FZ1N start niet meer na plaatsen (tweede) db-killer

BeeJee78

MF'er
15 mrt 2021
111
115
Ik heb een Leovince LV One slip on op mijn Yamaha FZ1N zitten met de standaard db-killer erin (pijpje achterin uitlaat). Hij start altijd snel, zelfs na 5 maanden stilstaan in de winterstalling.
Bij aankoop zat er ook een extra killer bij die in de linkpipe geschoven kan worden. Dit is een kort buisje met een plaatje erop met gaatjes erin (db killer nummer 60 staat op de handleiding).

Omdat ik ‘m wel iets stiller wilde maken heb ik die zojuist gemonteerd maar helaas start ie nu niet meer. Heeft dat met die db-killer te maken? En is daar iets aan te doen? Naast eruit halen natuurlijk 😆
 
Tanken.

Mijn woeste gok is dat de klep die origineel in je uitlaat zit wel weg is. klopt dat? Cat ook weg?

1713215648433.jpeg


1713215772670.jpeg
 
Klep is dat ronde ding onder de voetsteun, met 2 kabels er aan.

Cat is de verdikking waar 4 uitlaatbochten bij elkaar komen, recht onder de onderste punt van het frame op het bovenste plaatje.

Die klep wordt aangestuurd door en elektromotortje via 2 kabels, Benieuwd of die kabels er nog zitten of dat het motortje ook uitgebouwd is en er een contrastekker of andere software/hulpmiddel tegen foutmeldingen in/opzit.

Maar als de motor liep met deze linkpijp en jij alleen demper gedemonteerd hebt, db-killer erbij gestoken hebt en de demper weer gemonteerd hebt, dan lijkt me dat niet de oorzaak.

Gaat alleen de startmotor rond? geen geluiden alsof hij bijna aanslaat? Hoe lang zat er tussen een lopende motor en nu?
 
Klep is dat ronde ding onder de voetsteun, met 2 kabels er aan.

Cat is de verdikking waar 4 uitlaatbochten bij elkaar komen, recht onder de onderste punt van het frame op het bovenste plaatje.

Die klep wordt aangestuurd door en elektromotortje via 2 kabels, Benieuwd of die kabels er nog zitten of dat het motortje ook uitgebouwd is en er een contrastekker of andere software/hulpmiddel tegen foutmeldingen in/opzit.

Maar als de motor liep met deze linkpijp en jij alleen demper gedemonteerd hebt, db-killer erbij gestoken hebt en de demper weer gemonteerd hebt, dan lijkt me dat niet de oorzaak.

Gaat alleen de startmotor rond? geen geluiden alsof hij bijna aanslaat? Hoe lang zat er tussen een lopende motor en nu?

Die kabels zitten er allemaal niet meer. Er zit verder ook niks anders op ofzo. Hij heeft er nooit moeite mee gehad tot nu toe.
De startmotor gaat rond maar ik heb niet de indruk dat ie bijna aanslaat. Er zat een uur of 3 tussen lopende motor en niet-meer-lopende-motor.
Ik heb 'm namelijk gister (pas) uit de winterstalling gehaald, daar heeft hij 5 maanden gestaan zonder druppellader. Ik had verwacht dat de accu leeg was maar hij startte meteen. Thuis aangekomen, paar uur laten afkoelen en toen de db-killer erin gezet.

Ga nou eerst ff die extra killer eruit halen en probeer het nog eens.

Ja ga ik zeker doen als ik ff tijd heb en het niet meer regent :-)
Maar ik was benieuwd of dit een bekend iets is, maar dat lijkt niet zo te zijn.
 
Het zou best je accu kunnen zijn. Hang hem eens een paar uur of dag aan de lader en probeer het dan nog eens. 5 maanden zonder (druppel)lader vindt een accu meestal niet leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan