FZR1000 Monster Energy

BasJ

Rookie
15 aug 2012
3
0
Spijkenisse
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Bas, 24 jaar oud, en kom uit Spijkenisse.
Sinds vorige week heb ik mijn motorrijbewijs. Ik rij al wel 8 jaar Zündapp :] en 6 jaar auto.

Hier dan mijn streetfighter, op basis van een Yamaha FZR1000 uit 1990.
Deze is opgebouwd door Ruud, hier te zien op het forum van de fzrclub:
Ruud's Fzr 1000 projectje

Ruud is degene die er grotendeels voor gezorgd heeft dat de motor er zo uitziet, dus met de Honda CBR600RR kont, de RVS uitlaat en de motorrevisie.

Zelf heb ik er weinig aan veranderd, wat kleine reparaties, nieuwe lampjes, nieuwe kentekenplaat, en een nieuwe tellerunit, want de oude was écht bagger.

imag1023o.jpg


Voor de paar honderd kilometer die ik ermee heb gereden rijdt hij heerlijk, echt een enorm vermogen (zeker voor een eerste motor) en bijzonder wendbaar icm het superbike stuur.
Remt ook bijzonder goed, dit door de RVS remleidingen voor.
Een paar dingen: De motor rookt een beetje, hij stinkt ook een beetje als je er achter rijdt. Nou heb ik op de projectpagina van Ruud gezien dat de cilinders gehoond zijn, en de kleppen opnieuw ingeslepen, misschien dat het daar toch mee te maken heeft.
Opzich erger ik me er niet aan, ik hou het pijl goed in de gaten, en sinds ik de olie ververst heb, blijft hij netjes op max staan.

Verder maakt de uitlaat een enorm kabaal, wel erg mooi hoor, maar oom agent zal het niet op prijs stellen... zoals op onderstaande foto te zien is, waren de dempers leeg(!). Ik heb ze met demperwol gevuld en het klinkt wel wat beschaafder, maar nog steeds te hard.

imag1044p.jpg


Er zal wel wat kritiek op komen, maar ik ga er waarschijnlijk een electronische vlinderklep in maken. Dit om wel van het geluid te kunnen genieten, maar ook om op bepaalde momenten toch stil te kunnen rijden, denk aan woonwijken ed.

De tellerunit die ik erop gezet heb is een Koso RX2. Bevalt erg goed, zitten nieuwe sensoren bij voor water en olietemperatuur, snelheid en een toerentellerkabel (kan je om je bougiekabel heen wikkelen, of aansluiten op de CDI).

Nog wat foto's:

imag1205.jpg

imag1203.jpg

imag1192.jpg

imag1189.jpg

imag1186.jpg

imag1182.jpg

imag1294d.jpg

imag1183.jpg




Verder nog weinig te melden, ik zal hier de verdere veranderingen posten.

Dus.. wat vinden jullie ervan?
 
Laatst bewerkt:
leuk ding!!

zal voor andere grotere koplampen nemen om het geheel aan de voorkant wat meer body te geven
 
ik heb ook een fzr1000 gehad , geen damesbrommers, helaas kende ik niets dan ellende en heb ik de stekker uit het project moeten trekken.

vette fiets heb je!
 
hele vette fiets, maar die rooie achter je hou jij niet bij :). zelf heb ik een zx12r (grijs). wel jammer van die monster stickers (hebben die het project betaald?)
 
@WouterBr: Dankje! Misschien ooit nog een upsidedown vork erin, maar deze heeft net nieuwe keerringen... dus nog even wachten tot deze versleten zijn ;)

@vfrfighter: Dankje! Opzich vind ik de koplampen nog wel staan bij de fiets, het enige nadeel is dat er H3 lampen inzitten, en ik dus geen grootlicht heb...

@pieterklaas: Balen man! Toch zijn de onderdelen voor deze motor goed verkrijgbaar, zelfs complete blokken zijn voor niet al te veel te vinden, mocht het ooit nog eens goed fout gaan met deze...
Thanks!

@bradpiet: Dankje! Nee inderdaad, die ZX12r is toch een stúk sneller, maar deze is duidelijk niet voor snelheid gebouwd, meer voor wendbaarheid. De jongen die op die kawa rijdt vindt deze een stuk lichter sturen, meer een gooi-en-smijt fiets, terwijl de kawa meer een verfijnd racemonster is.
Die stickers zijn inderdaad niet helemaal top, al moet ik zeggen dat het wel een beetje karakter geeft. Dan te bedenken dat ik er al 5 stickers vanaf gehaald heb ;) Op de koplamp zat bijvoorbeeld een flinke.
En tsja.. als ik nu de stickers eraf haal dan klopt de topic-titel niet meer xD

@artie: Dankje, maar waarschijnlijk blijft hij de eerste periode wel zo :) Het is m'n eerste motor, even rustig aan doen met de verbouwingen. Net veel geld uit gegeven aan het rijbewijs, plus de aanschaf van deze en de dingen die ik er tot nu toe aan gedaan heb (tellerunit was niet cheap :( ).
Even in de planning kijken, mocht ik tijd hebben kom ik zeker wel even langs, neem gelijk wat anderen mee :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan