....
 
[zure voormalige roker modus aan] De grootste straf doe je jezelf aan door te roken. [/zure voormalige roker modus uit]

Honderdeenendertig euro boete... lachertje.
 
Had het zwaarder verwacht, iets met spookverhalen.
Gelukkig was door forumgenoten al het korrekte bedrag gevonden.

Mn laatste op Nederlands grondgebied was een stuk hoger, iets van 230 ex vervloekte administratie kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan