fzr400 met een fzr 1000 blok

sjeeseend

MF'er
15 mei 2004
154
0
zuid-holland
het zit te broeien hier............wil iets bouwen maar dan totaal anders,
b.v ben in het bezit van een r-1 blok en een fzr 400 frame .....voel je hem al }) ?

wil dit op een of andere erin pas maken en er een serieuze project van maken, maar heeft iemand hier ervaring mee of info hierover, kom er wel uit maar wil wel eerst weten of dit een beetje een haal bare kaart is ....of kan ik beter een fzr 1000 blok pakken.

en met een beetje geluk een r6 2005 swingarm erin liefst natuurlijk zo'n swingarm uit 2006 maar daar waren we nog niet..... :9

ja ik heb zitten dromen jah maar nu moet het waarheid worden ....

wie weet iets hierover ???
 
Dat geldt natuurlijk ook voor een FZ1000 of GSX-R 7/11. Officieel zou ie opnieuw gekeurd moeten worden zodat het 1000 (resp 1100) blok in het kenteken komt. Maar of je dat voor elkaar krijgt???

Ik weet wel dat er in D jongens rondlopen die het kilo blok in de FZ eingetragen hebben. En als je zo'n motor importeert zou het misschien wel lukken. Is tenslotte ook een methode om een motor die in NL niet met 25 kW geleverd wordt toch met 25 kW op kenteken te krijgen.

Greetz, Dutch
 
heb het voor de fz bij de verzekering eens nagevraagd. Daar zeiden ze geen probleem. De cilinderinhoud en vermogen werdt gewoon veranderd in de verzekeringspapieren.

Goed een 400 honderd framepje weet ik nie wa de verzekering daarvan vindt. Naar mijn mening is de verzekering zowiezo het startpunt bij elke ombouw. je zou maar onverzekerd rondrijden

suk6 :+
 
heb het voor de fz bij de verzekering eens nagevraagd. Daar zeiden ze geen probleem. De cilinderinhoud en vermogen werdt gewoon veranderd in de verzekeringspapieren.

Da's 1, maar de motorfiets moet ook aan eigenschappen op het kentekenbewijs voldoen. Dus als daar staat "model FZR400" en "cylinderinhoud 1002 cc" dan wordt ie gewoon als een dikke duzend verzekerd. Moeilijkheid is imho om het dikke blok op het kentekenbewijs te krijgen.

Geldt waarschijnlijk ook voor auto's, als iemand daar z'n 1.6 in de soep draait en er een 1.8 in legt omdat ie daar toevallig tegenaan liep dan zou dat in geval van schade problemen op kunnen leveren. Zelfs als die 1.8 uit hetzelfde model auto kwam. Bij een auto valt natuurlijk minder op welk blok erin ligt en zal (zeker als je geen 1.6 plaatje meer achterop hebt) minder opvallen dat er iets aan verandert is. Maar als het puntje bij paaltje komt.....
 
Da's 1, maar de motorfiets moet ook aan eigenschappen op het kentekenbewijs voldoen. Dus als daar staat "model FZR400" en "cylinderinhoud 1002 cc" dan wordt ie gewoon als een dikke duzend verzekerd. Moeilijkheid is imho om het dikke blok op het kentekenbewijs te krijgen.

Geldt waarschijnlijk ook voor auto's, als iemand daar z'n 1.6 in de soep draait en er een 1.8 in legt omdat ie daar toevallig tegenaan liep dan zou dat in geval van schade problemen op kunnen leveren. Zelfs als die 1.8 uit hetzelfde model auto kwam. Bij een auto valt natuurlijk minder op welk blok erin ligt en zal (zeker als je geen 1.6 plaatje meer achterop hebt) minder opvallen dat er iets aan verandert is. Maar als het puntje bij paaltje komt.....

Gaat je (geloof ik) €180 euro kosten :Y (kenteken papieren die niet overeenkomen met de werkelijkheid)
 
Gaat je (geloof ik) €180 euro kosten :Y (kenteken papieren die niet overeenkomen met de werkelijkheid)

Da's nog te overzien. Het probleem komt als er een ongeval is en de verzekering mag dokken. Zelfs als de tegenpartij schuld is zal -als ze er achter komen- diens verzekering heel waarschijnlijk proberen (een deel van) de schuld in jouw schoenen te schuiven. En dan praten we over heel andere bedragen '(
 
Heb zelf een thundercatblok in een fzr400 rr frame gehangen,met veel aanpassingen kon er ook een fzr 1000 achterbrug in ;) ;) ;)


full



Er is veel mogelijk maar een R1 blok in een 400 frame weet het niet :N
Gebruik deze motor alleen op het circuit moet zeggen het gaat prima [tot nog toe] :X
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een thundercatblok in een fzr400 rr frame gehangen,met veel aanpassingen kon er ook een fzr 1000 achterbrug in ;) ;) ;)


(Afbeelding)


Er is veel mogelijk maar een R1 blok in een 400 frame weet het niet :N
Gebruik deze motor alleen op het circuit moet zeggen het gaat prima [tot nog toe] :X


vraagje:

heb je veel moeten aanpassen om een 600 blok in een 400 te krijgen?
Zijn er motoren waarbij je zonder aanpassen een 600 blok in een 400 kan krijgen?
 
Ik weet wel dat bij een YZF 750 er makkelijk lees zeer gemakelijk ee nThunderace blok past. Twee plaatjes ijzer bij ophanging frame en klaar.
Natuurlijk wel bedrading ect aansluiten al met al toch wel wat werk natuurlijk.
full

Maar wel lekker veel power 128 pk en 100 nm koppel aan het wieletje.

Groet Dave Nada
 
vraagje:

heb je veel moeten aanpassen om een 600 blok in een 400 te krijgen?
Zijn er motoren waarbij je zonder aanpassen een 600 blok in een 400 kan krijgen?

Viel best wel mee alleen de ophangpunten van de cylinderkop zijn verlast.[ingekort]

De achterbrug was een ander verhaal :X

Ik heb destijds gekeken naar het onderblok,als dat hetzelfde is als het blok met een grotere cylinderinhoud is het wel pas te krijgen.
Denk dat het zo overlepelen van een anderblok niet gaat lukken een kleine aanpassing kom je niet onderuit.
 
Laatst bewerkt:
Weet nog wel dat er vroeger bij een motorzaak een oud Zeelenberg monteur werkte (als ik het goed had begrepen) als verkoper en die tunede allerlei Honda's. Had ook meerdere CBR 600's met een Fireblade blok uitgevoerd (al dan niet geblueprint). Geeft leuk effect op de vermogensbank bij de bedienende man :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan