Gaat elke rijder een keer onderuit?

Na 27 schadevrije jaren, eind vorig jaar een bermvlucht. Ik reed niet eens hard de bocht door, juist wat langzamer omdat mijn vrouw achter me reed en wat was blijven hangen. Mijn vrouw zoefde gewoon de bocht door. Ik weet nog steeds niet wat ik fout deed; ik reed gewoon de weg af. Kon wel de fiets rechtop houden over zo'n 250 meter, tot bij het laatste polletje het voorwiel dwars sloeg. Toen maakte zowel ik als de fiets een fraaie salto, Had heel weinig schade, alleen een kuub aarde meegenomen in de kuip, dat was weer handig voor mijn tuin.
 
Had net 5 mnd m'n rijbewijs, wil ik de motor van me pa keren in de tuin. Hoppa, omgevallen. Lag dus met mijn been onder de motor die daardoor geen schade had. Wel 3mnd een blauwe enkel gehad |(

Voor de rest heb ik nu 8 jaar mijn motorrijbewijs en ben nog nooit gevallen/onderuit gegaan tijdens het rijden :)
 
Hoelang had jij je rijbewijs voordat je een keer schade reed?
...
ps. Zelf ben ik nog niet onderuit gegaan...gelukkig...1 jaar rijbewijs
Ik had hem koud een jaar
Wat voor motor reed je?
Mijn CB400F

Hoe kwam het?
Combinatie van factoren. Dichte begroeiing bij een uitrit, busjes tot op de hoek geparkeerd (is nu een parkeerverbod, MAG werkt dus wel) Juffer die te hard en te veel links reed, maar boven alles was ik fout, want zij kwam van rechts en ik van een uitrit :X Heeft me 1 maand gekost voor mijn voet weer heel was en toen nog 3 weken voor mijn motor het weer deed.
 
Heb mijn rijbewijs nu zo'n 12 jaar en 8 jaar geleden eens naar Schotland geweest.
Daar lekker aan het toeren, een onoverzichtelijke bocht tussen de bossen en daar lag ik op het asfalt en de motor op mijn been '(
Gelukkig op een héél rustig weggetje ergens achteraf waar zelfs de koeien volgens mij nooit een motor hadden gezien want die kwamen gelijk aanrennen toen ik daar op mijn snuffert lag ;) (tja ik lag naast een weiland)
Had wat lichte schade aan mijn Kawa 450LTD maar dat had mijn vader (die ook mee was op z'n BMW 1100) zo verholpen. Mijn knie werd steeds dikker en mijn been was van mijn gat af tot m'n enkel bont en blauw, heb daar nog zeker een aantal maanden last van gehad (en nu nog :( ) Kon gelukkig wel verder rijden al koste het me telkens veel pijn en moeite om op de motor te stappen en was al blij dat het mijn linkerbeen was anders had ik niet meer zelf kunnen rijden. Schakelen had ik zeker niet meer gekund. Dat was de eerste dag van mijn vakantie in schotland en had nog zo'n 10 dagen te gaan nl. Maar was een vakantie om nooit meer te vergeten :]
Sindsdien zit het vallen nog wel steeds in mijn achterhoofd, maar tuf nog steeds vrolijk door 8-)
 
Ik ben een keer stilstaand omgevallen. Geld dat ook????? *D
Hopenlijk wel, want dan heb ik mijn portie al gehad.
 
in 91 rijbewijs gehaald, en in 98 schade, vakantie in Engeland, rijd er zo'n stomme Engelsman aan de rechterkant op de weg...ik denk nog " wat moet die eikel hier" , maar hij zal hetzelfde wel gedacht hebben, getuige zijn niet erg hulpvaardige houding toen ik vanaf het asfalt om hulp riep na een onvrijwillige vlucht van tig meter (op zulke momenten realiseer je je pas wat een boel engelse scheldwoorden je eigenlijk kent :9 )...ofwel...GSX-F tot het dashbord in een Volvo 440, onderbeen aan gort en nu reinforced met staal, en sleutelbeen gebroken...mazzel moet je ook hebben... *D
 
eerste (en laatste) keer met een gsx600f.
ongeveer 3 maanden het rijbewijs.
zat een yoko-ohno voorband op (die door de vorige eigenaar verkracht was), een platte kant dus. motor viel daarom te veel in de bocht (van de platte kant af) en achterkant maakte daardoor een zwieper.
zelf nix :) , alleen behoorlijke kuipschade. '(
 
Voorstel: polletje over oorzaken onderuitgaan: probleem met de weg, inschattingsfout (te hard geremd, te hard gereden), andere weggebruikers etc, lijkt me wel interessant.

Ik ging 3x onderuit: 1x onderuit geremd, 1x door lekke band, 1x door te plat door bocht over verdrijvingsvlak (altijd door eigen schuld dus, helaas)

Oh eh 1e keer 11 jaar na rijbewijs...
 
Laatst bewerkt:
Ik had mijn rijbewijs nog niet eens en toe lag ik al was een honda shadow een lesmotor. Ik moest een halve draai doen en wat er gebeurde weet ik nog steeds niet goed maar halverwege de draai denk ik te weinig snelheid en tadaa als in een strip, heel tergend langzaam kwam de linkerkant van het asfalt steeds dichterbij. En nee daar ben ik niet trots op behalve dat het mijn eigen motor niet was.... ;)
 
Na 5 maanden op een Yamaha RD350 toen ik in een spoor kwam op de weg en hier wat te dramatisch uit probeerde te sturen, voorwiel gleed weg ik ook...

Laatste keer was 2 maand geleden op de A16 bij de afslag N3 richting Dordrecht, mijn R1 total loss onder de vangrail gereden Combinatie van omstandigheden. Ten eerste keek ik achterom in bocht (very stupid, weet ik), een achterwielklever in Golf GTI achter me en een dieselspoor op de weg. Al deze zaken gelijktijdig leverde weer een aardige schuiver op. In de tussentijd heb ik 8,5 jaar schadevrij gereden

Gelukkig nooit ernstig verwond, alleen wat blauwe plekken
 
Ik hoor van ervaren rijders dat elke motorrijder wel een keer op zijn bek gaat.

Hoelang had jij je rijbewijs voordat je een keer schade reed?
Wat voor motor reed je?
Hoe kwam het?

ps. Zelf ben ik nog niet onderuit gegaan...gelukkig...1 jaar rijbewijs

rijbewijs: een jaar of 8, eigen motor ca. 2 jaar
motor: Honda CBR600f
hoe: nat (rood) asfalt, iets te veel gas en iets te wienig grip en daar ging ik. Ik reed niet hard en gleed zo'n 3-5 meter over de weg. Daarna overeind gekrabbeld, motor opgeraapt, naar de kant geduwd, kijken wat schade was (alleen li. spiegel) en weer verder gereden. Persoonlijk had ik alleen een schaafwondje op mijn knie (ik gleed een stukje op mijn knieën over de weg) en effe de bibbers.

Ik denk overigens dat 75% van de motorrijders wel een keertje onderuit zal gaan.
 
na 1 jr ervaring onderuit gegaan door olie op de weg bij 30km/uur in een bocht
schade: 1 spiegel en wat krassen.

na 9 jr ervaring >100.000 km ervaring bij het inhalen van een auto op de bek gegaan, hij wou toch nog ff snel linksaf :-( schade Fl 10.000,-

verders nog niets...........afkloppen.........



VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
15 jaar geleden aangereden door een bestuurder van een koekblik. Hij reed gewoon de voorrangsweg op. Hij verklaarde tegenover de politie dat hij mij niet gezien had. Tevens verklaarde hij dat ik te hard gereden had. Dat vond de politie wel wat vreemd: Niets gezien, maar hij reed wel te hard? Gelukkig betaalde de verzekering van de tegenpartij alle schade. Fiets (Honda CX 500 Sports)was total loss.
 
Ze zeggen van wel.Ik ook dus .Het eerste jaar dat ik een eigen motor had .
Eerste keer over een olievlekje,reed de weg op toen ik zag dat er een auto kwam uit een blinde hoek,remmen bats op me plaat(alleen wat spuit werk)Zo boos op me zelf dat ik niet door had dat mijn enkel gekneusd was.
Tweede keer op het klaverblad,me laten opjagen door een GPZtjeKwam in de rotzooi terecht aan de buitenkant van de bocht.Had een week daarvoor net een VRO dag gehad.Toen iets meer schade.De eerste jaren erg veel geleerd door dit soort dingetjes
 
Hmm met gs500e een auto geramt, welke spontaan naar links kwam (niet onderuitgegaan)

en met mijn fazertje (had hem net een uur), iets te hard geremt en onderuit geremt met 50 km/h, 1400 euro schade : '(
 
Nee, nog nooit onderuit gegleden. Wel een keer naast mijn motor gaan staan toen die weggleed op een ijspiste (K100LT) En een keer aangereden door een auto waardoor mijn rechterbeen fijngedrukt werd tussen de bumper en mijn motorblok. (Auto uit uitrit vandaan) Maar onderuit gaan door een bocht fout te nemen o.i.d. is me nog nooit overkomen. Kwestie van altijd wat reserve achter de hand hebben zoals het laatste stukje zijkant van je band of ruimte op de weg door je lijnen niet al te extreem te kiezen. Het betekend natuurlijk ook dat anderen harder de bocht door kunnen (In theorie, in de praktijk komt dat zeer zelden voor) maar wat zou dat? Ik doe geen wedstrijdje met mijn motor (en mezelf) als inzet.
 
Nu zo'n 8 jaar mijn A'tje.

Met lessen een keer op grind weggegleden (lesmotor dus), verder wat kleine,weinig spectaculaire dingen die ons allemaal wel overkomen.

Vorig jaar door een koekblik die vol door rood licht kwam van achteren ondersteboven gereden :(

motoren: Kawa KZ700, BMW R1100RT, R1100RT, en nu R1150RT
 
Nou zou ik graag willen weten:


Hoelang had jij je rijbewijs voordat je een keer schade reed?

473 dagen, 1 uur, 59 minuten en 41 seconden :+
1 jaar en drie maanden dus

Wat voor motor reed je?
Mijn SV 650'S waar ik nog steeds op rij! :]

Hoe kwam het?

dieselopdeweg.jpg

Diesel dus :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan