garantie motorfiets

Als ze al op een heel andere toon reageren zal het nog wel even duren voor het opgelost is.
Garantie en garantie afwikkeling, ook bij Bovag aangesloten bedrijven, geeft geen enkele totale zekerheid.

Ik wacht nog heel even af en anders neem ik contact op met de bovag want ik heb de motor al 2 weken officieel in bezit en er pas 20 km op gereden.

motor word pas ergens over 1/2 weken opgehaald en dan nog de reparatie tijd.

Wat dus betekend dat ik de motor zeker 1 maand kwijt ben en dus 1 maand garantie 'weg' is en dan ook nog het feit dat ik geen vervangend vervoer heb en de (best wel dure) verzekering ook vrolijk door loopt.
 
Oh zo bedoel je nee dat niet.

Maar omdat het best een risicofiets is en vooral met die KM stand wil ik extra voorzichtig zijn.


Als je extra voorzichtig wilde zijn dan had je beter een aankoopkeuring uit kunnen laten voeren...
 
Als je extra voorzichtig wilde zijn dan had je beter een aankoopkeuring uit kunnen laten voeren...

Had gekund ja, maar ik vertrouwde dus op die 3 maanden garantie.

(plus dat dit advies mij pas gegeven was nadat ik deze vraag stelde en hem dus al gekocht had)
 
Oh zo bedoel je nee dat niet.

Maar omdat het best een risicofiets is en vooral met die KM stand wil ik extra voorzichtig zijn.

En die is?

Tip : geef vanf het begin de gehele info,dan kunnen de mens beter en completer antwoorden :)
 
En die is?

Tip : geef vanf het begin de gehele info,dan kunnen de mens beter en completer antwoorden :)

Bijna 43K maar gaat er mij vooral om het controleren/stellen van de kleppen.

Ze zeggen dat ze het zelf gedaan hebben maar heb daar mijn twijfels over

(stond niet in advertentie, kon het met pijn en moeite op de aflever bon krijgen en de andere verkoper zei : 'dit is niet nodig kijk is hoe mooi die loopt'. toen vertelde later de baas dat hij het zelf gedaan had.
 
Laatst bewerkt:
Bovag garantie klinkt een beetje HP achtig, durf het bijna niet te vragen :X
 
R1 van 1998 toch ?

die kleppen moeten echt wel gesteld worden hoor.
en indien de versnellingsbak nog niet is gereviseerd is het niet ondenkbaar dat dat ook nog een keer moet gebeuren.

Daarna heb je dan wel weer een heerlijk rijdende tijdloze klassieker.
 
R1 van 1998 toch ?

die kleppen moeten echt wel gesteld worden hoor.
en indien de versnellingsbak nog niet is gereviseerd is het niet ondenkbaar dat dat ook nog een keer moet gebeuren.

Daarna heb je dan wel weer een heerlijk rijdende tijdloze klassieker.

Ja klopt de 98 R1.

Ja de eigenaar zegt dus dat het gebeurt is en dat staat op de bon.

Maar om nou even heel het blok open te sleutelen en dat te controleren...
 
Bijna 43K maar gaat er mij vooral om het controleren/stellen van de kleppen.

Ze zeggen dat ze het zelf gedaan hebben maar heb daar mijn twijfels over

(stond niet in advertentie, kon het met pijn en moeite op de aflever bon krijgen en de andere verkoper zei : 'dit is niet nodig kijk is hoe mooi die loopt'. toen vertelde later de baas dat hij het zelf gedaan had.

Klinkt niet echt overtuigend. Zou ik dus laten controleren indien zoiets mogelijk is..
 
Ja klopt de 98 R1.

Ja de eigenaar zegt dus dat het gebeurt is en dat staat op de bon.

Maar om nou even heel het blok open te sleutelen en dat te controleren...

ok, ik zei alleen dat het rond de 42000 wel tijd word om te doen.
ik heb iemand in motorzaak horen zeggen dat de vorige zaak waar hij als monteur werkte er vloeibare pakking rond het klepdekselpakking werd gesmeerd om zo de indruk te geven dat het gebeurd was.

ik verkoop zelf geen 2e hands motoren maar ik zie het nut er niet van in om een dergelijke motorfiets in te ruilen, wetend wat er aan komt qua onderhoud, dus daar rekening mee houdend qua inruilprijs om dan vervolgens die controle van klepspeling (op zn minst) uit te voeren zodat je niet een extra grote kans loopt om een klant terug te krijgen binnen afzienbare tijd met aanzienlijke motorschade.

als je voornemens bent om dat soort dingen te controleren hoewel men gezegd ( en geschreven) heeft dat het gebeurt is, dan had je beter ergens anders kunnen winkelen.
 
Nou begint lekker..

Bij testrit storing exup klep, dit zou zijn verholpen bleek bij aanlevering helaas dus niet zo te zijn.

week later de r1 weer terug en na een test rit en verder onderzoek blijkt dat de exup- klep NOG niet goed werkt. ( plus olie lekkage blok links voor)

Wat dan best jammer is dat als je de motor zaak belt ze het 'opeens' erg druk hebben en ergens volgende week terug bellen over wanneer ze tijd hebben.
En de toon van het gesprek was meteen ook totaal anders!


die exup klep is een lastig ding, je vertelt er overigens niet bij wat de storing is of hoe er vastgesteld is dat de storing aan de klep ligt.

een lekkage aan de linkerkant zag ik pas nog ergens voorbij komen en wat de oorzaak daarvan kon zijn. alleen wat weet ik ff niet meer :P
 
Laatst bewerkt:
die exup klep is een lastig ding, je vertelt er overigens niet bij wat de storing is of hoe er vastgesteld is dat de storing aan de klep ligt.

een lekkage aan de linkerkant zag ik pas nog ergens voorbij komen en wat de oorzaak daarvan kon zijn. alleen wat weet ik ff niet meer :P

Eerste storing was toerenteller bleef hangen op 7000 toeren. 2e storing het zelfde verhaal. (exup motor verangen was 1e storing, 2e storing benzinekabel blokkeerde de exup klep kabels)

En nu is het probleem dat je de klep heel erg hoort (waarschijnlijk speling in een lager of iets)
 
Lekt het blok erg?


Exup klep is niet gelagerd en je kunt de klep soms horen rammelen.

Wat is een benzinekabel?

oops bedoel benzineslang!

of die erg lekt kan ik niet zeggen heb er pas 30 km mee gereden en vond toen op de kap verse olie druppels.

Maar dit klinkt best wel hard want de uitlaat maakt een herrie maar je hoort het geluid alsnog.
 
Ik heb m'n R1 van +/- 17000 naar 78000 km gereden tussen 2004 en 2015
Na elke rit lag er olie onder m'n motor, tot 2012 nooit geweten waar het vandaan kwam.
Aangezien olieverbruik meeviel, de motor super reed en presteerde dit geaccepteerd als zijnde zweten. Het gebeurde tenslotte alleen tijdens het weer afkoelen van het blok.
Op gegeven moment ging ik de boel verbouwen naar naked en toen kwam ik erachter wat er aan de hand was. In het luchtfilterhuis zit een slangetje dat het eventueel verzamelde vocht en olie van de carterontluchting kan afvoeren. Dit doet hij zodra hij lang genoeg op de zijstandaard staat. Was in mijn geval niks spannends dus.

Waar op "de kap" zat die olie? Het is nogal een oppervlakte aan kappen op een standaard kuip. Zitten al je slangetjes wel helemaal goed?
 
Heb ik ook laten doen bij eric van lent met de bmw
Lijstje meegenomen naar dealer en die heeft het in oerde gebracht ,moeten ze wel of jij het ziet of een expert maakt niet uit ,
 
Update:

blijkbaar is er geen andere oplossing... treurig

4z0dnojbgfat1.jpg (2).jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan