Garmin Zumo deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
of een lekker muziekje tijdens rijden ... Zou niet zonder willen :$

Muziek in de helm is ook mijn grootste verrassing van de gps. Super, wil niet meer zonder.

Heb de 660. Bevalt prima. Snelheid en leesbaarheid is goed.
Volgens mij is de 660 handiger in het tussentijds aanpassen van routes door er een punt tussen te voegen: op kaart "klikken, nieuw tussenpunt, ja, gaan.
 
Om de keuze nog moeilijker voor je te maken: je zou ook de binnenkort verkrijgbare Zumo 220 kunnen overwegen...
Garmin
Op basis van de adviesprijzen zou die zo'n 25% goedkoper worden dan de 660.
Dan moeten we eerst nog maar afwachten of de 220 ook in Europa komt. Bij Garmin Nederland is er nog niets over te vinden, en de 660 kwam ook pas een half jaar na release in de US naar Europa. Als je daar op wilt wachten prima (heb ik met de 660 ook gedaan) maar ik ga er niet van uit dat het ding volgende maand al hier in de winkels ligt!

Edit: Ik moet hierbij wel aantekenen dat JaVaWa wat 'dieper' in de GPS wereld zit dan ik. Het zou dus zomaar kunnen dat hij wel weet dat de 220 op korte termijn hier wordt uitgebracht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een probleem met de 660. Ik heb een 2GB microSD kaart over, dus ik had bedacht dat die in de Zumo kon. Maar als ik het kaartje erin doe blijft de Zumo constant rebooten. Als ik de kaart eruit haal werkt alles weer prima.

Kaartje geformateerd naar zowel FAT als FAT32, maar beide keren geen succes. Op google en MF kon ik er niets over vinden. Iemand een idee wat er verkeerd gaat?
 
Iemand een idee wat er verkeerd gaat?
jah.... als je er een 2gb micro kaartje erin doet blijft de Zumo constant rebooten ...

de oplossing daarvoor weet ik echter niet .....

:+

Doet hij dat ook bij een ander microSD kaartje ? (is het wel een SDHC ? wel goed merk ? )

heb een memorex 8gb miscrSDHC welke mijn camera (waar ik deze voor had gekocht) niet pakt, maar mijn laptop wel ...
 
ik weet van niks O-) O-) O-) mn banden liggen wel heeeel erg goed uitgebalanceerd op mn TRX :X :X :X

Wel bij de les blijven he.. :+

Ik heb een probleem met de 660. Ik heb een 2GB microSD kaart over, dus ik had bedacht dat die in de Zumo kon. Maar als ik het kaartje erin doe blijft de Zumo constant rebooten. Als ik de kaart eruit haal werkt alles weer prima.

Kaartje geformateerd naar zowel FAT als FAT32, maar beide keren geen succes. Op google en MF kon ik er niets over vinden. Iemand een idee wat er verkeerd gaat?


Sommige kaarten geven problemen, probeer eens een ander merk/type kaart.

:)
 
Dan moeten we eerst nog maar afwachten of de 220 ook in Europa komt. Bij Garmin Nederland is er nog niets over te vinden, en de 660 kwam ook pas een half jaar na release in de US naar Europa. Als je daar op wilt wachten prima (heb ik met de 660 ook gedaan) maar ik ga er niet van uit dat het ding volgende maand al hier in de winkels ligt!

Edit: Ik moet hierbij wel aantekenen dat JaVaWa wat 'dieper' in de GPS wereld zit dan ik. Het zou dus zomaar kunnen dat hij wel weet dat de 220 op korte termijn hier wordt uitgebracht.
Nee hoor, ik weet niet meer dan jij weet/had kunnen weten. Het was gewoon een aanname van mij, en jij kunt best wel eens gelijk hebben. Overigens staat er op de Garmin site wel dat er een EU-versie komt, dit in tegenstelling tot bijv. de Zumo 665.
 
Ik heb een probleem met de 660. Ik heb een 2GB microSD kaart over, dus ik had bedacht dat die in de Zumo kon. Maar als ik het kaartje erin doe blijft de Zumo constant rebooten. Als ik de kaart eruit haal werkt alles weer prima.

Kaartje geformateerd naar zowel FAT als FAT32, maar beide keren geen succes. Op google en MF kon ik er niets over vinden. Iemand een idee wat er verkeerd gaat?


ik heb ergens gelezen dat de 550 maximaal 512mb accepteerd, misschien dat de kaart gewoon te groot is?
 
Heren,

Nog even over de updates van het kaartmateriaal.... ik heb een zumo 660 en momenteel nog 1 gratis kaartupdate openstaan. Ik zit te twijfelen of ik straks Lifetime kaartupdates ga aanschaffen. Wie is er wel eens tegen het probleem van verouderde kaarten aangelopen? Want zoveel verandert er toch ook weer niet aan het wegennet?

Volgens mij is het zaak om, als ik de lifetime update ga aanschaffen, dat zo snel mogelijk te doen (dan heb ik er het meeste profijt van). En zijn jullie nog interessante aanbiedingen tegengekomen van updates? Of is het allemaal 120 euri....?

Hoe lang zou Garmin de lifetime update ondersteunen voor de 660?

Kees
 
Heren,

Nog even over de updates van het kaartmateriaal.... ik heb een zumo 660 en momenteel nog 1 gratis kaartupdate openstaan.
da's dan de 2010.30, " net" uit, maar bij sommigen, vooral onroute bezitters, geeft die problemen.
Hoe dan ook, die kan je nog gratis downloaden, dus waarom niet ....
 
Heren,

Nog even over de updates van het kaartmateriaal.... ik heb een zumo 660 en momenteel nog 1 gratis kaartupdate openstaan. Ik zit te twijfelen of ik straks Lifetime kaartupdates ga aanschaffen. Wie is er wel eens tegen het probleem van verouderde kaarten aangelopen? Want zoveel verandert er toch ook weer niet aan het wegennet?

Volgens mij is het zaak om, als ik de lifetime update ga aanschaffen, dat zo snel mogelijk te doen (dan heb ik er het meeste profijt van). En zijn jullie nog interessante aanbiedingen tegengekomen van updates? Of is het allemaal 120 euri....?

Hoe lang zou Garmin de lifetime update ondersteunen voor de 660?

Kees
Ik zou eerst maar eens die gratis update downloaden zolang het nog kan (tot 60 dagen na eerste gebruik van de Zumo).
En verder... aan de ene kant verandert er inderdaad niet zoveel aan het wegennet, en aan de andere kant is zelfs de nieuwste kaart niet meer actueel aangezien er aardig wat tijd zit tussen een fysieke wijziging aan de weg en de verwerking daarvan in het kaartmateriaal.
Daarnaast, hoe lang ga je doen met die Zumo? Over een paar jaar heb je toch weer nieuwere, nog betere/mooiere/handigere/whatever toestellen. Menig Zumo 550 bezitter heeft 'm al weer omgeruild voor de 660...
Als je nu in de tussentijd 1x een eenmalige update koopt van € 80, dan kun je er wel weer even mee vooruit.
 
Als je nu in de tussentijd 1x een eenmalige update koopt van € 80, dan kun je er wel weer even mee vooruit.
OK, maar de zumo660 is dan uiteraard nog niet "op", dus als je een "algemene naam" verzint voor dat Mygarmin-account, kan je het lifetime-abonnement meeverkopen (aan particulier) met je zumo660 dan (wat voor waarde je er dan aan geeft)
})
 
Ik heb gewoon de lifetime gekocht voor mijn streetpilot en mijn zumo...
En gewoon bij garmin, dus baal nu wel dat het elders goedkoper is haha :+

In mijn ervaring schuif ik mijn oude GPS'en toch wel door aan familie / vrienden... die kunnen dan gewoon bij mij komen updaten.

Wat belangrijk is om te weten van Lifetime is dat je het recht koopt om 4x per jaar te updaten zolang Garmin van mening is dat je een levensvatbaar product hebt.
Maar dat Garmin geen 4x per jaar een kaartupdate uitbrengt... eerder 2x per jaar.

De meest recente kaart van Garmin kent al wel wat wijzigingen van de A2 waar ze nu nog aan aan het werk zijn... dus op zich is die redelijk up to date voor de hoofdwegen.

Maar wat al eerder gezegd is, eigenlijk is alle kaartinfo oud, al is het de nieuwste.



Ik zou NOOIT de eenmalige kaartupdate kopen om 2 tientjes te besparen. Als er dan een vervelende fout in de kaart blijkt te zitten moet je voor je volgende update weer betalen... bovendien kan het nooit kwaad, bij de 2e update heb je het er ruim uit?
 
Nee hoor, ik weet niet meer dan jij weet/had kunnen weten. Het was gewoon een aanname van mij, en jij kunt best wel eens gelijk hebben. Overigens staat er op de Garmin site wel dat er een EU-versie komt, dit in tegenstelling tot bijv. de Zumo 665.
Ik vermoed dat je gelijk hebt, zelfs het artikelnummer voor de EU versie is al bekend. Er staat alleen bij Garmin.com nog geen prijs bij, maar het is wel aannemelijk dat die binnen niet al te lange tijd toch de oceaan oversteekt... Misschien op de motorbeurs maar eens stiekem informeren ;)
 
Dank voor alle antwoorden! Die aanbieding van 100 euri is inderdaad interessant. Erg kinderachtig dat de lifetime update niet overdraagbaar is aan een andere eigenaar :N .

Dat inloggen op my-garmin is natuurlijk ook al gebeurd toen ik mijn product registreerde.....aaaaarrrggghhh -O- (en heb ik natuurlijk een persoonlijke inlogcode aangemaakt)
 
In ben in het bezit van een Zumo 550 en gebruik voor de communicatie een Scala team set met bluetooth.
De laatste weken echter valt het geluid weg als ik met mijn hoofd naar links draai en dat doe je op de motor nogal eens. Kijk ik weer recht vooruit dan komt het geluid terug. Is dit een los contact? Wie weet een oplossing???

:} Bigbrother :]
 
In ben in het bezit van een Zumo 550 en gebruik voor de communicatie een Scala team set met bluetooth.
De laatste weken echter valt het geluid weg als ik met mijn hoofd naar links draai en dat doe je op de motor nogal eens. Kijk ik weer recht vooruit dan komt het geluid terug. Is dit een los contact? Wie weet een oplossing???

:} Bigbrother :]
Nog garantie (op scala) ? terug ermee naar de winkel ....
(was toch niet zo moeilijk ??? :+ )

Lijkt me overigens geen zumo probleem .... maar bij de scala dus
 
Laatst bewerkt:
Hi! Ik heb een Zumo 660 gekocht en ben aan het uitvogelen hoe ik dat apparaat een beetje knap op m'n supersport kan monteren. Iemand nog tips? (Het is een GSXR600 K8).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan