Ga niet op een Multistrada rijden levensgevaarlijk

Mensen vinden 'm lelijk of juist niet! Dat krijg je wanneer er een echt design staat i.p.v. japanse eenheidsworst :z . Enige durf kan meneer Terreblanche niet o...
Design is het meest misbruikte woord ter wereld en staat helemaal nergens voor. Dit is een gewoon ontwerp, zoals een jap dat ook is. Sommige mensen die denken verstand van design te hebben, vinden blijkbaar dingen mooi die de meeste mensen lelijk vinden. Ze denken dat ze daarmee exclusief zijn en tot een of andere elite behoren.
Dit gevoel krijg ik dus als ik bovenstaande reactie lees. Echt design, ja joh slaap lekker..... :Z :Z
 
In mijn ogen stukken mooier met de standaard dempers, deze steken te ver uit.

toffe moto dat wel, zou er wel eens mee willen rijden.
 
Mensen vinden 'm lelijk of juist niet! Dat krijg je wanneer er een echt design staat i.p.v. japanse eenheidsworst :z . Enige durf kan meneer Terreblanche niet ontzegt worden ;)

Oh, DJ.Verhulst, de mijne is ruim 1 1/2 jaar oud en is best wel te koop:

zilvergrijs, 13.000 km, vr.pr. 9900,- Euro

Onderhoudskosten vallen mee: 't is een twee-klepper ipv een vierklepper (dat scheelt) en stellen doen ze 1x in de 20.000 km en da's dan wel wat meer werk (vanwege desmo-klepbediening). Verder is er geen plaatwerk om te verwijderen, dus je kunt overal makkelijk bij. Die van mij heeft bovendien een Scottoiler dus de ketting gaat tig-duizenden kilometers mee.

HJ

leuk ,,, ik heb een TA uit 94 ,,,
Is wel niet zo spannend design als een duc , maar ook op leeftijd geen nare verassingen ,,, TA's lopen makkelijk 150.000 zonder revisie je kan bijna alles zelf ook de kleppen stellen , draaien op goedkope olie etc.


Maar aan de andere kant het geluid van een Duc is uniek...
Maar ook € 9900 is nog steeds boven mijn budget ....
Toch aardig van je...
Ik ben bang dat ook als ze 10 jaar oud zijn betaal je ...


Valt me mee 20.000 kleppen stellen ....
 
Design is het meest misbruikte woord ter wereld en staat helemaal nergens voor. Dit is een gewoon ontwerp, zoals een jap dat ook is. Sommige mensen die denken verstand van design te hebben, vinden blijkbaar dingen mooi die de meeste mensen lelijk vinden. Ze denken dat ze daarmee exclusief zijn en tot een of andere elite behoren.
Dit gevoel krijg ik dus als ik bovenstaande reactie lees. Echt design, ja joh slaap lekker..... :Z :Z

Gna, gna! Knuppels, hoenderhokken })

Je hebt gelijk, d'r wordt een hoop geluld over design. Toch is't wel een vak. Als ze een motor vorm geven, moeten ze bedenken wat het publiek aanspreekt tegen de tijd dat de motor op de markt komt (meestal een jaartje of wat later). De jappen brengen iedere 2 jaar een nieuwere versie uit, en daar zie je zo'n model ook echt evolueren. Die motoren zijn bij de tijd, maar zelden vooruitstrevend. Alleen Yamaha komt af en toe echt verassend uit de hoek; nu weer met de MT-01. Suzuki had een jaar of 2 geleden een woest uitziend apparaat, de 'Road King' of zoiets, maar ze hadden niet het lef om 'm echt te bouwen. Nu zie je bepaalde stijl elementen terug op een Benelli TNT en zelfs op de nieuwste Kawasaki ER-6!

De modellen van de europese fabriekanten lopen langer en het design moet dus ook langer mee gaan. Misschien dat ze daarom wat vooruitstrevender/gedurfder zijn. Hoewel ... een Ducati ST3 ziet er weer heel japans uit ... en de Monster-varianten lopen al zo lang dat het bijna klassiekers lijken ...

HJ
 
Hartstikke mooi ding, man ! Ik hoop dat je heel veel veilige plezierkilometers op dat ding gaat maken.
 
Design is het meest misbruikte woord ter wereld en staat helemaal nergens voor. Dit is een gewoon ontwerp, zoals een jap dat ook is. Sommige mensen die denken verstand van design te hebben, vinden blijkbaar dingen mooi die de meeste mensen lelijk vinden. Ze denken dat ze daarmee exclusief zijn en tot een of andere elite behoren.
Dit gevoel krijg ik dus als ik bovenstaande reactie lees. Echt design, ja joh slaap lekker..... :Z :Z


:X :X :X :X :X :X

:+
 
Jij een keer op m'n VFR800 en ik op dat hobbelpaard, misschien raak ik dan overtuigd ;) . Nog even een ding, voor iedere motor heb ik respect, al is het alleen maar omdat het een motor is. Uiteraard geniet de ene motor wat meer respect dan de ander.

He, veel plezier d'r mee :Y
 
leuk ,,, ik heb een TA uit 94 ,,,
Is wel niet zo spannend design als een duc , maar ook op leeftijd geen nare verassingen ,,, TA's lopen makkelijk 150.000 zonder revisie je kan bijna alles zelf ook de kleppen stellen , draaien op goedkope olie etc.
Er wordt altijd erg dramatisch gedaan over het stellen van Ducati kleppen, maar zeker op een tweeklepper is het eigenlijk maar een heel eenvoudig mechaniekje hoor. En het zijn er in totaal maar 4 natuurlijk. Niet dat ik het zelf doe, maar ik zou er mijn handen niet voor omdraaien.

Verder kun je ervan uitgaan dat een tweekleps Ducati blok behoorlijk bombestendig is. Het ontwerp stamt uit eind jaren 70, daar zijn echt de kinderziektes wel uit. De mijne heeft nu 50.000 gelopen en heeft eigenlijk alleen wat aanloopproblemen gehad. Daar had ik al rekening mee gehouden, hij is wel door Italianen in elkaar geschroefd natuurlijk. Er zitten wel wat kleine dingetjes waarvan je je afvraagd waarom dat met net zoveel moeite niet wat handiger was ontworpen. Wanneer bijvoorbeeld de transmissiedempers in het achtertandwiel kapot gaan, lopen ze de kettingspanner in. Het was in mijn ogen best mogelijk geweest dat zo te bouwen dat ze geen kant op kunnen.

Onderhoud is naar mijn idee ongeveer gelijk aan mijn oude TDM. De Duc vreet echter wel behoorlijk aan de ketting: eerste ketting 18.000 kilometer, de tweede (met Osco) 22.000. Banden gaan ook wat sneller, maar dat zal wel een andere oorzaak hebben O-) Verder zal de droge koppeling bij rustig rijden en stadsverkeer erg snel slijten. De 620 heeft overigens een natte koppeling.
 
Mooie fiets, de MS. Moest wel even wennen aan die meedraaiende ruit bovenop trouwens! Maar met de grootste Ducati-dealer van Italië in de straat zie ik 'm elke dag, fraai hoor! De TDM900 heeft behoorlijk "last" van de Multistrada en zie je die maar heel weinig hier in Zuid-Italië. V-strom wordt bijna helemaal niet verkocht terwijl de MS1000 vrolijk doorgaat en zelfs wel IN de grote stad te bewonderen valt!

Die topictitel heeft me inderdaad ook aangetrokken: "wat een onzin" dacht ik onmiddellijk toen ik op de link klikte... :}
 
Het is een zilver-grijze Multistrada 1000 DS uit 1994. Overjarig, maar nog wel nieuw!
Nog één weekje en dan op vrijdag lekker rijden!!

Als 'ie echt uit 1994 is, issie wel heel errug overjarig ;)

De mijne fungeert even weer als stand in voor de BMW R1100S waar ik het volgende probleempje mee heb:

Remklauw1.jpg


heel apart. Afgebroken remklauw t.g.v. metaalmoeheid of zo in het aluminium. Weliswaar 130.000 km mee gereden, maar dan nog. Zou voor een autmobiel fabrikant reden zijn voor een terugroepactie, niet dan?

HJ
 
Neem ook aan 2004... toch? 1994 maakte ze nog geen Multistrada, toen werd de 916 ingevoerd geloof ik.

Hoe dan ook, wel een mooie motor!! :]
 
Ik heb vandaag deze motor gezien met kofferset bij gervenmotoren in bergeijk.

Heb er vandaag een proefrit op gemaakt en ben benieuwd of er iets wat ik moet weten.

kenteken is ML-NN-71 kmstand staat op 21 100.

Nota's van startwin en boekjes zitten erbij.
 
zo'n open koppelingsdeksel maakt lawaai. :+

1799633-2-2-2.jpg


en je krijgt er zes maanden garantie bij, ik zou mn motorvakantie vast gaan plannen. :]
 
zoiezo wel die lelijke topkoffer eraf.

Maar ga ook nog kijken bij een ktm 950 sm

(is inderdaad voor motorvakanties)
 
Design is het meest misbruikte woord ter wereld en staat helemaal nergens voor. Dit is een gewoon ontwerp, zoals een jap dat ook is. Sommige mensen die denken verstand van design te hebben, vinden blijkbaar dingen mooi die de meeste mensen lelijk vinden. Ze denken dat ze daarmee exclusief zijn en tot een of andere elite behoren.
Dit gevoel krijg ik dus als ik bovenstaande reactie lees. Echt design, ja joh slaap lekker..... :Z :Z

:^ Say amen....

Bovendien vind ik het een zwakt bod om een ander type motor (jappen) te gaan afzeiken als iemand jouw smaak niet mooi vindt...

Anyway,.. to the point,...
Ik vind het een mooi aparaat,...
 
Terug
Bovenaan Onderaan