FZ6 staat iets te arm

Biking

MF veteraan
18 sep 2001
2.600
0
Tegelen
Gisteren m'n fz6 op de testbank gehad. We kwamen op 92 aw pk's uit. Volgens de uitdraai stond de motor iets te arm afgesteld ==> 14 ipv 13 (lucht mengsel verhouding). Ik heb een k&N filter gemonteerd, een laser xtreme 4 pijps uitlaat en de katalysator is vervangen door een open stuk pijp. De motor loop op zich erg lekker. Geeft die arme afstelling op den duur problemen of valt dit nog binnen de marge?
 
nouja ik weet niet hoeveel je nog van plan bent op je fiets te rijden, maarja ik zou zelf het zekere voor het onzerkere nemen en hem gewoon ff opnieuw laten afstellen... een te arm mengsel kan je kleppen slopen oid geloof ik of ze worden te heet ofzo :?
 
biking mijne loopt ook ietsjes te arm nu door K&N filter en open pijp..

mijn AF lijn ligt ook rond de 14 ipv de 13 en op zich maakt dit niet veel uit.. je motor zal er niet stuk van gaan, enige is dat je niet al het potentiele uit je blok nu haalt...alsof die ene pk nog verschil uitmaakt op de weg :P
 
biking mijne loopt ook ietsjes te arm nu door K&N filter en open pijp..

mijn AF lijn ligt ook rond de 14 ipv de 13 en op zich maakt dit niet veel uit.. je motor zal er niet stuk van gaan, enige is dat je niet al het potentiele uit je blok nu haalt...alsof die ene pk nog verschil uitmaakt op de weg :P

Anders zet ik wel het oude luchtfilter terug dan zou ie weer ok moeten zijn. Wat een verschil in vermogen trouwens met die gast uit het fazer topic. Hij beweert dat ie 102 aw pk's heeft. Terwijl een fz6 standaard 98 krukas heeft. :?
 
ik stond ook al te kijke, maar die van hem is op en top afgesteld zeker..en die bank was misschien wat overenthousiast :9

maar je kan gewoon je K&N filter erin late hoor... dat ie beetje te arm loopt heeft voor het normale gebruik geen enkel effect.. tenzij je echt ALLES uit je blok wil hale en het circuit op gaat.
 
Ik ga gemiddeld een 2 keer per jaar het circuit op en daar wordt ie toch wel behoorlijk mishandeld. de laatste keer reed ie 1 op 7 en moest er een halve liter olie bij B|
 
Anders zet ik wel het oude luchtfilter terug dan zou ie weer ok moeten zijn. Wat een verschil in vermogen trouwens met die gast uit het fazer topic. Hij beweert dat ie 102 aw pk's heeft. Terwijl een fz6 standaard 98 krukas heeft. :?
Beweren :?
Zou zeggen je hebt de uitdraai gezien.
De kat. zit er ook nog tussen trouwens :9
Wilde ik niet weghalen ivm evt. extra herrie.
Heb wel een PCIII usb erbij die 3,7pk winst maakte.
Stond eerlijk gezegd ook raar te kijken.
 
Misschien een stomme vraag maar is jouw motor uitgerust met een injectie of carburateurs?

Ik heb namelijk een CBR 600 FSport 2001 met injectie.
Ik heb ook een k&n vervangingsfilter en een laser hotcam einddemper.

Alleen heb ik mijn motor nog niet op de bank gehad want de eigenaar van de zaak waar de bank stond zei dat het niet nodig was omdat mijn motor van fabriek-af al vrij rijk stond en zichzelf tot een bepaalde hoogte bijregelde... :?

binnenkort misschien toch maar een keer op de bank ,dan weet ik het zeker. -O-
 
Injectie

@Aussie
Ik heb de uitdraai nog eens bekeken en het is niet te geloven. Als je normaal 98 krukas pk's moet hebben en er dan 102 op het achterwiel hebt. Wil jij je benzineverbruik eens bij houden de komende tijd? Misschien dat ik ook zo'n pc III wil gaan proberen. Ik had zo'n ding op m'n sv'tje en die knapte er ook behoorlijk van op.
 
Laatst bewerkt:
Injectie

@Aussie
Ik heb de uitdraai nog eens bekeken en het is niet te geloven. Als je normaal 98 krukas pk's moet hebben en er dan 102 op het achterwiel hebt. Wil jij je benzineverbruik eens bij houden de komende tijd? Misschien dat ik ook zo'n pc III wil gaan proberen. Ik had zo'n ding op m'n sv'tje en die knapte er ook behoorlijk van op.
Ben wel benieuwd naar de uitdraai dan met zoveel winst aan vermogen.
 
Injectie

@Aussie
Ik heb de uitdraai nog eens bekeken en het is niet te geloven. Als je normaal 98 krukas pk's moet hebben en er dan 102 op het achterwiel hebt. Wil jij je benzineverbruik eens bij houden de komende tijd? Misschien dat ik ook zo'n pc III wil gaan proberen. Ik had zo'n ding op m'n sv'tje en die knapte er ook behoorlijk van op.

Zal ik voor je doen.
Heb gisteren toevallig getankt.
Las toen de FZ6 net uit was in een test enorme verschillen tussen bepaalde exemplaren.
Weet ff niet zo snel meer welk blad, maar die hadden er 1 met 100pk in std trim (wat zij nogal veel vonden) en hebben gelijk een andere geregeld en die had er 90. Ook zij snapten er toen niets van.

Ben wel benieuwd naar de uitdraai dan met zoveel winst aan vermogen.

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan