Spuiten wordt onderschat. Een poedercoating is inderdaad kneiterhard, maar.. Ik heb nog nooit een gepoedercoat frame gezien dat er strakker en beter glimmend uitziet dan een vakkundig gespoten frame. (Ik ben vroeger als poedercoater en spuiter werkzaam geweest).
Belangrijk als je een resto doet is dat je met een gespoten frame wel heel erg voorzichtig moet zijn bij het afmonteren van de motor.
Setje velgen gespoten .... met die rede
[afbeelding]
[edit]Deze waren zwart.... met gespoten gele rimstriping.[/edit]
Stralen en dan epoxy er op, werkt super goed!
epoxy, wat is dat dan? waar kan ik het laten doen? hoeveel kost het?
is poedercoaten niet juist meer bestand tegen beschadigingen dan spuiten.
dacht dat velgen in de lak meer kleur kwijt raken bij een stoeprandje dan velgen in de poedercoat (auto in dit geval)
CB-saco lijkt te weten waar hij het over heeft....
Dus: Wat vind jij de beste oppervlakte behandeling met een goede prijs/kwaliteit behandeling?
Laat mijn frame volgende week poedercoaten dus kan ik je dan meer vertellen.
Heb wel ervaring met het laten spuiten van een frame en het zelf in de Hammerite zetten. Beiden zijn zeer goede opties waarbij je in het geval van de Hammerite wel moet weten hoe je het precies moet doen. En vooral weten wat voor goedje het is en vooral wat het niet is... dus geen anti roest wonder middel.. komt wel wat meer bij kijken.
hij zegt alleen dat lakken onderschat wordt, niet dat het beter is dan poedercoaten.
maar als die verschillen tussen lakken en coaten zo dicht bij elkaar liggen, dan kan ik misschien toch maar beter voor lakken gaan.