fz750 start niet en heeft hulp nodig dit is mijn laatste motor lukt het niet dan stop ik

  • Onderwerp starter bert60 een oudwe rookie
  • Startdatum
B

bert60 een oudwe rookie

Guest


ik bert 63 jaar heb al 10 jaar een yamaha fz 750 en deze fz heeft echt hulp nodig zijn eigenaar is totaal geen sleutelaar al veel tips gehad maar ik kan ze niet uitvoeren. korte sos starten prima . weer starten niks meer alleen licht brand nog. hooft zekering ziet er slecht uit vervangen en blijft heel. starten niks start . nieuw vervangen start relay niks . start motor door verbonden starten ja. maar aan slaan nee .wilde niet door starten. accu vol en nieuw. vele tips gehad maar ik kan ze niet uit voeren is er iemand in de buurt van hilversum die mij kan helpen heel graag aub vrg bert
 
Voor wat het waard is : TS meldde dat zijn motorfiets een Amerikaanse import is. Welnu, "Amerikaanse" motorfietsen zijn geconcipieerd om op slechte benzine met weinig octaan en veel smerige additieven te lopen.
Mogelijk zijn het dus NIET de carburateurs, die hier het probleem opleveren.
Genoeg nagedacht naar je zin, zonneschijn ?
 
Voor wat het waard is : TS meldde dat zijn motorfiets een Amerikaanse import is. Welnu, "Amerikaanse" motorfietsen zijn geconcipieerd om op slechte benzine met weinig octaan en veel smerige additieven te lopen.
Mogelijk zijn het dus NIET de carburateurs, die hier het probleem opleveren.
Genoeg nagedacht naar je zin, zonneschijn ?
Hoogstwaarschijnlijk hebben de ventieldopjes ook geen of weinig invloed op de problemen van ts, is toch ook irrelevant????
Ging alleen om de opmerking dat er bitsig gereageerd zou worden.
Mijn nederige excuses dat ik daarop reageerde allerliefste mede mf-er.
Ik zal het nooit meer doen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf, rij ff naar Hilversum, gooi wat rotte benzine in dat ding en start hem even voor ts, iedereen weer blij.
 
iig van die schoonmaakmeuk voor door de benzine...
vind de motor ook wel een keer lekker..

verder zoals aangegeven met geïsoleerde tang proberen contact te maken... bij de starter dan...
ik kom niet in die richting, anders had ik wel even komen buurten...
 
Hoogstwaarschijnlijk hebben de ventieldopjes ook geen of weinig invloed op de problemen van ts, is toch ook irrelevant????
Ging alleen om de opmerking dat er bitsig gereageerd zou worden.
Mijn nederige excuses dat ik daarop reageerde allerliefste mede mf-er.
Ik zal het nooit meer doen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf, rij ff naar Hilversum, gooi wat rotte benzine in dat ding en start hem even voor ts, iedereen weer blij.

Zit wat in..... zowel slijkmoto als cas hebben iets te melden. Het enige waar het op 'fout' loopt is de toon van de muziek, inhoudelijk is voor beiden wat te zeggen.

Verduidelijking vragen kan helpen, maar kan ook off-topic gaan in de hand helpen.

Dat is typisch aan een forum bericht, je kan 100% gelijk hebben, maar door een bepaalde formulering het nooit krijgen of juist alleen een niet ter zake doende discussie uitlokken.
 
Nou vooruit, met de zalige kerstgedachte in mijn achterhoofd, zal ik eens naar dat ding kijken?
Toevallig een heeel lang weekend.
Zeg niet dat ik alles oplos maar kan je waarschijnlijk wel op weg helpen.
Als je maar wel ruimte hebt om binnen te werken, buiten op straat sleutelen doe ik echt niet meer.

Zo'n aanbod lag er ook al fz750 start niet en heeft hulp nodig dit is mijn laatste motor lukt het niet dan stop ik maar zo te lezen is daar niet op gereageerd door topicstarter. Benieuwd of dat nu wel gebeurd.
Toch een verdomd aardig aanbod, van beiden !! :}
 
Voor wat het waard is : TS meldde dat zijn motorfiets een Amerikaanse import is. Welnu, "Amerikaanse" motorfietsen zijn geconcipieerd om op slechte benzine met weinig octaan en veel smerige additieven te lopen.
Mogelijk zijn het dus NIET de carburateurs, die hier het probleem opleveren.
Genoeg nagedacht naar je zin, zonneschijn ?
man toch, die FZ is net dezelfde als degene die wij hadden. jappen zijn geen stoemmerikken die graag dubbel werk gaan doen als het van de eerste keer ook goed kan.
 
heb als het goed is alles gecontroleerd. blijft over een kabelboom met sluiting hij is wel in port uit Amerika dus zal ook wel iets andere kabel boom hebben bert
Ja, dat klopt....een enkel draadje zit iets anders. Dat is op afstand nauwelijks aan te geven. Check-check en meten.
Ik heb een Japanse 85-er FZ (dus ooit in Japan op de weg gezet) met een 91-(Europees)-blok, daarop zit een Europese kabelboom en veel gemonteerde onderdelen zijn van een USA-donor uit 1987.
O, ja ook nog, ik heb nu 1 pick-up, dat waren er voorheen 2, aan beide zijden blok zat er 1. Bij het CDI-kastje enkele draden anders vastknopen.
Dus al met al is mijn FZ van alles wat, en toch gaat ie als de brandweer!!

Als ik bij de dealer onderdelen wil bestellen en de vraag komt van welke bouwjaar is ie? Dan................. Ik weet niet!!
 
Daar ging ik inderdaad even van uit, mijn fout.
Zelfde met de koppeling intrekken (als dat moet bij een FZ?)
FZ moet wel vrij staan. Koppeling is nvt
Voor wat het waard is : TS meldde dat zijn motorfiets een Amerikaanse import is.
Welnu, "Amerikaanse" motorfietsen zijn geconcipieerd om op slechte benzine met weinig octaan en veel smerige additieven te lopen.
Mogelijk zijn het dus NIET de carburateurs, die hier het probleem opleveren. Genoeg nagedacht naar je zin, zonneschijn ?
Voor USA uitvoering maakt carb niets uit. Mijn huidige carb is een USA-carb.
Neem een volle accu mee!
YES :t
Een draadboompje en multimeter
Dat lijkt me zeker niet verkeerd. Meten-meten-meten!
starterpilot of remmenreiniger..
Heb ik al eerder aangegeven. Snelstarter of iets wat er op lijkt.

Maar alles bij elkaar......................
1. Voortaan motor voor langere duur wegzetten met ethanolvrij.
Anders zit je in het voorjaar weer te kl*ten en wordt het de ultrasoon-bak.
Het is iig dat MIJN FZ daar heel gevoelig voor is. Brandstofprobleem is voor mij datgene waar ik de meeste sleutel-uren in heb zitten.
Vervuilde en verroeste tank, vuile slangen, benzinefilter vies, vlotterkamer van carbs gegomd, sproeiers verstopt......................:X
2. Volle accu en tijdens start, spuiten met snelstarter. Loopt ie wel, dan carb-probleem en dat wordt reinigen.
3. Zo niet dan vonkencheck. Overal vonk? Bougies oke? Kabels goed aangesloten op de dop? Bobines oke? (goede Ohm-waarde?)
 
Zo'n aanbod lag er ook al fz750 start niet en heeft hulp nodig dit is mijn laatste motor lukt het niet dan stop ik maar zo te lezen is daar niet op gereageerd door topicstarter. Benieuwd of dat nu wel gebeurd.
Toch een verdomd aardig aanbod, van beiden !! :}
Neem een volle accu mee!
en een geïsoleerde tang...
starterpilot of remmenreiniger..
Een draadboompje en multimeter

problemen met 2 verschillende citaten in 1 post ? ;)
ik zat maar te kijken of er nu 2 verschillende topics waren.

Als bert even aan wil geven wat hij er voor over heeft dat er iemand komt kijken , dan graag.
leuk als er koffie en een koek word aangeboden, maar met een benzineprijs van 1,80 de liter moet men wel heel dichtbij wonen om voor een 'bakkie'
even te komen kijken. En inderdaad even melden of er overdekt naar gekeken kan worden want met dit weer word je buiten koud, nat en als het dat weer is zie je ook nog eens niks.
 
Bert denkt helemaal nergens over na....................:9
Hij zit in een hoekje te huilen, dat ie op z'n oude (?) dag zo slecht behandeld wordt. ;(
Zelfs heel goed aanbod voor hulp daar haakt hij niet op aan. Zie de topics hierboven.

Dat zijn FZ nog steeds niet loopt is vooral aan zichzelf te danken/ wijten. :X
NIEMAND van FZ-forum gaat nog vieze handen maken in Hilversum. Dat ligt vooral aan B. zelf!! |(
Dan rest 'm niets anders meer dan deze FZ te verkopen. Voor 50 euries wil ik 'm wel ophalen!

En zeker weten dat ie binnen de kortste keren zal gaan lopen. Dan kan deze FZ weer de weg op.:t
 
Het eindpunt van deze FZ lijkt bereikt. Altans voor Bert.
Dit topic is in een doodlopende straat gekomen. Hier verder nog iets aan toevoegen is geheel nutteloos!

Mijn aanbod dat ik zijn FZ in Hilversum kom ophalen voor €50, die staat nog steeds.
Lijkt me heel sterk dat ik 'm niet snel weer aan de praat heb. Daarna besluit sloop of verkoop naar mede FZ-liefhebber.
Ik blijf hier meelezen..................*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan