het zit te broeien hier............wil iets bouwen maar dan totaal anders,
b.v ben in het bezit van een r-1 blok en een fzr 400 frame .....voel je hem al ?
wil dit op een of andere erin pas maken en er een serieuze project van maken, maar heeft iemand hier ervaring mee of info hierover, kom er wel uit maar wil wel eerst weten of dit een beetje een haal bare kaart is ....of kan ik beter een fzr 1000 blok pakken.
en met een beetje geluk een r6 2005 swingarm erin liefst natuurlijk zo'n swingarm uit 2006 maar daar waren we nog niet.....
ja ik heb zitten dromen jah maar nu moet het waarheid worden ....
tis m'n eerste topic en heb gelijk serieuze reacties ......... bedankt
tis me wel eens eerder gelukt om in een yzf 750 frame in fzr 1000 blok in te hangen zonder alteveel moeite.....achteraf, daarna de nokkeassen overzetten weer van de yzf 750 in de kop van de 1000 wat meer moeite gaf achteraf, de klepspeling goed te krijgen
uitlaatsysteem in de kont van bos erop r-1 kont daarop .....dus die ervaring heb ik al ( foto's volgen later)
ik denk dat ik voor een yzf 1000 blok ga want dat gaat beter lukken lijkt me qua modificatie, uiteindelijk kan ik altijd nog een keer dat geintje uithalen van die nokkeassen en ! met de versnel.bak van 750 ( zet je ook zo over weet ik uit ervaring ) want dat zijn er 6 dus korter geschakeld als blijkt dat het standaard fzr 1000 tegenvalt
maar het r-1 blok laat me nog niet los ......welk frame is nou het ow-01 frame het fzr 400 frame of het yzf 750 frame heb het geweten maar ben het vergeten, vraag dit om een beetje indicatie te krijgen van het stijfheid van het frame wat ook zeker niet onbelangrijk is ..... i know
Ook een groot verschil wat voor fzr400 het is..
Maar ik begreep eruit een 3tj ?
Volgens mij best een stevig framepie,maar volgens mij is het meer je achterbrug wat bepaalt of kan of niet ??
tis ook meer het geheel wat juist de cirkel rondt maakt ( frame/ voorvork/achterbrug/ gewichtsverdeling/geometrie / enz)...en dat maakt het juist zo leuk om er mee te spelen, teminste zo lang het lukt en dan ook nog goed werkend
en heb nog een yzf 750 achterbrug die is voorlopig genoeg, fzr 1000 brug is iets langer en minder stijf dan de yzf brug komt door de xtra brug ......maarr bedankt !
heb nog een yzf 750 frame liggen met wat klein spul eraan en het blok met slechte drijfstang. schade thunderace weet ik nog staan met goed blok en uitlaat
waarom slotje? Dit is nou net zo'n lekker onderwerp
FZR1000 blok in YZF750 frame is vaker gedaan, ging zo goed dat Yamaha het maar zelf is gaan doen zodat ze een flinke fiets hadden voordat de R1 productierijp was. Ze noemden deze hybride zelf "YZF 1000 Thunderace"
Het 1000 blok is zelfs in de FZ750 te hangen, gaat nog relatief eenvoudig. En zelfs met wat aanpassingen (flink opboren, NOS) gaat dat goed met het 'ouderwetse' FZ frame (klikkerdeklik). Zou dus met het deltabox frame van een FZR, ook al is het 400, zeker zo goed moeten kunnen.
Heb niet het hele topic doorgenomen maar in engeland had er iemand een eerste generatie fireblade blok in een FZR 400 frame gehangen. Moest wel het frame aanpassen dacht ik.
Ben ik nou de enige die zichzelf afvraagt wat er nou verzekeringstechnisch gebeurt als je (om wat voor reden dan ook) crasht met een FZR400 (op kenteken) waar een 1000cc blok in hangt??