frame velorex krom?

ArnevR

MF'er
12 aug 2012
52
35
Drenthe
Een vraagje aan de collega Velorex eigenaren:
Tijdens het netjes "afhangen"van mn velorex aan de Jawa meen ik te zien dat m'n frame krom is.
Maar ik weet niet wat hoort, en wat niet.
Wie kan onderstaande foto's vergelijken met zijn of haar velorex frame?

krom velorex2.jpg
:
krom velorex1.jpg
 
Lijkt mij niet helemaal zoals bedoeld. Ik ken trouwens alleen velorexframe met ronde buis profielen, en die was hoewel rond toch recht
 
origineel velorex frame is idd van ronde buis.

wanneer die geen heftig ongeluk gehad heeft en geen scheuren in het frame en gewoon netjes spoort/rijdt, dan zou ik me er niet te druk om maken.
of die buis nu recht of met een bochtje loopt hoeft als de rest goed is afgesteld geen drama op te leveren.
 
origineel velorex frame is idd van ronde buis.

wanneer die geen heftig ongeluk gehad heeft en geen scheuren in het frame en gewoon netjes spoort/rijdt, dan zou ik me er niet te druk om maken.
of die buis nu recht of met een bochtje loopt hoeft als de rest goed is afgesteld geen drama op te leveren.
Daar twijfel ik aan. Het frame van een 256 is inderdaad van ronde buis. Maar dit is volgens mij een ouder zijspan, dat zou heel goed van koker kunnen zijn, ik weet het bijna zeker.

velorex03.jpg


Wat betreft sterkte heb je gelijk, dat zit wel snor.
 
wanneer die geen heftig ongeluk gehad heeft en geen scheuren in het frame en gewoon netjes spoort/rijdt, dan zou ik me er niet te druk om maken.
of die buis nu recht of met een bochtje loopt hoeft als de rest goed is afgesteld geen drama op te leveren.

:^

Idd even checken en de komende tijd in de gaten houden of het niet erger wordt. Voor hetzelfde geld rijd de combi zo al duizenden km's rond en heb je het nu pas in de gaten....
 
zo, tijd voor een update:
Allereerst dank voor de bijdragen hier boven.

Frame heb ik met een extra kokertje wat stijver gemaakt. de S-bocht er maar niet uit gedrukt.
Netjes afhangen was nog een hele klus, maar inmiddels rolt ie tot z'n topsnelheid bij alle snelheden mooi rechtdoor.
Originele stuurdemper helpt ook, en voor 15€ uit Tsjechie een goede toevoeging.
Topsnelheid is dan ook een whopping 75km/h... (toch de 350 maar eens klaar maken)
Ben inmiddels een PAV aanhangertje dat ik gescoord heb aan het restaureren.
Bittere noodzaak want in Juli gaan we met het span en een solo op vakantie. Twee kinderen, en alle tentelarij moeten dan wel mee kunnen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan