Bij het ontwerpen van onderdelen wordt bij de bijbehorende krachten altijd een veiligheidsfactor opgeteld, en de uitgerekende maten vaak wat groter genomen.
Dit zorgt er dan dus voor dat je blok/frame grotere krachten kan verwerken dan deze 250cc veroorzaakt.
Maar als je wil weten of frame/blok de 350cc zal kunnen verwerken heb je hier natuurlijk niks aan.
Het beste kan je opzoek gaan naar iemand die deze ombouw heeft gedaan, of je probeert achter wat maten van het 350 blok te komen, het zou best mogelijk zijn dat de blokken identiek zijn.
Wordt mooi trouwens, vindt het erg vet dat het kontje aan het eind van het zitje weer een stukje naar voren loopt
Blokken en rest zijn identiek op paar puntjes.
De kopbouten van de 350 zijn 1 maatje dikker. Natuurlik zijn de cylinders een maat groter incl de zuigers, maar de krukas is identiek aan de 250. De kop heeft een iets grotere compressieruimte ivm aansluiting op de grotere maat cylinders. Nokkenas, kleppen en stoters zijn identiek aan de 250.
Natuurlijk is het goed mogelijk om de dikkere kopbouten van een 350 te monteren, moet je wel de draad in je blok opnieuw laten snijden. Je kunt dan geen 250 cylinder meer monteren.
Overbrengingsverhouding is eenvoudig aan te passen met ander tandwiel. Complete close ratio sets zijn ook verkrijgbaar, maar dat is te kostbaar.
Kon je ook het hele blok kopen van hem? Een blokje met 5000km lijkt me wel fijn en probleemloos...Bedankt voor alle informatie, een modificatie is dus prima te doen. Ik heb vandaag bericht gekregen van een duitse dealer, hij heeft een blok gedemonteerd dat pas 5000 km gereden had en kan de complete cylinder/kleppen/zuigers leveren voor 200 euro. Hij garandeert slijtage-vrije onderdelen.
De deal komt met return optie, dus geen risico op miskoop.
Voortandwiel is heel goed te doen, zo heb ik een 15 tands en een 16 tands liggen. Als ik op vakantie ga doe ik de 15 tands er op en hier in NL de 16 tands.
Klopt is 325 cc
Klopt is 325 cc
heb een leuk klusje voor je..al gelezen in het grote 550 WWfietstopic ?