Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
als je koffers hebt zou ik het overwegen, zie niet in waar je anders die extra benzine kwijt zou rakz-en.
met de berichten die je al geplaatst hebt in het achterhoofd is jouw vraag al een stuk logischer.
als je het nu wat uitgebreider had geformuleerd en eventueel met een link naar de betreffende 'fuel pak' was de vraag wat duidelijker geweest en had men een gerichter antwoord kunnen geven.
overigens is er een compleet topic over power commanders e.d , mocht dat hetgene zijn wat je bedoelt, kan hem alleen niet vinden.
My bad, had vollediger moeten zijn. Had het linkje later gepost in het vierde postje of. En gezien mijn voorkeur voor de filter En uitlaat voorlopig bij hetzelfde merk liggen en de fuelpak ook, ging ik er verkeerdelijk van uit dat het alom gekend was.
Anyway, bedankt voor de tips. Volgende week s naar de dealer. Inforonde...
En misschien heeft de bike wel een lambdasonde, die zou dan de juiste a/f verhouding op orde moeten houden?
Maar dat weten de techniekers hier waarschijnlijk wel.
Als alles netjes bijgeregeld zou worden was dynojet toch al lang failliet
Voor zover ik weet wordt er niets bijgeregeld bij motorfietsen. De sonde is alleen om te signaleren als die veel te arm of veel te rijk komt te staan en dan een foutmelding geeft.
Dat is wat ik tenminste op het grote boze internet vind
Als alles netjes bijgeregeld zou worden was dynojet toch al lang failliet
nope.. ...die sonde(s) dienen om in warme toestand (closed loop) af te regelen op grofweg lambda 1
dat is ook de reden dat bij plaatsen van een powercommander de lambda sonde wordt losgetrokken en een weerstand wordt geplaatst (of afhankelijk van type een stukkie electronica)
zou je dat niet doen dan probeert de ecu in closed loop iedere keer terug te regelen naar 14.7:1 ondanks dat de mapping is aangepast...
Je hebt gelijk. Niet alles is blijven hangen blijkbaar.
Small band sondes geven alleen door aan de ECU of het mengsel te rijk of te arm staat en de ECU gaat dat met stapjes bijregelen. Dus geeft de sonde door te rijk dan gaat de ECU in stapjes de injectie aanpassen tot dat de sonde te arm doorgeeft en dan wordt weer bijgeregeld tot de melding te rijk enz enz.
Bij breedband sondes weet de ECU door de afgeven spanning van de sonde hoeveel die moet bijregelen.
Voor zover ik weet hebben motoren alleen smallband sondes. Dus zou het plaatsen van een weerstand betekenen dat de ECU denkt dat het mengsel altijd correct is en niets bijregelen.
Interessante materie allemaal maar helemaal begrijpen doe ik het volgens mij nog niet